InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hoe krijg je volle lippen?

Hoe krijg je volle lippen?

Hoe krijg je volle lippen? Niet iedereen is gezegend met volle lippen. Als je van jezelf geen volle lippen hebt maar dit wel graag wil, hoef je hiervoor niet meteen naar de plastisch chirurg om je lippen op te laten spuiten. Je kunt zelf thuis al een aantal dingen doen om je lippen een stuk voller te laten lijken of ze zelfs echt iets voller te krijgen.

'Kylie Jenner lips'

Volle lippen zijn ontzettend gewild. Als je van je zelf geen volle lippen hebt maar dit wel graag wil, kun je hier natuurlijk iets aan laten doen. Je kunt je lippen door een arts laten inspuiten met speciale vulmiddelen, waardoor je lipoppervlakte vergroot zal worden. Ook kun je een klein stukje boven je bovenlip laten snijden, waardoor de bovenlip zal opkrullen en groter lijkt. Dit soort ingrepen zijn ontzettend duur en je kunt hiermee permanente schade aanbrengen aan je lippen, de ingrepen zijn nooit meer terug te draaien. Je kunt ook zelf met onschadelijke technieken en middeltjes je lippen voller maken of voller laten lijken.

Lipscrub

Als je je lippen scrubt, verwijder je losse velletjes en stimuleer je de bloedsomloop in de lippen. Door het stimuleren van de bloedsomloop zullen je lippen iets opzwellen, waardoor ze voller lijken. Door het verwijderen van de losse velletjes worden je lippen gladder, dit geeft ook weer een voller gezicht. Lipscrub is bij alle drogisterijen van verschillende merken verkrijgbaar en kun je makkelijk zelf maken met olie en suiker. Je kunt je lippen iedere dag licht scrubben, maar niet vaker. Als je dit te vaak doet zul je de huid op je lippen kapot maken.

Lippenbalsem

Uitgedroogde lippen lijken meteen een stuk dunner, doordat de droge lippen wat samentrekken en doordat er kleine scheurtjes in komen. Zorg dus altijd dat je je lippen goed hydrateert om barsten van de lippen te voorkomen. Vooral in de winter of als je veel in de zon komt, drogen je lippen sneller uit en komen er barstjes in en losse velletjes op. Door regelmatig lippenbalsem te gebruiken blijf je je lippen hydrateren.

Lipliner of lippotlood

Door met een lipliner of lippotlood een lijntje nét buiten de omtrek van je lippen te tekenen, maak je je lippen iets groter. Een bekend voorbeeld hiervan is Kylie Jenner, naast andere technieken maakt zij gebruik van deze vergrotende techniek. Hiermee kun je ook eventuele onregelmatigheden in je lipomtrek corrigeren. Hierna kun je je hele lippen inkleuren met lipliner, lippenstift of lipgloss om er een voller geheel van te maken.

Diepte creëren

Als je met wat lichte lipgloss, lichte oogschaduw of met een highlighter een klein vlekje maakt in het midden van je boven- en onderlip, creëer je diepte waardoor je lippen voller zullen lijken. Vooral als je de rest van je lippen wat donkerder maakt, ontstaat er extra diepte. Hoe groter het verschil in kleur, hoe meer diepte er in je lippen lijkt te zitten, zorg hierbij wel dat de lichte en donkere kleuren goed in elkaar overlopen.

Wrijven

Als je je lippen niet alleen optisch iets voller wil maken, maar ook echt de oppervlakte van de lippen wil vergroten, is dit een kwestie van het stimuleren van de bloedsomloop. Door de bloedsomloop te stimuleren en de bloedvaatjes iets te laten opzwellen, zwellen je lippen ook iets op. Dit kun je doen door regelmatig met je vinger over je lippen te wrijven of door je lippen tegen elkaar te drukken en te wrijven. Door dit wrijven stimuleer je de bloedsomloop, de bloedvaatjes worden hierdoor iets groter. Dit effect is niet blijvend, om je lippen echt wat voller te houden moet je gedurende de dag de bloedsomloop blijven stimuleren. Het effect zal op zijn langst een uur zichtbaar blijven.

Lip plumpers

Er zijn lipproducten te koop met licht irriterende middelen erin. Door de stofjes in deze producten, bijvoorbeeld peperpunt of eucalyptus, gaan je lippen licht irriteren en zullen ze een klein beetje opzwellen. Met deze producten moet je wel uitkijken dat je er niet overmatig gebruik van maakt. Vooral producten met wat zwaarder irriterende middelen erin, kunnen bij veelvuldig gebruik leiden tot extreem geïrriteerde en uitgedroogde lippen. Dat wil je natuurlijk niet, want uitgedroogde lippen lijken weer dunner.

Speciale apparaatjes

Er zijn speciale apparaatjes te koop die je op je lip kunt zetten, hierna zuig je er heel hard op, waardoor de bloedvaten in je lippen opzwellen en voller zullen worden. Deze apparaatjes zorgen voor een tijdelijk effect, de zwelling zal weer afnemen. In plaats van een speciaal apparaatje kun je je lippen ook laten opzwellen door een dopje van een flesje op je lippen te zetten en dan heel hard te zuigen. Kijk hier wel altijd mee uit en gebruik dit soort producten met mate, anders kun je je lippen permanent beschadigen.
Gerelateerde artikelen
De Kylie Jenner Challenge: de volle lippen van KylieDe 17-jarige Kylie Jenner is het halfzusje van Kim Kardashian en bekend uit de reality serie The Kardashians. Sinds ze m…
Kylie Jenner, het jongste zusje van Kim KardashianKylie Jenner, het jongste zusje van Kim KardashianKylie Jenner is een Amerikaanse televisiepersoonlijkheid en is het jongste zusje van Kim Kardashian. Ze is bekend geword…
Hoe kom je af van droge schrale lippen?Iedereen heeft er weleens last van: Schrale en droge lippen. Hoe kom je eraan en hoe kom je er van af?
Beauty: volle lippenBeauty: volle lippenEen van de redenen dat Angelina Jolie zo populair is als het om haar schoonheid gaat, is wel door haar mond. Om de een o…
Lipvergroting, voor- en nadelenLipvergroting, voor- en nadelenVolle, zwoele lippen zijn nogal in de mode geraakt. Witte fotomodellen zien we bijna niet meer zonder dat er sprake is v…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Hoe krijg je volle lippen?"

Infoteur: Loes_e
Laatste update: 25-04-2016
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!