InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rosebud Salve: De lippenbalsem van de sterren

Rosebud Salve: De lippenbalsem van de sterren

Rosebud Salve: De lippenbalsem van de sterren Rosebud Salve is al jaren bekend bij sterren. Zij gebruiken het dan ook massaal om hun lippen kusbaar te houden. Wil jij ook zachte lippen? Ga voor Rosebud Salve. De balsem is in Nederland niet zo goed verkrijgbaar als in Amerika. Toch zijn er verschillende plekken waar je het kunt halen. Denk aan landelijke parfumerieketens zoals Douglas of Sephora. Ook kun je online veel webshops vinden die het verkopen. Rosebud Salve wint in Nederland terrein. Er zijn verschillende varianten van de zalf. Smith’s Rosebud Salve zal bij de meeste mensen geen herkenning oproepen zoals bijvoorbeeld Vaseline. Buiten Nederland is het een stuk bekender en vooral in de Verenigde staten. Heel wat sterren zweren bij dit middel.

Wat is het?

Rosebud Salve is een multi purpose zalf. Je lippen worden er heerlijk zacht van. Het is ook niet zo raar dat het in Hollywood een veelgebruikt product is. Het is niet alleen te gebruiken voor je lippen, maar ook voor schrale plekjes, brandwonden en als handcrème. Het is ook te gebruiken als basis onder je oogschaduw.

Niet alle balsems van Smith’s in de Rosebud Salve-collectie zijn voor allerlei dingen te gebruiken. Alleen de originele en de mentholated salve kun je als een multi purpose zalf gebruiken.

De geschiedenis

Rosebud Salve is oud. Het dateert uit de 19de eeuw. Drogist George F. Smith vond een zalf uit die je voor meerdere dingen kon gebruiken. De multi-purpose salve werd geboren en daarmee de eerste variant van Rosebud Salve: De originele variant.

Inmiddels is het goedje dus ruim honderd jaar oud, maar nog steeds ontzettend populair. Vooral in de Verenigde Staten is het goedje populair. De blikjes zijn vandaag de dag nog steeds erg vintage. Daarom zijn ze niet minder leuk, maar juist leuker!

Het product

Ze hebben zes verschillende varianten van de zalf. Drie voor enkel droge lippen en drie voor huis-tuin- en keukengebruik.
  • Minted Rose: Deze zalf is voor de lippen en bij het aanbrengen, gaan je lippen wat tintelen. Niet iedereen vindt dit even prettig. Je moet er wel even aan wennen. De zalf is smaak- en geurloos.
  • Mocha Rose: Deze smaakt en ruikt naar mokka, chocolade en vanille. Dit zijn geurelementen die je zult terugvinden. Deze is alleen voor de lippen.
  • Strawberry: Strawberry smaakt en ruikt heel sterk naar aardbeien. Ook deze is enkel voor op je lippen.
  • Brambleberry Rose: Deze Rosebud Salve ruikt en smaakt naar bramen. Deze variant heeft dezelfde ingrediënten
  • Menthol & Eucalyptus: Deze zalf is niet alleen bedoeld voor droge lippen, maar voor een droge huid en huidirritaties. Het verkoelt de pijnlijke plek wat.
  • Original Rosebud Salve: Deze salve is net als de Menthol en Eucalyptus een multi-purpose salve en kun je dus voor meerdere dingen gebruiken. Deze zalf is overigens ook in een tube te koop.

Bij de lippenbalsems is zowel de geur als de smaak wel erg chemisch. Je moet er dus van houden. Houd je daar niet zo van, dan kun je goed voor de originele gaan.

Verkrijgbaarheid

Rosebud Salve wordt in Nederland steeds beter verkrijgbaar. Je vindt het bijvoorbeeld bij parfumerie Douglas die door het hele land ziet. Hier kost een blikje tien euro. Ze hebben de originele Rosebud Salve en de Minted Rose. Ook Sephora verkoopt deze balsem al enige tijd voor dezelfde prijs als Douglas.

Ook op het web is de zalf verkrijgbaar. Zo verkoopt de webshop Kiss Kiss Bang Bang Rosebud Salve. Hier is een blikje 8,49 euro. Dit is exclusief verzendkosten.

Op eBay wordt het goedje veel aangeboden. Het voordeel van eBay is dat je de zalf voor minder geld kunt vinden dan in Nederland. En als je helemaal verslaafd bent, kun je kiezen voor een zes-pack. Dit is goedkoper dan een blikje kopen. Wil je er geen zes? Verkoop ze dan eens onder je kennissen. Natuurlijk kun je ze ook per stuk kopen.
© 2011 - 2019 Lizzerd, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wintersportgebieden in OostenrijkOostenrijk, een geliefd land voor de wintersport. Verdeeld over de Bundesländer liggen diverse grote, mooie en gezellige…
Volkslied Brazilië: De Hino Nacional BrasileiroVolkslied Brazilië: De Hino Nacional BrasileiroHet Braziliaanse volkslied, De Hino Nacional Brasileiro, is gebaseerd op een melodie die al sinds 1831 in gebruik is. De…
De Long Island Iced Tea cocktailDe Long Island Iced Tea cocktailZin in een lekkere cocktail? Misschien is dit wel echt jouw drankje! Het bevat onder andere wodka, tequila, witte rum, g…
Verzorg jezelf in het vliegtuigVerzorg jij jezelf in het vliegtuig? Vliegen is weliswaar de snelste mogelijkheid om de wereld over te gaan, maar na een…
Rhode Island – kleinste staat van de Verenigde StatenRhode Island – kleinste staat van de Verenigde StatenRhode Island is een eiland en het is de naam van de kleinste staat van de Verenigde Staten. Het grootste eiland van die…

Reageer op het artikel "Rosebud Salve: De lippenbalsem van de sterren"

Infoteur: Lizzerd
Laatste update: 07-10-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!