InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > O2 Intraceuticals: Zuurstofbehandeling tegen huidveroudering

O2 Intraceuticals: Zuurstofbehandeling tegen huidveroudering

De zuurstofbehandeling O2 Intraceuticals is het geheim waarmee Madonna huidveroudering tegengaat. Hierbij worden naast zuurstof ook hyaluronzuur, antioxidanten en vitamines onder osmotische druk onder de huid gebracht. Pijnlijk is dat niet. Integendeel, het is zelfs rustgevend en verfrissend.

Wat is O2 Infraceuticals?

O2 Infraceuticals is een gezichtsbehandeling waarbij zuurstof, hyaluronzuur, antioxidanten, vitaminen, gezuiverde beta-glucan, aloë vera en groene thee in de huid worden gebracht onder osmotische druk. Zo’n zuurstofbehandeling is volledig pijnloos omdat de ingrediënten als het ware onder de huid worden ‘geblazen’. Van naalden is er dus geen sprake.

Bestanddelen van O2 Infraceuticals

  • Zuurstof: Zorgt ervoor dat de verouderde huid opnieuw meer peristaltische bewegingen gaat maken zodat voedingsstoffen de huid beter bereiken. Slechts 45 tot 50% wordt in de huid ingebracht, wat minder is dan in ziekenhuizen.
  • Hyaluronzuur: Zorgt voor hydratatie en meer volume in de huid.
  • Antioxidanten: Gaan huidveroudering tegen door te strijden tegen vrije radicalen.
  • Vitaminen (vitamine C, vitamine A, vitamine E): Houden de huid in topconditie zodat de celvernieuwing optimaal kan verlopen.
  • Groene thee: Antioxidant die huidveroudering tegengaat.
  • Gezuiverde beta-glucan: helpt de huid zichzelf te beschermen en kalmeert bestaande irritaties.
  • Aloë Vera: Versnelt de celvernieuwing en brengt een grote hoeveelheid vitaminen, mineralen en aminozuren in de huid.

Resultaten van O2 Infraceuticals

De combinatie van actieve zuurstof, vitaminen en antioxidanten heeft de volgende effecten op de huid:
  • Frisse huid vlak na de behandeling
  • Meer elastische huid
  • Vollere huid
  • Vertraagde huidveroudering
  • Meer aanmaak van collageen
  • Verkleinde poriën
  • Snellere genezing van nieuwe littekens

O2 Infraceuticals is echter geen mirakelbehandeling. Het vult tekorten in de huid gedeeltelijk aan en het maakt de huid tijdelijk mooier (vergelijkbaar met een gezichtsmasker of peeling). Rimpels, kraaienpootjes en huidverslapping zullen er nauwelijks mee verbeteren.

Inhaleren van zuurstof – Oxygen Inhalation Therapy

Het is ook mogelijk een behandeling te volgen waarbij je zuurstof inhaleert (zeer populair in New York en Tokio). Dit is interessanter dan je oorspronkelijk zou denken. De kwaliteit van de zuurstof in de meeste steden is immers zo slecht dat er maar 20% zuurstof in de lucht zit. 50.000 jaar geleden was dat nog 40%.

Hier zijn verschillende voordelen aan verbonden:
  • Alertheid
  • Beter concentratievermogen
  • Vermindering van hoofdpijn en migraine
  • Witter oogwit en heldere ogen
  • Sneller herstel van een kater
  • Beter herstel en genezing van de verschillende organen, inclusief de huid
  • Frisse, glanzende en stralende huid
  • Meer energie
  • Betere intellectuele capaciteiten (ideaal tijdens de examenperiode)
  • Kalmeren van depressie
  • Vermindert stress
  • Doet haar en nagels sneller groeien
  • Vertraagt huidveroudering

Bij deze behandeling kan je ook opteren om aroma’s onder de zuurstof te mengen:
  • Kamille: Verzachtend en kalmerend
  • Lavendel: Kalmerend en ontspannend
  • Eucalyptus: Reinigend en oppeppend
  • Spearmint: Stimulerend en versterkend
  • Pepermunt: Vitaliserend, verfrissend en oppeppend
Gerelateerde artikelen
Zuurstofbehandeling tegen rimpels, werkt het?Zuurstofbehandeling tegen rimpels, werkt het?Zuurstofbehandeling of O2 voor de huid, of oxygen therapie, is de nieuwste trend op het gebied van rimpels bestrijding.…
Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering: welke factoren spelen een rol?Huidveroudering is velen van ons een doorn in het oog. Huidverjonging klinkt ons beter in de oren. Om huidveroudering bi…
Crystal Clear Oxygen - Ervaringen en resultatenFilmsterren en tv-persoonlijkheden in binnen- en buitenland zweren bij een eenmalige Crystal Clear Oxygen schoonheidsbeh…
Crystal Clear - Schoonheidsgeheim van de sterrenCrystal Clear behoort tot de favoriete schoonheidsbehandelingen van de sterren. Niemand minder dan Madonna, Gwyneth Palt…
De huid; ouder worden en rimpelsAan de huid is goed te zien dat mensen ouder worden. Rimpels, een slappere, droge huid, levervlekken, gesprongen adertje…

Reageer op het artikel "O2 Intraceuticals: Zuurstofbehandeling tegen huidveroudering"

Reacties

Chaib, 09-09-2010 01:00 #2
Is het ook geschikt voor mannen?

Liebie Wellens, 04-04-2009 19:38 #1
Graag informatie: waar kan ik de de behandeling met zuurstof tegen huidveroudering ondergaan?

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 30-03-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!