InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Smeer je mooi met vaseline!

Smeer je mooi met vaseline!

Veel vrouwen definiëren vaseline als wondermiddel. Niet zo gek als we ons bedenken dat vaseline zoveel gunstige werkingen heeft. In dit artikel zal duidelijker worden gemaakt waar vaseline voor kan dienen.

Haar

Om je haar in model te krijgen of een natuurlijke glans te krijgen, kan je een beetje vaseline smeren. Een gouden tip is om het niet te overdrijven! Je wilt immers geen vet haar krijgen. Daarnaast is het nuttig dat je niet vergeet dat vaseline geen voedende functie voor je haar heeft.

Huid

Vaseline is een goede oplossing voor mensen met een droge huid. Ook als je last hebt van eczeem, kan vaseline een uitweg bieden. Droge en gevoelige ellebogen kunnen ook worden tegengegaan. Tevens kan je de huid rond je ogen lekker zacht krijgen door er vaseline op te smeren voor het slapen gaan. Vaseline doet dus prima werking als crème!

Lippen

Het is natuurlijk algemeen bekend dat vaseline kunt smeren op droge lippen. Bovendien zorgt vaseline ervoor dat je een mooie glans op je lippen krijgt. Door vaseline en suiker met elkaar te mengen, kun je scrub voor je lippen maken.

Wenkbrauwen

Als je wenkbrauwen niet in model willen blijven, is het slim om er een beetje vaseline in te smeren. Dit kan ook door een beetje vaseline op een wenkbrauwborstel te doen.

Wimpers

Als je meer volume in je wimpers wilt hebben, kan je vaseline gebruiken. Vaseline is niet alleen goedkoper dan mascara, het is ook nog eens gezonder voor je wimpers. Belangrijk is wel dat je witte puntjes die je door de vaseline kunt krijgen van je wimpers verwijdert.

Voeten

Indien je last hebt van droge voeten, is het handig om te weten dat vaseline dit kan verhelpen. Breng voordat je gaat slapen veel vaseline aan op je voeten en doe een sok aan. Als je wakker wordt, kan je er vanuit gaan dat je zachte voeten hebt. Daarnaast worden je nagelriemen gevoed door vaseline.
© 2011 - 2019 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Smeer je mooi met vaseline!"

Infoteur: Dezy
Gepubliceerd: 14-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!