InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Vier tips voor vrouwen met dun haar

Vier tips voor vrouwen met dun haar

Vier tips voor vrouwen met dun haar Voor velen één van de grootste schrikbeelden: dun haar. Hoe kun je je dunne haarbos voller laten lijken? In dit artikel wordt onder meer het wassen, kammen en föhnen van dun haar behandeld. Ook het gebruik van hairextensions wordt belicht.

Dun haar wassen en kammen

Een van de meest gemaakte fouten rondom haarverzorging is het te vaak wassen van de haren. Dit is niet alleen funest voor vrouwen met dun haar, maar voor elke haardos. Het is voldoende om je haar twee à drie keer in de week te wassen. Er zijn speciale shampoos voor vrouwen met dun haar, zoals de Volume & Care Shampoo van Andrélon. Deze shampoo is speciaal ontwikkeld voor fijn en beschadigd haar en creëert meer body en gezond en verzorgd uitziend haar.

Het is het verstandigst om helemaal geen conditioner te gebruiken. Wanneer je dit toch per se wilt, breng deze dan enkel op de onderste helft van je haren aan. Conditioner brengt het gevaar met zich mee dat je haar zwaar en slap wordt, waardoor je haar nog dunner lijkt dan het al is.

Je kunt het dunne haren beter niet kammen wanneer ze nat zijn. Nat haar breekt namelijk vrij snel. Het is daarom beter om te wachten tot je haren droog zijn en ze daarna voorzichtig met een borstel te kammen, waarbij je het beste van de puntjes naar de haaraanzet kunt kammen.

Föhnen

Grofweg zijn er twee manieren om je haar te drogen: aan de buitenlucht of met behulp van een föhn. Er wordt vaak beweerd dat föhnen slecht voor je haar is en dat je, zeker wanneer je dun haar hebt, je haar het beste aan de buitenlucht kunt laten drogen. Dit geldt echter voornamelijk voor mensen die hun haar op zeer hoge temperatuur droog föhnen. Wanneer je je haar met koude tot gematigd warme lucht föhnt, kan dit heus geen kwaad. Sterker nog, je kunt je dunne haarbos voller laten lijken door het te föhnen! Wanneer je je haar met je hoofd naar voren gebogen föhnt, ontstaan er meer volume. Voor een nog groter effect föhn je je haar met een ronde borstel pluk voor pluk, elke pluk vanaf de wortel omhoog trekkend terwijl je het föhnt.

Een beetje hulp van de kapper

Een goede kapper kan ontzettend veel voor je haar doen! De kapper kan je helpen bij het kiezen van een kapsel dat bij jouw haar past, waardoor je optisch meer volume in je haar creëert. Bij veel mensen met dun, slap haar is het een aanrader om zich een kapsel met veel laagjes aan te laten meten. Ook met highlights en lowlights lijkt het alsof je meer volume in je haar hebt!

Wanneer je - ook na de tips in dit artikel - nog steeds onvoldoende resultaat boekt, kun je hairextensions overwegen. Je kunt voor professionele hairextensions gaan bij een goede kapper, of aan de slag gaan met zogenaamde clip-ins die je zelf aan kunt brengen. Voor goede hairextensions moet je behoorlijk diep in je buidel tasten: voor een halflange coupe met extensions van goede kwaliteit betaal je al snel enkele tientallen tot honderden euro's.

Haarverzorgingsproducten voor meer volume

Er zijn diverse producten op de markt die je meer volume beloven, zoals de Verrassend Volume lift-up hairspray van Andrélon. Deze hairspray is zodanig ontworpen dart je de haaraanzet eenvoudig kunt bereiken en het haar daar waar het het meest nodig is kunt fixeren. Je kunt dergelijke producten prima gebruiken, maar let op dat je er niet te veel van gebruikt, dit heeft een averechts effect: je haar wordt dof, slap en futloos.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://www.andrelon.nl/producten
  • http://www.hairextensionsforumonline.nl/

Reageer op het artikel "Vier tips voor vrouwen met dun haar"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 06-12-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!