InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Verzorgde voeten

Beauty: Verzorgde voeten

Beauty: Verzorgde voeten Het nieuwe seizoen – waar de voeten weer meer getoond worden – wil ook meteen zeggen, goed naar de voeten kijken en extra verzorgen.

Kuren

Tegenwoordig noemen ze het ‘kuren thuis’, maar deden we altijd al extra als het nieuwe seizoen er weer in aantocht is. Immers, de open schoentjes dragen met onfrisse nagels of eeltrandjes is ‘not done’.

Wat moet er zoal gebeuren?

Eelt

Beginnend eelt kan weggehaald worden met een stevige scrub, maar als je echt eeltrandjes hebt, dan is het beter de eeltrasp te gebruiken. Handig is de eeltrasp met 2 kanten (te koop in de bekende drogisterijen) en begin met grof, schuur voorzichtig langs de eeltrant van je voet, totdat je voelt dat het grove gedeelte weg is. Heb je behoorlijk veel eelt, dan kan het best wat tijd kosten, maar ga absoluut nooit met scharen etc. aan de slag. Als dit klaar is dan met de fijne kant eventuele putjes etc. weghalen, zodat het weer glad wordt.

Bad

Er zijn verzorgende baden voor de voeten, maar lauwwarm water met wat badolie doet de truc ook. Maar bijvoorbeeld Lavendel is ook rustgevend. Laat je voeten niet uren in het badwater zitten, 10 minuten tot 15 minuten is meer dan voldoende.
Na het voetenbad de voeten goed insmeren met een crème en masseer de voeten ook meteen als je ze insmeert. Of beter nog, vindt er iemand voor die het voor je kan doen. Een weldaad voor je voeten, ook als ze niet vermoeid zijn.

Nagels

Nagels knippen altijd na het bad, want dan zijn de nagels wat zachter. Knip de teennagels altijd recht af en vooral niet te kort. Ga er met een vijltje nog even goed langs of er geen haaltjes meer aan zitten. Eventueel een bokkenpootje gebruiken om de nagelriemen los te maken.
Met een open schoentje staat nagellak op de tenen altijd extra fraai. De diepe donkere kleuren zijn sterk in het modebeeld (bijv. aubergine, nachtblauw, antraciet en zwart) en kunnen prima op de teennagels gedragen worden. Als je je nagels kleurt, altijd een basislak (voorkomt verkleuring) en een topcoat houdt de nagellak langer fraai.

Ergens nog last van?

Heb je bijvoorbeeld likdoorns en de bekende likdoornpleister helpt niet, ga er dan niet zelf mee aan de slag maar ga naar de huisarts of pedicure. Dit voorkomt een hoop narigheid.

En dan bijhouden

Met een keer een ‘kuuruurtje’ ben je er natuurlijk niet voor heel het voorjaar en de zomer, maar als de winter uit de voeten is, is het een kwestie van bijhouden. Daarnaast is een speciaal badje voor de voeten altijd prettig en kan zelfs tijdens het TV kijken gedaan worden. Het hoeft allemaal niet zoveel tijd te kosten om toch goed verzorgde voeten te hebben.

Kortom, met mooie voeten de ‘blote voeten maanden’ in!
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Beauty: Verzorgde voeten"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 30-03-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!