InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultaten

Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultaten

Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultaten Crèmes met hyaluronzuur zijn erg in de laatste tijd. Ze beloven een goed gehydrateerde en volle huid die rimpels geen kans geeft. Toch zijn de effecten en resultaten van deze crèmes miniem, zeker in vergelijking met inspuitingen met hyaluronzuur. Onze proefpersoon, Esther, testte de inspuitingen met hyaluronzuur uit en vertelt ons over haar ervaringen wat betreft resultaten, pijn en nevenwerkingen.

Crèmes versus inspuitingen

Hyaluronzuur is een lichaamseigen stof die ervoor zorgt dat de huid goed gehydrateerd en opgevuld is. Spijtig genoeg neemt de hoeveelheid hyaluronzuur af naarmate we ouder worden; om een gezonde en jonge huid te behouden is het dus noodzakelijk dat de tekorten in hyaluronzuur aangevuld worden. Er bestaan al veel crèmes op basis van hyaluronzuur. Die zullen je huid wel hydrateren, maar ze zorgen er niet voor dat je rimpels daadwerkelijk verdwijnen. Met inspuitingen is dit wel mogelijk. “Ik had al vele crèmes op basis van hyaluronzuur geprobeerd, maar geen enkele crème had echt zichtbaar effect,” zegt onze 36-jarige proefpersoon Esther. Mijn dermatoloog raadde me aan om inspuitingen met hyaluronzuur te proberen om de rimpels rond mijn mond op te vullen en me zo een minder strenge uitstraling te geven. Het resultaat is uitstekend, want de lijnen rond mijn mond zijn helemaal verdwenen. De dag zelf al waren mijn rimpels compleet weg. Ik zie er nu veel uitgeruster uit.”

Resultaten

“Hoelang de resultaten blijven aanhouden? Volgens mijn dermatoloog zou dat 1 jaar moeten zijn, maar ik heb de indruk dat er na 6 maanden opnieuw een vaag lijntje zichtbaar wordt, maar echt zeker ben ik daar niet van. Ik ben nog altijd tevreden met het effect.”

Pijnlijk

“Ik had vroeger al Botox geprobeerd en deze waren op de meeste plekken nauwelijks voelbaar. Met de hyaluronzuur-inspuitingen heb ik daarentegen echt wel afgezien. De inspuitingen gingen diep in de huid en waren echt pijnlijk. De behandeling duurde hoogstens vijftien minuten, maar ik was toch blij dat ik ervan af was. Ik denk dat ik het nog zal doen omwille van de mooie resultaten, maar dan ga ik toch proberen om op voorhand een verdovende crème aan te brengen.”

Natuurlijk

“De resultaten met hyaluronzuur zijn uitzonderlijk, want de rimpels zijn echt helemaal verdwenen. Bovendien ogen de resultaten heel natuurlijk, want het geeft niet de indruk dat je aan je hebt laten werken. De eerste week na de behandeling was wel vervelend, omdat ik kleine bloeduitstortingen had wat voor blauwe plekjes zorgde. Zelfs met make-up was dat moeilijk te camoufleren. Ik weet echter niet of de pijn en de blauwe plekken typisch zijn voor hyaluronzuur en of het te wijten is aan een minder bekwame dermatoloog.”

Hyaluronzuur artikelen

Hyaluronzuur: Serie artikelen waarin alle aspecten van hyaluronzuur worden besproken (mesotherapie, ervaringen en resultaten met injecties met hyaluronzuur, informatie over supplementen en cosmetica, etc.)
Gerelateerde artikelen
Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementenHyaluronzuur is een natuurlijk bestanddeel van het bindweefsel dat tot dertig keer zijn volume aan water kan vasthouden…
Meso-fill - Ervaringen en resultatenMeso-fill is een combinatie van hyaluronzuur, aminozuren, mineralen, oligo-elementen en vitaminen die onder de rimpels w…
Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidHyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huidWat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is belangrijk om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een grote ro…
Mesotherapie - tegen rimpels en cellulitisMesotherapie - tegen rimpels en cellulitisAls we ouder worden daalt het gehalte aan Hyaluronzuur in onze huid waardoor ze minder water kan vasthouden en haar bind…
10 jaar jonger in 30 dagenHoe kan je 10 jaar jonger lijken in slechts 30 dagen tijd? Eigenlijk is het heel gemakkelijk om er op korte tijd jaren j…

Reageer op het artikel "Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultaten"

Reacties

Anita Meertens, 23-08-2016 22:44 #9
Is het normaal dat je na het inspuiten op sommige plaatsen verdikkingen hebt?

