InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Welke kleding past bij mijn borsten?

Welke kleding past bij mijn borsten?

Welke kleding past bij mijn borsten? Wij vrouwen maken ons regelmatig druk om onze borsten. Zijn ze niet te groot? Zijn ze niet te klein? Ojee, ze hebben verschillende vormen! Hmm, ze hangen! Gelukkig zijn er verschillende soorten en vormen kleding die je zwakke punten kunnen verbergen en je pluspunten benadrukken.

Kleine borsten

Veel vrouwen vinden dat zij te kleine borsten hebben. Zij vinden dit niet mooi, voelen zich onaantrekkelijk en niet vrouwelijk. Aan de grootte van je borsten kan je lastig iets veranderen, of je moet een borstvergrotende operatie overwegen. Dit is echter een prijzige ingreep, niet geheel zonder risico's en je borsten gaan er vaak onnatuurlijk uit zien. Gelukkig zijn er genoeg manieren om je borsten met behulp van de juiste kleding voller te laten lijken.

Wat moet ik met mijn kleine borsten

Wanneer je je borsten groter wilt laten lijken kan je je gemakkelijk laten verleiden je beha op te vullen met watten of een andere vullende stof. Dit zit echter compleet niet comfortabel en is ook nog eens slecht voor je borsten omdat je je borsten ondersteunt met een ribbelige beha. Dit is niet bepaald goed voor de doorbloeding. Beter kan je een balconette dragen; dit is een beha met een lage neklijn en de cups lijken op een halve cirkelvorm. Hiermee laat je je borsten voller lijken zonder dat het onnatuurlijk wordt. Het dragen van een beha of een bikini met roosjes, strikjes, bloemetjes en andere frummeltjes op borsthoogte geven je borstpartij die sexy rondingen. Halterbeha's zijn ook een goed alternatief. Deze duwen je borsten omhoog en naar elkaar toe waardoor ze meer volume lijken te hebben. Een push-up beha duwt je borsten ook omhoog en bij elkaar, waardoor je een mooie inkijk creëert zonder dat het meteen ordinair wordt. Een sexy rugdecolleté gaat je gemakkelijk af omdat je met een kleine cup ook kan besluiten af en toe geen beha te dragen. Corset-achtige lingerie benadrukt je taille en lift je je borsten waardoor je een prachtig zandloperfiguur krijgt. Afgeraden wordt om de bandjes van je beha strakker aan te trekken, hierdoor lift je je borsten niet maar laat je enkel de bandjes in je huid snijden.

Qua kleding kan je het beste colltruien en shirtjes met een ronde hals dragen. Deze vergroten je borsten optisch. Shirtjes met een V-hals kan je beter vermijden.

Grote borsten

Waar sommige mensen (ook mannen!) wegkwijlen bij een goedgevulde beha verwensen sommige eigenaren van een fikse borstpartij hun borsten af en toe. Grote borsten kunnen zorgen voor nek- en rugklachten omdat ze door hun grotere afmeting en gewicht de rug en schouders meer extra belasten. Het is daarom van groot belang om een beha te dragen die bij je figuur en borsten past. Door een kleinere beha te dragen worden grote borsten helaas niet kleiner, maar gaan ze enkel sneller hangen en worden ze mogelijk zelfs benadrukt wanneer de beha echt niet goed past.

Wat moet ik met mijn grote borsten?

Wanneer je grote borsten hebt is het enorm belangrijk dat je kiest voor een beha met sterke bandjes en stevige cups die voor voldoende ondersteuning van je borsten zorgen. Belangrijk is ook dat je een goede lichaamshouding hebt waardoor je je rug- en schouderspieren zo min mogelijk belast. Veel vrouwen met grote borsten hebben namelijk de neiging om voorover te lopen, dit maakt je echter niet mooier en is ook niet goed voor je lichaam. Wanneer je je borsten juist extra goed uit wilt laten komen kan je een halterbeha dragen, deze lift je borsten en zorgt daarmee voor een verleidelijk decolleté. Ook als je grote borsten hebt kan je een strapless beha dragen, laat je bij de aanschaf hiervan echter wel goed adviseren door een deskundige verkoopster. Met een gedrapeerd bikinitopje leidt je de aandacht van je borsten zelf af. Donkere kleuren maken je borsten optisch kleiner. Je kan er echter ook voor kiezen om je borsten juist te laten zien, want ze mogen gezien worden!

