InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?

Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?

Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe? Donkere kringen onder je ogen. Hoe verwijder je die? Als je last hebt van donkere kringen onder je ogen, wil je daar meestal het liefst zo snel mogelijk weer vanaf. De kringen, ook wel donkere wallen genoemd, geven je een vermoeid uiterlijk. Tegenwoordig is het mogelijk om de kringen door een dermatoloog te laten verwijderen. Dit is echter niet in alle gevallen doeltreffend. Ook kan je een behandeling bij een dermatoloog teveel gedoe vinden. Er zijn verschillende soorten concealers om donkere kringen onder de ogen te camoufleren. Kringen onder de ogen. Kunnen donkere kringen onder je ogen ook operatief verwijderd worden? Donkere kringen kunnen door een dermatoloog verwijdert worden met injecties hyaluronzuur. Hyaluronzuur is een stof waarmee ook rimpels worden opgevuld. Een dermatoloog kan in overleg met de patiënt besluiten om donkere kringen onder de ogen, die ontstaan zijn doordat de oogkas een soort dal onder het oog vormt, op deze manier te verwijderen. Mensen die daardoor donkere kringen onder hun ogen hebben, hebben altijd kringen onder hun ogen. Het ontstaat dan namelijk door de bouw van de schedel.

Diep liggende ogen

Donkere wallen onder de ogen worden meestal veroorzaakt door vetophoping of vochtophoping. Bij het ouder worden neemt het vet onder de ogen een beetje af waardoor de ogen dieper komen te liggen met als gevolg donkere wallen onder de ogen. Een plastisch chirurg of dermatoloog kan het eventueel opvullen. Stress en roken zijn berucht om dikke ogen te veroorzaken. Vermijd daarom stress en stoppen met roken zal een enorm gunstig effect hebben op wallen onder de ogen. Dikke zakjes onder de ogen kunnen ook veroorzaakt worden door slecht werkende organen en/of hoge bloeddruk. In bepaalde gevallen kunnen ook nieraandoeningen of andere ziektes wallen onder de ogen veroorzaken. Het is daarom zinvol om ziektes eerst te laten uitsluiten voordat je met hulpmiddelen aan de gang gaat.

Donkere kringen onder ogen, overige oorzaken

Lang niet altijd worden donkere kringen onder de ogen veroorzaakt door de bouw van de schedel en de oogkassen of door ziektes of aandoeningen. Ieder mens kan in meer of mindere mate last hebben van kringen onder de ogen, bijvoorbeeld na een feest, bij weinig slaap, allergie, dunne huid onder de ogen, donkere pigmentatie onder de ogen, ongezonde levenswijze, roken, alcohol en/of drugsgebruik. Vaak is de kleur onder de ogen ook gewoon erfelijk, net als de vorm van de oogkassen.

Donkere kringen, hoe kom je er vanaf?

Het is niet gemakkelijk om van donkere kringen onder je ogen af te komen. Het zit op een kwetsbare plaats en de verkleuring komt vaak van binnenuit. Genoeg slapen maar ook weer niet te veel, is belangrijk. Donkere kringen die ontstaan omdat de huid plaatselijk donker is, moet je beschermen tegen zonlicht. Met donkere kringen die niet verdwijnen, kun je het beste naar de huisarts gaan, zodat er eerst kan worden uitgesloten dat er geen ziekte of aandoening aan ten grondslag ligt. Als je gezond bent en toch last hebt van donkere kringen onder je ogen, kun je proberen om ze te camoufleren met concealer of camouflage make-up.

Donkere kringen onder de ogen camoufleren met make-up

Er wordt eerst gekozen voor een kleur die iets lichter is dan je eigen huid. Daar gaat een laagje poeder overheen. Alles wordt deppend opgebracht. De lichte kleur van de concealer moet je met zorg kiezen en mag nooit roodachtig of donkerder dan je huidskleur zijn. Dit maskeren kan bij de ene persoon een beter effect geven dan bij de ander. De concealer en/of camouflage make-up moet altijd deppend worden opgebracht. Zodra je gaat wrijven of smeren, worden de kringen juist donkerder door wrijving. Voornamelijk als de huid donker van kleur is, bijvoorbeeld door plaatselijke pigmentatie, lukt het met make-up redelijk tot goed om donkere kringen onder je ogen weg te werken. De donkere verkleuring zit dan als een soort vleugelvormpje in de ooghoek en daar iets onder. De huid wat naar de neus toe loopt is dan wat donkerder verkleurd. Dit soort verkleuringen kun je met make-up goed wegwerken.

Donkere kringen onder de ogen, oorzaken

  • Erfelijkheid door vorm van oogkas.
  • Ziektes en/of allergie.
  • Pigmentatie van de huid.
  • Dunne huid onder de ogen.
  • Overmatig zonnen.
  • Slaaptekort.
  • Te veel slaap.
  • Wrijven in de ogen.
  • Ongezonde leefgewoontes, roken, alcohol, drugs.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Kringen onder de ogen laten verwijderen, hoe?"

Reactie

Jasmijn, 30-01-2010 15:15 #1
Make-up werkt niet tegen wallen als je ze gaat camoufleren worden ze meestal donkerder en daardoor kan je ook puistjes krijgen.

Infoteur: Kisses
Laatste update: 19-06-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Oogproblemen
Reacties: 1
Schrijf mee!