InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Japanse Gezichtsmassage

Japanse Gezichtsmassage

Japanse Gezichtsmassage De Japanse Gezichtsmassage is een verwenmoment voor jezelf en zorgt voor een heerlijk ontspannen gevoel. Het is een uitkomst voor mensen die geen volledige lichaamsmassage willen ondergaan, maar toch de ontspannende en verjongende resultaten van een massage willen ervaren.

Japanse Gezichtsmassage

Japanse Gezichtsmassage is een verfijnde massage die de gezichtsspieren, drukpunten en meridianen (energiebanen) behandelt volgens Japanse medische traditie. Door de diepte van de behandeling wordt de bloedcirculatie gestimuleerd en afvalstoffen vrij gemaakt in de onderhuid. Door de massage wordt de huid ook strakker zodat rimpels kunnen vervagen (daarvoor zijn wel een aantal opeenvolgende behandelingen nodig).

Bron: Valessiobrito, OpenclipartBron: Valessiobrito, Openclipart
Japanse Gezichtsmassage is een unieke combinatie van eeuwenoude massagetechnieken en bestaat uit:
  • schouder- en nekmassage
  • gezichtsweefselmassage
  • stimulering van een aantal meridianen
  • hoofdhuidmassage
  • acupressuur
  • zachte lymfedrainage

Het verschil tussen Japanse en Westerse gezichtsmassage

Er worden erg fijne maar toch diepe spierbehandelingstechnieken gebruikt om overspannen weefsel los te maken. Dit stimuleert de bloedstroom en laat vers bloed circuleren. De gezichtszenuwen die de huidcellen raken, worden gestimuleerd. Hierdoor verbetert de verdeling van voedingsstoffen en de verwijdering van toxines (giftige afvalstoffen) en dode huidcellen. Daardoor kan zich de huid sneller herstellen en verstevigen. Het is de meest efficiënte natuurlijke behandeling tegen rimpels.

Er wordt gebruik gemaakt van druktechnieken voor een optimaal resultaat. Deze energetische fase veroorzaakt het effect van een natuurlijke facelift, mits vaker herhaald. Door lichte strijkbewegingen worden de toxines in het lymfatisch stelsel gebracht en zo op een natuurlijke wijze afgevoerd.

De meest waargenomen effecten van de Japanse Gezichtsmassage

  • Betere afvoer van afvalstoffen uit de huid.
  • Versterking en verstrakking van de spieren waardoor huidverslapping en fijne lijntjes worden voorkomen.
  • Ontspanning van nek- en schouderspieren waardoor verlichting van hoofdpijn en migraine.
  • De energiestroom (qi of chi) van het hoofd wordt in balans gebracht, waardoor de gezondheid en het uiterlijk van de gezichtshuid verbeteren.
  • Verhoging van bloedcirculatie waardoor efficiënter vervoer van voedingsstoffen naar de huid.
  • Verjongend effect en natuurlijke facelift (vermindering van rimpels merkbaar na meerdere behandelingen).
© 2010 - 2019 Minga, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Facelift massageFacelift massageGespannen gezichtsspieren verminderen de bloeddoorstroming naar de huid waardoor huidverslapping en rimpels in de hand g…
Gezichtsmassage een anti rimpel behandelingGezichtsmassage een anti rimpel behandelingWaarom een gezichtsmassage als een anti rimpel behandeling? Hoe kan een gezichtsmassage rimpels voorkomen? De voordelen…
De voordelen van gezichtsmassageDe voordelen van gezichtsmassageEen gezichtsmassage levert vele voordelen op. Het kan je hoofdpijn, vermoeidheid en spanning wegnemen. Een gezichtsmassa…
Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpelsRimpels zijn een onvermijdelijk gevolg van ouder worden. Helemaal voorkomen dat je huid veroudert is onmogelijk maar er…
Hangwangen voorkomen en verwijderenHangwangen voorkomen en verwijderenOf je kaken snel gaan hangen of niet, hangt af van je genen, je gezichtsspieren en je huidstructuur. Aan je genen kan je…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Japanse Gezichtsmassage"

Infoteur: Minga
Laatste update: 10-02-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!