InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Striemen genezen via The Secret en visualisatie

Striemen genezen via The Secret en visualisatie

Je hebt al over The Secret horen spreken, nietwaar? Voor het geval dit niet zo zou zijn… De film beweert dat je in je leven alles kan aantrekken wat je hart verlangt: geld, liefde, het perfecte lichaam, een goede gezondheid, een nieuwe auto, etc. In dit artikel ontdek je hoe je The Secret kan toepassen om je striemen te genezen.

Positieve gedachten

De basis van The Secret is dat gedachten werkelijkheid worden. Iemand die voortdurend aan schulden en dure rekeningen denkt, zal schulden en dure rekeningen aantrekken. Iemand die daarentegen op een positieve manier aan rijkdom denkt, zal rijkdom manifesteren. Wat denk je dat je zal manifesteren als je elke dag aan je striemen denkt?

Doen alsof

Het komt er bij The Secret op aan te doen alsof je droom al in vervulling is gegaan. In dit geval is jouw droom een lichaam zonder striemen. Als je voortdurend voor de spiegel staat en jezelf vertelt hoe lelijk je striemen zijn en dat je ze graag zou willen genezen, dan ben je niet aan het doen alsof. Stop hier dus mee. Breng crèmes aan, masseer, ga naar de schoonheidsspecialiste, maar doe dit alsof je een gewone bodymelk aanbrengt. Stop met aan je striemen te denken. Beeld je daarentegen in dat je billen of borsten of datgene waar de striemen zich bevinden, perfect zijn. Dit kan je doen als je crèmes aanbrengt, maar ook als je bijvoorbeeld in de file staat of over straat loopt.

Positieve emoties

Gewoon visualiseren en doen alsof is niet voldoende. Je moet je visualisaties en affirmaties ondersteunen met positieve gevoelens en emoties. Voel hoe blij je bent met je perfecte lichaam. Leef je hier helemaal in uit. Hoe zou je je voelen als je morgen zou wakker worden en merken dat al je striemen plots genezen zijn? Voel deze emotie tot in de grond van je hart. Het zijn de positieve vibraties die je nu uitzendt die je droom zullen verwezenlijken.

Willen en hebben

De meeste mensen die beginnen met het toepassen van The Secret maken de fout hun visualisaties te willen in plaats van zich in te beelden dat ze ze al hebben. Hierdoor trekken ze die gebeurtenissen aan die overeenkomen met dat willen. In dit geval interpreteert ons onderbewuste de boodschap dat we in de toekomst de striemen ook zullen willen verminderen, wat neerkomt op het feit dat de striemen er nog altijd moeten zijn om dit te kunnen verwezenlijken. Als je je concentreert op het al hebben van een perfect lichaam en je blij en zelfzeker te voelen, zal je dit probleem omzeilen.

Geloof in het proces

Je moet in The Secret geloven als je wilt dat het werkt. Dit is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het beste wat je kunt doen, is het zeggen van positieve affirmaties van zodra je begint te twijfelen. Of concentreer je opnieuw op het ‘doen alsof’ van zodra je negatief begint te worden.

Wees geduldig

Als je een beginner bent, is het mogelijk dat de resultaten lang op zich laten wachten. Geef niet op. Blijf geloven in het proces, beeld je voortdurend in dat je een perfect lichaam hebt, wees blij met dit nieuwe lichaam… en de resultaten zullen komen. Sommige mensen hebben zo goed als direct resultaat, anderen moeten geduld oefenen. Het komt erop aan de verschillende technieken van The Secret goed onder de knie te hebben.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Striemen genezen via The Secret en visualisatie"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 18-07-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!