InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Het haar verlengen

Het haar verlengen

Met haarstukken kun je altijd een geweldig kapsel creëren. Wat voor haarstukken bestaan er allemaal?

Iedere dag anders haar

Een haarstuk inzetten of een pruik dragen is niets nieuws. Cleopatra droeg dagelijks een pruik van paardenhaar. In de zestiende en zeventiende eeuw werden er ook al heel veel pruiken gedragen. In de afgelopen jaren is het dragen van haarstukken heel populair. Het is heel handig je kunt de ene keer kort haar, de andere dag een stuk langer haar.

Extensions

Extensions zijn haarstrengen die onder de kruin van je eigen haar worden aangebracht. Het is om je eigen haar te verlengen of te verdikken. Ze worden aangebracht met een speciale hittetang en hars.

Weaving

Weaving is een manier om het eigen haar vanaf de kruin te verlengen of te verdikken. Met deze methode worden de haarstukken in je eigen haar gevlochten. Daardoor blijven ze langer zitten, ze blijven ongeveer 8 tot 12 weken zitten. Ze zijn ook verkrijgbaar als
een clip die je in je haar kunt klikken.

Deelstukjes

Deelstukjes zijn losse strengen die aan je eigen haar kunnen vastgemaakt worden. Je kunt ze aanbrengen door de streng in het haar te vlechten of door ze met een clip te bevestigen. Je kunt er lange lokken mee creëren, meer symmetrie in een kapsel krijgen of een sprankelend kleuraccent aanbrengen.

Haarverlening

Een verdikking van het haar met een paar extensions kan al een heel groot effect hebben. Een snel en spectaculair resultaat bereik je met een kunststaart. Je kunt de staart er supersnel inzetten. Let op permanente haarextensions moet je om de zes tot twaalf weken opnieuw in laten zetten. Voor synthetisch haar heb je speciale shampoos nodigen die glas geven. Voor haarstukken en extensions van echt jaar kun je normale verzorgingsproducten gebruiken.

Keuze in nephaar

Kunsthaar is te koop in allerlei soort en maten, van goed tot prijzig. Het goedkoopst zijn de haarstukken van nephaar. Het ziet er in eerste instantie natuurlijk uit, maar na een paar weken wordt het stug en dof. Je kunt het haarstuk dan het beste vervangen. Als heel veel haar hebt is een clip-in nepstaat geschikt om in je eigen haar te verwerken, het totaalplaatje lijkt dan net echt. Extensions en weavings die gemaakt zijn van (chemisch bewerkt) Aziatisch haar zijn te vinden in de middenprijsklasse. Het haartype is dikker dan Kaukasisch/Europees haar. Het Aziatisch haar moet veel doormaken om verkocht te worden, waardoor het helaas vrij snel verliest aan kwaliteit. De haarstukken van topkwaliteit betaal je de hoogste prijs. Dat zijn de haarstukken die gemaakt zijn van Kaukasisch haar. Het haar ondergaat geen chemische bewerkingen, het is daardoor heel soepel. Het voelt net alsof het je eigen haar is. Deze extensions zijn heel makkelijk te bewerken. Je kunt ze kleuren, stylen met een föhn of een stijltang. Het haar beschadigt niet en het haar gaat langer mee.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Het haar verlengen"

Infoteur: Emilytje
Laatste update: 28-12-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!