InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Het gebruik van Bio-Oil tegen littekens en huidstriemen

Het gebruik van Bio-Oil tegen littekens en huidstriemen

Wie littekens, huidstriemen of pigmentvlekken wil verminderen kan Bio-Oil gebruiken. In Bio-Oil zit o.a. Pur Cellin olie en vitamine A en E die de huid verzorgen. Maar werkt Bio-Oil ook echt en waar kun je het kopen? In dit artikel vind je alle informatie over Bio-Oil.

Algemene informatie over Bio-Oil

Bio-Oil is een huidverzorgingsproduct van het bedrijf Union Swiss. In 2005 werd Bio-Oil als nieuw huidverzorgingsproduct gelanceerd in Nederland, en sindsdien heeft Bio-Oil verschillende prijzen gewonnen waaronder die voor 'beste productlancering' en 'product van het jaar' door Life Pharmacy. Bio-Oil wordt in 22 verschillende landen verkocht; waaronder in de Verenigde Staten, Canada en Australië. In 2011 hoopt Union Swiss drie nieuwe huidverzorgingsproducten (oliën) uit te brengen.

Waar kun je Bio-Oil voor gebruiken?

In de reclamecampagnes wordt Bio-Oil met name aangeprezen voor het verminderen van littekens en huidstriemen. Toch zijn er meer doeleinden te noemen waarvoor Bio-Oil gebruikt kan worden:
  • Striae
  • Zwangerschapsstriemen
  • Pigmentvlekken
  • Verouderde huid
  • Uitgedroogde huid

Welke ingrediënten zitten in Bio-Oil?

De belangrijkste ingrediënten in Bio-Oil zijn vitamine A, vitamine E, Purcellin olie en allerlei andere oliën (o.a. van bloemen). Vitamine A en E staan erom bekend de huid zacht, glad en soepel te maken. Een belangrijk bestandsdeel in Bio-Oil is de zogenaamde Purcellin Olie. Deze Purcellin Olie is een kunstmatige olie die ongeveer gelijk is aan de olie die vrijkomt uit de stuitklier van eenden. Eenden gebruiken deze natuurlijke, dunne olie uit de stuitklier bij het gladstrijken van veren. Naast allerlei ingrediënten bevat Bio-Oil geen water en is vrij van conserveringsmiddelen.

Hoe kun je Bio-Oil gebruiken?

Voor verschillende doeleinden moet Bio-Oil op verschillende manieren gebruikt worden. Bij het verminderen van littekens is het belangrijk om Bio-Oil tweemaal daags voor een langere periode (minimaal 3 maanden) te gebruiken. Bio-Oil kan gewoon worden aangebracht op en rond het litteken. Bij striemen en striae moet Bio-Oil op een zelfde manier geruikt worden als bij littekens. Om zwangerschapsstriemen te voorkomen is het belangrijk dat Bio-Oil al in een vroeg stadium wordt aangebracht op de huid (buik, heupen, borsten). De olie kan het best tweemaal daags worden aangebracht en zal in combinatie met water (bijvoorbeeld na het douchen) de huid goed vochtig houden. Bij pigmentvlekken, verouderde huid en uitgedroogde huid kan Bio-Oil naar wens worden aangebracht, maar het advies luidt wel om Bio-Oil langer dan drie maanden te gebruiken om een goed resultaat te bereiken.

Werkt Bio-Oil echt?

In landen als Canada en Amerika wordt staat Bio-Oil goed bekend en is Bio-Oil het meest verkochte product voor littekens en huidstriemen. Ervaringen met Bio-Oil zijn wisselend, maar over het algemeen positief. Littekens worden minder zichtbaar en huidstriemen en andere oneffenheden kunnen door het gebruik van Bio-Oil verminderen. Toch is Bio-Oil geen wondermiddel; de olie kan de huid soepel houden en verminderd kenmerken van bijvoorbeeld littekens, maar kan littekens en andere oneffenheden niet verwijderen. Gebruikers van Bio-Oil moeten dat dan ook voor ogen houden. Bovendien is het zo dat iedere huid anders is en Bio-Oil niet voor ieder huidtype zal kunnen doen wat het beweert te kunnen doen. Om een goed resultaat te krijgen met Bio-Oil is het belangrijk om Bio-Oil langere tijd (meer dan drie maanden) te gebruiken.

Wat kost Bio-Oil en waar kun je het kopen?

