InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Thermodermie / Methode Debussy

Thermodermie / Methode Debussy

Als dieet, lichaamsbeweging en afslankcrèmes niet helpen om plaatselijke vetkussentjes en cellulitis te verwijderen, dan hoeft u niet te wanhopen. De Methode Debussy (Thermodermie) die in België werd ontwikkeld is ideaal om u van dit probleem af te helpen. Thermodermie, dat op de lederhuid inwerkt, pakt niet alleen cellulitis en plaatselijke vetkussentjes aan, het vervaagt ook striemen, littekens en rimpels en het zorgt voor een stevige huid.

Cellulitis, vetkussentjes, striemen, rimpels

Thermodermie en zijn Methode Debussy is aangewezen bij:
  • Cellulitis
  • Onregelmatig verdeelde vetkussentjes
  • Littekens
  • Striemen
  • Spierpijn
  • Slappe huid
  • Rimpels
  • Acné
  • Zware benen
  • Peesontstekingen
  • Verzorging na operaties

Zuigmassage en thermodynamische verhitting

Het principe achter Thermodermie en zijn Methode Debussy is eenvoudig. Het maakt gebruik van een toestel dat een krachtige zuigmassage van de huid (rekken en trekken) koppelt aan een bundel magenta en infrarood licht met een korte golflengte (IR).

Zuigmassage

Stimuleert de doorbloeding, de defibrose, de elastine- en collageenaanmaak en de lymfedrainage waardoor de huid verstevigt en striemen, littekens en rimpels minder zichtbaar worden.

Magenta en infrarood licht

De thermodynamische verhitting van de onderhuid (lederhuid) maakt de hydrolyse van vetten en vetzuren mogelijk, verbetert de doorbloeding van de opper- en lederhuid, geeft veerkracht aan de elastinevezels, stimuleert het metabolisme (celstofwisseling), activeert de aanmaak van collageen en verwijdert opgestapeld vocht. De vetcellen worden als het ware leeggepompt en de vetzuren en afvalstoffen worden vervolgens gemakkelijk via de bloedsomloop verwijderd. Een verlies van één tot twee centimeter per sessie is normaal.

Nadelen en complicaties

De Methode Debussy is zacht en pijnloos en heeft geen complicaties of nevenwerkingen. In het begin kan er hooguit een klein blauw plekje optreden. Dit hangt echter samen met de slechte doorbloeding en vermindert naarmate de kwaliteit van de huid in de loop van de behandelingen verbetert.

Tip

Het effect van Thermodermie is nog meer indrukwekkend indien u op uw voeding let, veel water drinkt en aan lichaamsbeweging doet.

Prijs

Tussen 40 à 50 euro per sessie. Het is aangeraden minimum 5 sessies te nemen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Thermodermie / Methode Debussy"

Reacties

Elisa, 04-12-2009 08:57 #5
Graag zou ik willen weten waar bij mij in de buurt de thermodermie behandeling gedaan wordt. Ik woon in omgeving alkmaar

Dani, 03-04-2009 14:22 #4
Net over de grens in hoogstraten zit een hele goeie, (debussy hoogstraten) vriendelijke en professionele bediening!

Hendrikx, 29-01-2009 16:49 #3
Waar vind ik een salon in Eindhoven of in de buurt, die deze behandeling doet?

Nicole, 16-01-2009 23:06 #2
Ik ben op zoek naar een schoonheids- of afslankinstituut dat de Debussy Methode Themodermie in Rotterdam of omgeving aanbiedt?

C. J. Vasseur, 24-09-2008 15:34 #1
Ik zoek een instituut voor thermodermie in Rotterdam en in Tarragona (Spanje)

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 10-08-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 5
Schrijf mee!