InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Gezichtsmassage een anti rimpel behandeling

Gezichtsmassage een anti rimpel behandeling

Gezichtsmassage een anti rimpel behandeling Waarom een gezichtsmassage als een anti rimpel behandeling? Hoe kan een gezichtsmassage rimpels voorkomen? De voordelen om zelf je gezicht te masseren zijn groot. Gemakkelijk en thuis je gezicht masseren is een zeer goede en effectieve manier van het bestrijden van rimpels. Gebruik je gezichtscrème als massagecrème en gun je gezicht iedere dag een massage van 10 minuten.

Verzorging

Iedere vrouw doet wel iets met haar gezicht:
  • Schoonmaken,
  • Scrubben,
  • Masker,
  • Dagcrème of een
  • Nachtcrème aanbrengen.

Anti rimpel behandeling

Om de dagelijkse handelingen van het gezicht nu effectief te gebruiken tegen rimpels, is het beter om het gezicht dagelijks flink te masseren. Zo´n massage kan je gemakkelijk thuis doen.

Masseer het gezicht

Vrijwel iedere vrouw gebruikt een dag- of nachtcrème. Maar al te vaak worden deze crèmes gedachteloos opgebracht. In plaats van deze gezichtscrème gedachteloos aan te brengen, kan het ook worden toegepast door de crème in te masseren.

Rimpelloos

Waarom een gezichtsmassage als een antirimpel behandeling? Japanse vrouwen gebruiken dagelijks minimaal 10 minuten een traditionele gezichtsmassage. Een gezichtsmassage die zij zelf thuis toepassen. En inderdaad, zien Japanse vrouwen er niet lang rimpelloos uit?

Voordelen

Wat zijn de voordelen van een gezichtsmassage zoals deze Japanse vrouwen doen?
Door een dagelijkse gezichtsmassage van zo´n 10 minuten per dag:
  • Krijg je een minder droge huid,
  • Een betere en goede bloedsomloop,
  • Een gezonde uitstraling,
  • De vetklieren in het gezicht functioneren beter,
  • Vermindert de fijne lijntjes,
  • Vermindert donkere kringen en wallen onder de ogen,
  • Wordt de gezichtshuid gladder,
  • Wordt de gezichtshuis steviger en
  • De gezichtshuid wordt egaler.

Gezichtsmassage

De gezichtmassage als een antirimpel behandeling bestaat uit 4 stappen:

De hals

Begin de massage met een rijke vochtinbrengende crème bij je hals: door deze massage verbeter je de bloedtoevoer naar het gezicht. Wrijf je handpalmen met crème vanaf je sleutelbenen naar je kin toe. De bedoeling is dat je handpalmen een masserende maar vloeiende beweging maakt naar boven toe, naar je kin. Op deze manier wordt je hals goed ingemasseerd met een rijke en vochtinbrengende crème.

Voorhoofd

Gebruik voor je voorhoofd je favoriete dag- of nachtcrème. Ook uitstekend zijn serums of anti aging producten. Smeer de crème of het serum op je schone vingertoppen en begin in het midden van je voorhoofd. Masseer cirkelend met je vingertoppen vanaf je wenkbrauwen in een opwaartse beweging. Eindig bij je slapen. Druk zachtjes enkele tellen op je slapen als je klaar bent met de massage van je voorhoofd. Het doel van deze massage is het verminderen van de lijntjes op het voorhoofd.

Ogen

Gebruik voor deze massage een speciale crème of serum voor de ogen. Op de schone ringvingers zit je favoriete oogcreme en begin vlak bij je neus. Met deze vindertoppen druk je eerst zachtjes op het bot aan de onderkant van de wenkbrauwen. Zachtjes masserend glijden je vingertoppen langs de rand van de onderkant van de wenkbrauwen naar buiten toe. Keer zacht masserend aan de onderkant van de ogen terug naar het startpunt. Herhaal dit enkele keren en doe dit het liefst 2 keer per dag.

Bovenlip

Gebruik voor deze massage een speciale fijne lijntjes crème of je favoriete dag- of nachtcrème. Begin boven de bovenlip in het midden in kleine rondjes, licht drukkend, de crème of serum in te masseren. Het hele gebied boven de bovenlip moet goed gemasseerd worden en langzaam bewegen de vindertoppen zich in de richting van de mondhoeken.

Voorkom rimpels

De beste manier om rimpels te voorkomen door is het gebruik van een goede anti rimpel crème, in combinatie van een gezichtsmassage toe te passen op een goed schoongemaakte gezichthuid.
Gerelateerde artikelen
Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpelsRimpels zijn een onvermijdelijk gevolg van ouder worden. Helemaal voorkomen dat je huid veroudert is onmogelijk maar er…
Japanse GezichtsmassageJapanse GezichtsmassageDe Japanse Gezichtsmassage is een verwenmoment voor jezelf en zorgt voor een heerlijk ontspannen gevoel. Het is een uitk…
Lift Massage Endermologie - Ervaringen en resultatenLift Massage Endermologie - Ervaringen en resultatenLift Massage Endermologie is een 100% natuurlijke anti-aging methode die de huid van meer zuurstof voorziet en de produc…
GezichtsmassageGezichtsmassageWikipedia zegt het volgende over massage: “massage is de praktijk van het toepassen van gestructureerde of ongestructure…
Bronnen en referenties
  • http://www.schoonmaak-tips.com/tmp/index.php?wme_menuid=458d4bd172106325497
  • http://anti-aging.startpagina.nl/video/behandelingen/0/anti-aging-gezichtsmassage/
  • http://www.leonoryoungeryou.com/home.asp

Reageer op het artikel "Gezichtsmassage een anti rimpel behandeling"

Reactie

Carmen, 13-04-2015 22:44 #1
Ik ben Carmen 54 jaar… Gisteren was ik in België voor een ontspanning botox'je.Doe ik 1xp/j.die vertelden mij dus dat ik daar gelijk mee op moest houden omdat je daarmee rimpels dus stimuleert… ik doe normaal een kwartier gezichts oefeningen maar nu dus even niet meer… wat is nu waar…?

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 05-09-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!