Qua kleding kan je het beste shirtjes met een V-hals dragen, hierin lijken je borsten iets kleiner. Ook door donkere kleuren te dragen creëer je dit effect omdat donkere kleuren afkleden. Spaghettitopjes en shirtjes met ronde halzen kan je beter vermijden, hierin wordt de nadruk juist op je borsten gelegd.
Gerelateerde artikelen
Hoe is de bh uitgevonden?Hoe is de bh uitgevonden?Zes jaar geleden in 2007 bestond de beha precies honderd jaar. De bustehouder wordt nu door vrijwel iedereen gedragen. M…
Welke beha kies jij?Welke beha kies jij?Beha's zijn er in alle soorten en maten, waardoor het moeilijk wordt om te kiezen welke nou het best bij jou past. De ee…
Goed passende behaEen goede beha geeft ondersteuning aan de borsten, zodat deze niet gaan hangen. Verder zorgt een beha ervoor dat de bors…
Hoe kies je de juiste BH maat, tips!Hoe kies je de juiste BH maat, tips!Een mooi décolleté wil je ook mooi houden. Het kiezen van de juiste BH maat is hierin bepalend. Een BH moet niet alleen…
Lingerie door de jarenLingerie door de jarenLingerie heeft al wat wijzigingen van het vrouwelijk lichaam moeten volgen. Waren het niet de grote borsten die "in de m…

Reageer op het artikel "Welke kleding past bij mijn borsten?"

Reacties

Mar, 06-04-2017 22:32 #4
Ik ben 'gezegend' met een cup E, ik wilde graag een bikerjack aanschaffen, zou dit mij staan?

Femphie, 01-06-2013 17:20 #3
Marielle, ik heb een leuke bikini gepast van modemusthaves met fringels aan de cups, hip en prima trucje om te verdoezelen ;)

Zelf na 33 jaar helaas nooit verder gekomen dan een a cup, tips en trics zijn altijd welkom, moet wel zeggen voordeel na zwangerschap, ze zijn nog prachtig strak en rond, toch blijft een grote cup een droom…

Marielle, 02-04-2013 13:39 #2
Hallo.
Ik vind dat het artikel goed is geschreven. Ik heb ook hele kleine borsten, echt bijna niks. Ik ben zeventien jaar en voel me vaak nogal onzeker, vooral in de zomer als ik een bikini aan heb. Hebben jullie tips wat voor bikini ik het beste kan dragen om mijn borsten groter te laten lijken? Alvast bedankt! (:

Charley, 23-06-2008 20:04 #1
Hallo, ik heb hele kleine borsten (bijna niks) somige mensen zeggen als je je borsten masseert dat ze daan gaan groeien klopt dat? :-) En als je bijv. iets eet dat je borten ook gaan groeien bedankt! Reactie infoteur, 30-06-2008
Hoi Charley,

er doen inderdaad verhalen de ronde over middelen en technieken waarmee je borsten kunnen gaan groeien. Over het effect van deze middelen zijn verdeelde meningen.

Door wisselbaden of de koude kraan af te wisselen met de warme kraan onder de douche stimuleer je de bloedsomloop van je borsten (en de rest van je lichaam) waardoor je borsten steviger kunnen worden en daarmee groter kunnen lijken.

Mijn tip: deze middelen, of ze nu werken of niet, zijn vaak erg prijzig. Die centjes kan je beter investeren in de juiste kleding waarmee je je borsten in ieder geval optisch groter kan doen lijken ;)

Infoteur: Melod
Laatste update: 23-10-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 4
Schrijf mee!