InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De voordelen van gezichtsmassage

De voordelen van gezichtsmassage

De voordelen van gezichtsmassage Een gezichtsmassage levert vele voordelen op. Het kan je hoofdpijn, vermoeidheid en spanning wegnemen. Een gezichtsmassage vermindert zelfs angst en het kalmeert de zenuwen. Ook je uiterlijk gaat er door regelmatige gezichtsmassages op vooruit: je gezicht is je visitekaartje, en door een gezichtsmassage verbetert de bloedsomloop en krijg je een stralendere huid. Door regelmatige gezichtsmassages ga je er echt jonger uitzien. Een gezichtsmassage is geen overbodige luxe. Want onze levensstijl, erfelijkheid, onze voeding en externe factoren (zon, milieu) is van invloed op onze huid. Maar ook factoren als stress, vermoeidheid laten onze stralende huid verbleken en werken rimpels en 'uitzakkingen' in de hand. Het is niet zo duur om voor een gezichtsmassage zo nu en dan naar een schoonheidsspecialiste te gaan en het loont, gezien de vele voordelen, zeker de moeite. Maar om de voordelen van een gezichtsmassage te ontdekken, kun je ook thuis aan de slag gaan.

Een gezichtsmassage moet je voorzichtig uitvoeren omdat de gezichtshuid nogal gevoelig is. Je moet dus beslist niet hardhandig te werk gaan.

De gezichtsmassage

  • Je legt je handen op je gezicht: de palmen van je hand liggen op je kin en je vingers liggen op je voorhoofd. Dan begin je langzaam met je handen naar je oren te strijken.
  • Dan zet je de vingertoppen van middelvingers en wijsvingers op het voorhoofd tegen elkaar aan. Je trekt ze langzaam naar je slapen en maakt daar een cirkel. Zo masseer je van boven naar beneden het hele voorhoofd. De wenkbrauwen neem je hierbij mee. Je gaat verder onder je ogen. Dan begin je bij je neus en masseert weer door te strijken met je vingers naar de zijkanten van je gezicht. Boven je lippen doe je hetzelfde, als ook onder je lippen.
  • Nu is je kaaklijn aan de beurt. Je pakt je kin tussen wijsvinger en duim waarbij je twee handen gebruikt. Langs je kaaklijn maak je knijpende bewegingen. Zorg dat dit langzaam en overwogen gebeurt.
  • Als je daarmee klaar bent, ga klapjes geven onder de kin. Dit doe je met de bovenkant van de vingers.
  • Nu ga je de spieren tussen de wenkbrauwen masseren: leg je vingers op je neusbrug en maak korte bewegingen van links/rechts en op/neer. Deze massage mag stevig zijn.
  • Vervolgens zijn je ogen aan de beurt. Masseer rond de ogen een cirkel met je middelvingers. Wees voorzichtig met de huid onder de ogen!
  • Je gaat nu beide oren masseren door de oorschelp en oorlellen. De oorschelp en oorlellen pak je tussen duim en wijsvinger en je maakt drukkende bewegingen.

Tot slot:

  • Leg de handpalmen in je oogkassen en houdt ze daar even.
  • Nu bedek je met twee handen je gezicht en je strijkt zacht over de zijkanten.

Gezichtsmassage speciaal voor de wangen

Deze massage verbetert de kleur van je gezicht, neemt spanning weg en verbetert de vochtafdrijving.
  • Je legt je duimen aan beide kanten van de neus. Vervolgens masseer je door de duimen te strijken naar de zijkanten van je gezicht, over je jukbeenderen heen. Werk omlaag, in stroken.
Gerelateerde artikelen
Gezichtsmassage een anti rimpel behandelingGezichtsmassage een anti rimpel behandelingWaarom een gezichtsmassage als een anti rimpel behandeling? Hoe kan een gezichtsmassage rimpels voorkomen? De voordelen…
Een gezichtmassage gevenDoor een goede massage raakt uw lichaam afvalstoffen kwijt, wordt de doorbloeding van de huid beter en worden spieren we…
GezichtsmassageGezichtsmassageWikipedia zegt het volgende over massage: “massage is de praktijk van het toepassen van gestructureerde of ongestructure…
Japanse GezichtsmassageJapanse GezichtsmassageDe Japanse Gezichtsmassage is een verwenmoment voor jezelf en zorgt voor een heerlijk ontspannen gevoel. Het is een uitk…
Het masseren van je paardHet masseren van je paardIn dit artikel zal ik uitleggen hoe je je paard een simpele massage moet geven. Een massage is zeer ontspannend voor paa…

Reageer op het artikel "De voordelen van gezichtsmassage"

Reactie

Patricia Alerta Orolfo, 03-07-2012 23:42 #1
Ik ben heel erg geintreseerd aan een cursus voor gezicht massage. Waar kan ik laten inschrijven voor een cursus? Hoe lang duurt de cursus? Wat kost het hele cursus gezicht massage? Ik heb wel de certificaat maar dan heb ik in de Filipijnen gehaald met hoge cijfers.
Ik wil graag weten of de buitenlands certificaat ook hier geldig. De rest ik kan nog heel goed de hele handeling. voor gezicht massage.

Graag zie ik u antwoord toe komen.

Alvast bedankt.
Vr. groeten, Patricia

Infoteur: Ssandra3108
Laatste update: 16-10-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!