Marian, 06-06-2016 08:41 #8
Na een behandeling met hylaron zuur heb ik nu knobbeltjes in mijn huid, gelukkig niet zichtbaar alleen voelbaar, mijn vraag is is dit normaal?

Enne, 20-12-2014 15:38 #7
Ik heb een zeer negatieve ervaring met het inspuiten van hyaluron zuur. Donderdag 18-12 heb ik een behandeling voor de fronsrimpel en de marionetlijnen (naast de mond naar de kin toe) laten uitvoeren. Ik heb geen blauwe plekken, maar Bloeduitstortingen zo groot als een 50 eurocent muntstuk aan weerszijden van mijn mond. De fronsrimpel is minder blauw maar heel erg rood. Met een camouflage stick zijn beide plekken zelfs niet weg te werken, zo zwart en groot zijn de plekken. En dit voor de Feestdagen :-( Nooit meer zal ik deze behandeling laten doen. Het is jammer dat ik geen foto kan toevoegen voor het resultaat te laten, want het is echt schrikken

Veronica, 09-12-2014 22:03 #6
Hoi. Waar heb je de inspuitingen met Hyaluronzuur laten doen? En wat was de prijs? Ik heb namelijk ook lijnen langs en boven mijn mond, die stééds dieper worden. Alvast bedankt voor het antwoord. Ik woon zelf in Zoetermeer.

MVG Veronica

Jessica van den Boom, 21-11-2014 19:14 #5
Hallo lieve mensen, na veel lezen en info heb ik voor komende dinsdag een afspraak staan om mijn frons en bovenlip met hyamax hyaluronzuur te gaan laten behandelen. Heeft iemand hier ervaring mee?, vind het echt heel spannend, heb ooit een allergische reactie gehad op codeïne en naproxine dat zit in medicatie. Graag jullie reactie

Marianne, 29-03-2012 23:43 #4
Wie heeft er goede ervaringen met hyaluronzuur en hoelang heb je er plezier van?

Arjan, 18-03-2012 20:53 #3
Ik heb gisteren mijn voorhoofd laten inspuiten met hyaluronzuur, nu heb ik sinds gister al last van hoofdpijn, heeft dat hier iets te maken?

Chantal Engelbertink, 24-01-2011 14:29 #2
Hallo, ik ben van huis uit verpleegkundige en sta als zodanig nog Big geregistreerd. Sinds 4 jaar ben ik schoonheidsspecialiste en ben ik benaderd door een importeur van fillers met hyaluronzuur om de inspuitingen te doen in zijn bedrijf. Ondanks dat ik hier training in krijg vraag ik mij of of ik hier wel toe bevoegd ben. Wie heeft het antwoord?

Paula Teijsen, 27-08-2009 07:59 #1
Ook ik heb reeds hyaluron zuur injectie's gehad, n.l. Restylane Hier kan geen enkele creme tegen op zo mooi. De eerste keer ingespoten door een dermatoloog, vervolgens in een clinique en verder door een andere arts. Waar ik mij wel aan stoor zijn de prijzen en het comerciele gevoel wat ik steeds heb. Kan iemand mij uit ervaring vertellen wat het beste adres (clinique of arts) is? omdat ik weer een behandeling nodig heb. Bij mij is het resultaat pas na een jaar aan het vervagen en dat terwijl ik trompet speel in de fanfare. Ik kan het iedereen aanraden!

Infoteur: Avalon
Laatste update: 07-06-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 9
Schrijf mee!