In veel bekende drogisterijen en gezondheidswinkels in Nederland is Bio-Oil te koop; o.a. bij de Kruidvat, Trekpleister, DA Drogist en De Tuinen. Gemiddeld kost een tube Bio-Oil van 60 ml. 11,95 euro. Toch verschillen prijzen onderling sterk. Op de website van 'Vitaminstore' zijn twee tubes Bio-Oil bijvoorbeeld voor 17,95 euro te koop terwijl de website 'Drogisterij.net' 12,95 euro voor een tube van 60 ml. vraagt.
Gerelateerde artikelen
Werkt Obesimed echt?Werkt Obesimed echt?Obesimed is een afslankmiddel waar veel reclame voor wordt gemaakt. De afslankpil is in 2009 op de markt gekomen en de e…
Somatoline Afslankcrème: Werkt afslanken met deze kuur echt?Als we de reclames op TV mogen geloven belooft de Somatoline Cosmetic afslankcrème echte wonderen te verrichten. Zo zou…
Beauty: Een botox behandeling ondergaan?Beauty: Een botox behandeling ondergaan?Voor vele mensen is het een dilemma, want je gaat toch aan je gezicht frunniken. Typisch dat relatief veel mensen hun ha…
Beroepshouding SPW'erBeroepshouding SPW'erWanneer je de SPW-opleiding doet en je loopt stage, dan krijg je steeds meer inzicht in de beroepshouding van een SPW' e…
Je droombaan vindenOm je droombaan te vinden, moet je je ervan bewust zijn wat je echt leuk vindt om te doen en waar je talenten liggen. Da…
Bronnen en referenties
  • www.bio-oil.com

Reageer op het artikel "Het gebruik van Bio-Oil tegen littekens en huidstriemen"

Reacties

Marloes V. Oosteren, 23-10-2014 17:54 #7
Ik gebruik al jaren bio oil, ik erger me dan ook vreselijk aan jullie reclame met zo, n mager meisje die reclame maakt voor jullie product alsof Ze geniet van haar annorectia, sorry wat een misser. Groetjes Marloes v Oosteren

Decoster Michel, 25-07-2013 12:31 #6
Werkt bio-oil ook bij littekens voor brandwonden. Mijn wonden zijn genezen, maar nog maar 1 maand oud. Mag ik dit product dan gebruiken?

Fanatieke Sporter, 03-07-2013 16:57 #5
Ik ben 19 jaar en vaak te vinden in de sportschool.
Voor een half jaar geleden merkte ik ineens striae op aan de binnenkant van mijn biceps en de overgang van biceps naar de oksel. Ik vond dit zo vervelend dat ik zelfs wou stoppen met trainen. Het waren echt rode littekens waarmee ik op het strand gezien wou worden. Bio Oil is voor mij een wondermiddel. Na een week of 6 merkte ik al een wereld van verschil! De rode striemen waren al wit geworden! Ben het blijven smeren(en niet eens 2x per dag) en je ziet het nu alleen als je heel goed kijkt onder een lamp. Ik zweer bij bio oil!

Donald, 16-10-2012 10:37 #4
Hallo ik gebruik BIO OIL het werkt echt mijn pigment vlekken gaan langzaam weg. Ben zeer tevreden. Ik raad het iedereen aan.

M. van Laarhoven, 17-06-2011 09:16 #3
Ik las een artikel over bio-oil in de margriet. Ik had een afschuwlijk litteken na mijn borstoperatie zo lelijk dat de arts mij een hersteloperatie voorstelde, dat heb ik geweigerd en ben bio-oil gaan gebruiken nu na bijna een jaar was het bijne weg, weet je wat de arts zei, "dat ze dat ook wel wisten". gebruik om te voorkomen van K elke dag vitamine E, dat weet men ook in het ziekenhuishuis maar men vergeet het ons vaak te vertellen. zeer slordig.

S. Hartog, 18-06-2010 13:28 #2
Het belangrijkste bestanddeel van bio-oil is paraffine-olie, een aardolieprodukt. Dus niet bepaald een bio-oil.

Anneke Heetjans, 30-05-2010 18:55 #1
Bij gebruik bio-oil moet je dan ook nog tegelijk een dag of nachtcreme gebuiken. Of is bia-oil voldoende?

Infoteur: Jolene1984
Gepubliceerd: 04-02-2010
Subrubriek: Beauty
Reacties: 7
Schrijf mee!