InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Last van wallen? Verminder ze met smoothies

Last van wallen? Verminder ze met smoothies

Last van wallen? Verminder ze met smoothies Heb je last van wallen en donkere kringen onder de ogen? Hebben de vele feestjes hun gevolgen voor de huid? Gelukkig kan je er wat aan doen door het drinken van smoothies. Wie dagelijks één van deze smoothies drinkt (bijvoorbeeld als ontbijt of vieruurtje) ziet na enkele weken zijn wallen en donkere kringen onder de ogen verminderen. Het geheim: vitamine K, vitamine E, kalium, flavonolen, water etc. Wissel de smoothies geregeld af.

Smoothie met blauwe bessen en vanille yoghurt

De yoghurt in deze smoothie is rijk aan kalium die de vochthuishouding in het lichaam reguleert waardoor wallen (vochtophopingen) verminderen. Blauwe en zwarte bessen zijn door de aanwezigheid van flavonoïden, vitamine C en ijzer terug te vinden in de meeste voedingssupplementen tegen wallen en donkere kringen (bijvoorbeeld Oenobiol).

  • 1 kopje blauwe en/of zwarte bessen
  • 1 potje yoghurt zonder suiker
  • ½ theelepel vanille extract
  • Eventueel aanlengen met water of zwarte thee

Smoothie met broccoli en druiven

Dankzij de broccoli kan je het tekort aan vitamine K in het lichaam terug aanvullen waardoor je minder last zult hebben van wallen. Druiven staan bekend om hun antioxiderende stoffen en zijn ideaal om donkere kringen onder de ogen te verminderen.

  • 1 kopje rauwe broccoli
  • 1 kopje druiven
  • Eventueel aanlengen met water of groene thee

Smoothie met blauwe bessen, cacao en sojamelk

Blauwe en zwarte bessen bevatten heel wat stoffen die goed zijn als je last hebt van wallen en donkere kringen. Cacao is rijk aan flavonolen die de bloedtoevoer naar de huid verbeteren en de vitamine B12 in sojamelk gaat bloedarmoede tegen.

  • 1 kopje sojamelk
  • 4 soeplepels blauwe bessen
  • 2 theelepels cacao poeder zonder suiker
  • Eventueel aanlengen met water

Smoothie met groene thee, sojamelk, appelen en watermeloen

Tekort aan vitamine B12 kan tot bloedarmoede lijden. Bloedarmoede veroorzaakt een bleke huid en op een bleke huid zijn donkere kringen veel opvallender. Deze vitamine vinden we bij deze smoothie terug in de sojamelk. Zowel appelen, watermeloen als groene thee verbeteren de vochthuishouding en dus de zichtbaarheid van wallen.

  • 1 kopje sojamelk
  • ½ kopje groene thee
  • 2 kopjes watermeloen
  • 1 appel

Smoothie met appelen, spinazie en broccoli

Een gebrek aan vitamine K is één van de voornaamste oorzaken van wallen en donkere kringen onder de ogen. Deze vitamine is rijkelijk terug te vinden in de drie ingrediënten van deze smoothie.

  • 3 appelen
  • 3 handen vol spinazie
  • 1 dikke brok broccoli

Smoothie van sinaasappelen, blauwe bessen, zwarte bessen, frambozen

Sinaasappelen zijn rijk aan kalium die de vochthuishouding regelen en wallen verminderen. Blauwe bessen, zwarte bessen en frambozen zijn je ideale bondgenoot in de strijd tegen donkere kringen onder de ogen.

  • 1 kopje sinaasappelsap
  • 1 kopje blauwe bessen
  • 1 kopje zwarte bessen
  • 1 kopje frambozen
  • Eventueel aanlengen met sojamelk

Smoothie met sinaasappelen, bananen en yoghurt

De ideale smoothie na een nachtje stappen. De vitamine K in de drie ingrediënten geeft je vochthuishouding een boost zodat wallen sneller zullen verminderen.

  • 1 banaan
  • 1 kopje sinaasappelsap
  • 1 kopje yoghurt zonder suiker
  • ½ theelepel vanille extract

Smoothie met bananen en blauwe bessen

Bananen verminderen wallen terwijl blauwe en zwarte bessen dankzij de flavonoïden efficiënt zijn tegen donkere kringen onder de ogen.

  • 1 banaan
  • 1 kopje blauwe of zwarte bessen
  • ½ theelepel vanille extract
  • Eventueel aanlengen met sojamelk
Gerelateerde artikelen
Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen verwijderen is gemakkelijker dan je denkt. Als je verschillende jaren last had van wallen en donkere kringen onde…
Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder je ogen, wat doe je er aan?Donkere kringen onder de ogen zijn voor veel mensen een storende factor. Ze zien er niet fris en uitgeslapen uit, wat ku…
Wallen onder je ogen, wat doe je ertegen?Wallen onder je ogen, wat doe je ertegen?Iedereen vind ze vervelend, wallen. Van die donkere kringen onder je ogen die je blik een stuk minder fris maken. Er zij…
Smoothies tegen slapeloosheidSmoothies tegen slapeloosheidResearchers zijn het erover eens dat er een relatie bestaat tussen slapeloosheid en voeding. Sommige voedingsmiddelen (e…
Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?Donkere kringen onder je ogen. Hoe verwijder je die? Als je last hebt van donkere kringen onder je ogen, wil je daar mee…

Reageer op het artikel "Last van wallen? Verminder ze met smoothies"

Infoteur: Avalon
Gepubliceerd: 05-01-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!