InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Haarproblemen en -oplossingen

Haarproblemen en -oplossingen

Haarproblemen en -oplossingen Bijna iedereen heeft wel eens problemen met zijn haar: roos, vet of juist heel droog haar. Gelukkig zijn de meeste problemen makkelijk op te lossen.

Roos

De oorzaak van roos is een gistsoort die voorkomt op je hoofdhuid. Sommige mensen (bijna de helft van de wereldbevolking!!) is echter allergisch voor deze gistsoort, hierdoor ontstaat roos.
Je kunt dit oplossen door het gebruik van een anti-roosshampoo.

Kleurvervaging

Als je geverfde haar snel vervaagt, kan dat verschillende oorzaken hebben: je hebt poreus haar, je verft je haar te vaak, je zwemt veel in het zwembad of je zit vaak in de zon.
De oplossing hiervoor is het gebruik van een shampoo die ervoor zorgt dat je schubben sluiten. Ook shampoos voor gekleurd haar zijn aan te raden.

Pluishaar

Vooral in de winter heeft bijna iedereen hier wel eens last van. Gebruik altijd een conditioner nadat je je haar hebt gewassen. Er zijn verschillende cremes en haarstylingproducten in de handel tegen pluishaar.

"Touw" haar

Als je haar er beschadigd en droog uitziet heeft het een gebrek aan vocht. Gebruik liever je fohn niet meer, die is slecht voor je haar. Was verder na elke wasbeurt je haar met een conditioner, en gebruik regelmatig een voedend haarmasker, bijvoorbeeld met olie erin.

Gespleten punten

Tegen gespleten punten bestaat maar een remedie: knippen. Als je je haar nu niet knipt, zal je haar steeds verder splijten, waardoor je uiteindelijk een dun bosje touw overhoudt. Elke 6 weken de puntjes van je haar bijknippen voldoet.

Geen volume

Een goede, maar dure oplossing hiervoor is het aanbrengen van hairextensions, maar het kan ook goedkoper. Laat je haar in een andere coupe knippen, de kapper weet hoe je volume creeert! Er zijn ook diverse stylingproducten in de handel die je haar meer volume geven, dit zijn veelal mousses en sprays. Gebruik liever geen gel, hier gaat je haar er meestal wat slap door uitzien.

Vet en futloos haar

Vet haar ontstaat door een overmatige talgproductie. Was je haar met een speciale shampoo hiertegen. Gebruik geen wax en liever ook geen fohn.
Gerelateerde artikelen
Wat kun je doen tegen gespleten haarpunten?Met name mensen met lang haar kunnen last hebben van gespleten haarpunten. Haarpunten kunnen splijten bijvoorbeeld door…
De werking van shampooDe werking van shampooIn de supermarkt en bij de drogist word je doodgegooid met de vele merken shampoo's. De één belooft nog meer dan de ande…
Last van dode haarpuntenNet naar de kapper geweest en al weer snel last van dode haarpunten? Zo kan het nooit wat langer groeien. Maar wat doe j…
Roos op 't hoofdRoos op 't hoofdVeel mensen hebben roos. Hier kunnen ze niks aan doen. Er zijn speciale hulpmiddelen om roos tegen te gaan en te voorkom…
Tips tegen roosNiets is zo vervelend als je haar netjes kammen en toch nog witte schilfertjes op je hoofd zien zitten. Veel mensen hebb…

Reageer op het artikel "Haarproblemen en -oplossingen"

Reactie

A. Lenders, 27-09-2008 07:48 #1
Kort door de bocht; je kunt roos oplossen door middel van een antiroosshampoo.
De meeste antiroosshampoos werken niet. De àndere veroorzaken nieuwe problemen zoals verstopte talgkliertjes etc.

Infoteur: Funkyfish
Gepubliceerd: 25-01-2007
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!