InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Pijnloos ontharen: de werking van ontharingspads

Pijnloos ontharen: de werking van ontharingspads

Pijnloos ontharen: de werking van ontharingspads Pijnloos ontharen? Voor velen klinkt dit te mooi om waar te zijn. Er bestaan verschillende ontharingstechnieken, zoals scheren, epileren, harsen, laseren en het gebruik van ontharingspads. Deze technieken verschillen niet alleen in prijs, maar ook in of dit zelfstandig vanuit huis kan worden gedaan en hoeveel pijn het ontharen doet. Een van de technieken die goedkoop en pijnloos zijn, én daarnaast makkelijk thuis kunnen worden gebruikt zijn ontharingspads.

Wat zijn ontharingspads?

Een ontharingspad is een platte pad die bestaat uit fijne kristallen. Deze kristallen kunnen ontharen wanneer ronddraaiende bewegingen worden gebruikt, omdat dan het haarzakje open komt te staan. Hierdoor kunnen de kristallen vervolgens bij de wortel van een haar komen. Wanneer vervolgens de andere kant op wordt rondgedraaid, wordt een haar verwijderd. De huid wordt hierbij niet beschadigd.

Bovendien zorgen de fijne kristallen in de pads ervoor dat de huid geëxfolieerd wordt, wat betekent dat dode huidcellen worden verwijderd. Hierdoor is het resultaat een zachte huid zonder haren. Het beste en snelste resultaat wordt bereikt wanneer de haren kort zijn. Ontharingspads zijn er in zowel een grote maat, voor het lichaam, als in een kleine maat, voor het gezicht. Dezelfde manier van ronddraaien kan worden gebruikt voor het gezicht.

Hoe wordt een ontharingspad gebruikt?

Voorbereiding

De meeste ontharingspads worden verkocht in een kit waarin een houder en meerdere pads zitten die op de houder geplakt kunnen worden. Het gebruik van de ontharingspad op het lichaam is erg makkelijk. Wel is het belangrijk om eerst de huid te reinigen en goed droog te deppen voordat de pad gebruikt wordt. Hierna begint het ontharen.

Het ontharen

Met een hand houd je de houder vast en plaats je de pad op de huid waarvan je haar wilt verwijderen. Hierna begin je met de houder in je hand, zonder te veel druk uit te oefenen, in kleine rondjes snel te bewegen. Dit doe je in beide richtingen door bijvoorbeeld eerst vijf rondjes naar links te bewegen en daarna vijf rondjes naar rechts. Dit wissel je vervolgens continu af totdat alle haren weg zijn. De werking van de ontharingspads berust vooral op de snelheid waarmee je ronddraaiende bewegingen met de pad maakt; niet op hoe hard je de pad op de huid drukt. Na het ontharen kan de huid gewassen worden met koud of lauwwarm water en kan een vochtinbrengende crème worden gebruikt.

Hoe vaak en hoe lang kunnen de pads gebruikt worden?

De pads kunnen dagelijks gebruikt worden en met één grote pad kan ongeveer twee keer het hele lichaam worden onthaard. Om te testen of de pad nog steeds gebruikt kan worden, kun je voelen aan de pad. Wanneer deze een beetje aanvoelt zoals schuurpapier, dan is deze nog goed om te gebruiken. Voelt de pad glad aan? Dan is het tijd om een nieuw schijfje op de houder te plaatsen voor de volgende keer dat je gaat ontharen.

Voor- en nadelen van ontharingspads

Voordelen

  • Het gebruik is pijnloos en veilig.
  • Het beschadigt de huid niet.
  • De huid voelt zacht aan na het ontharen.
  • De huid jeukt niet na ontharen en er zijn geen rode bultjes.
  • Het is dagelijks en overal te gebruiken.
  • Er is geen water of scheerschuim nodig.

Nadelen

  • Het kan lang duren om een groot oppervlak te ontharen, omdat hiervoor veel rondjes met de pads moeten worden gedraaid.
  • De pads kunnen minder goed werken op stuggere haren.
© 2017 Healthylife, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Greyerbaby / Pixabay
  • https://www.kristalpad.com/en/
  • http://www.thebudgetbabe.com/archives/1366-Smooth-Away-Hair-Removal-Pads-So-Do-They-Work.html#.VPkIki6zlnQ

Reageer op het artikel "Pijnloos ontharen: de werking van ontharingspads"

Infoteur: Healthylife
Laatste update: 22-08-2017
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!