InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpels

Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpels

Rimpels zijn een onvermijdelijk gevolg van ouder worden. Helemaal voorkomen dat je huid veroudert is onmogelijk maar er zijn gelukkig wel veel natuurlijke anti-rimpel behandelingen, waarmee je veel resultaat kunt boeken. Om ervoor te zorgen dat je minder rimpels krijgt of om bestaande rimpels minder diep te maken of zelfs helemaal te laten verdwijnen. Welke anti-rimpel behandelingen en remedies werken nou echt? En welke anti-rimpel behandelingen kosten je niets of heel erg weinig? Niemand wil graag ouder worden of anders gezegd: Iedereen wil er graag jong en fris uit blijven zijn voor zolang als maar mogelijk is. Hoewel de tand des tijds helaas niet te stoppen is, zijn er gelukkig wel remedies die voor behoorlijke verbetering kunnen zorgen.

Natuurlijke behandeling met fruitzuur

Veel anti-verouderingsproducten bevatten tegenwoordig fruitzuren. Fruitzuren zijn in de natuur natuurlijk ook te vinden, want vruchten bevatten natuurlijk fruitzuur. Met name ananas is heel geschikt voor een kant-en-klaar huidmasker met fruitzuren. Je kunt ananas fijn prakken en vermengen met yoghurt voor een simpel en vers maskertje. Laat het mengsel 5 tot 10 minuten zitten voor een instant frisse look. Was daarna het masker af met lauwwarm water en breng daarna je normale huidverzorging aan op je gezicht.

Anti-rimpel behandeling door gezichtsmassage

Een eenvoudige gezichtsmassage is één van de beste anti-rimpelbehandelingen die er bestaan. Wanneer je je gezicht een paar keer per week masseert met cirkelvormige bewegingen stimuleer je de natuurlijke collageen aanmaak en zal je gezicht meer volume krijgen. Bestaande rimpels worden minder diep en kunnen zelfs geheel verdwijnen. Ook de bloedsomloop in je gezicht verbetert, waardoor nieuwe rimpels minder kans krijgen. Houd dit een tijd vol en je zult absoluut resultaat zien van je inspanningen. En het kost je bovendien helemaal niets.

Minder rimpels door een schone huid

Het klinkt onvoorstelbaar maar minder rimpels krijg je om te beginnen door je huid dagelijks goed te reinigen van vuil en make-up resten. Investeer dus altijd in een goed en niet te agressief product om je gezicht mee schoon te maken en gebruik dit zowel 's ochtends voor het opmaken als 's avonds voor het slapen. Rimpelvorming hangt sterk samen met ontsteking van de huid en wanneer je acne en huidontstekingen tegengaat, zorg je er dus ook voor dat er minder nieuwe rimpels kunnen ontstaan in de huid. Ontstekingen voorkomen is preventie tegen veroudering.

Biologische anti-rimpelbehandelingen uit het keukenkastje

Sommige mensen zweren bij een mengsel van kurkuma poeder met suikerriet sap. Dit is een oude Indiase methode om rimpelvorming in het gezicht tegen te gaan. Een ander huismiddel is kokosolie, dat je huid soepel houdt. Ook eiwitten schijnen een bijzonder effect te hebben op je gezichtshuid. Met name rimpels onder de ogen schijnen minder zichtbaar te worden, wanneer je wat eiwit onder je ogen smeert. Honing en gember maken de huid steviger en strakker. Wodka met venkel tenslotte schijnt een ander beproefd recept te zijn om je huid te doen stralen en rimpels te verslaan.

Natuurlijke facelift en anti-rimpelbehandeling door je voeding aan te passen

Dokter Perricone deed onderzoek naar het verband tussen voedsel en veroudering en ontketende een revolutie met zijn boek "The Perricone Prescription", waarin hij concludeerde dat voedingsmiddelen ontstekingsverschijnselen kunnen veroorzaken en kunnen zorgen voor vochtophoping in het gezicht. Daar dit leidt tot voortijdige veroudering ontwikkelde hij het Perricone facelift dieet dat rimpels en een slapper wordende huid tegengaat. Door veel zalm en groenten te eten en suikers, alcohol en koolhydraten te laten staan, zie je er binnen drie maanden als herboren uit.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Tegen huidveroudering: tomatenpureeTegen huidveroudering: tomatenpureeOp de markt verschijnen altijd weer anti-rimpelcrèmes en anti-verouderingsmiddelen. Het ene middel tegen huidveroudering…
Gezichtsmassage een anti rimpel behandelingGezichtsmassage een anti rimpel behandelingWaarom een gezichtsmassage als een anti rimpel behandeling? Hoe kan een gezichtsmassage rimpels voorkomen? De voordelen…
Rimpels, liever kwijt dan rijkHet liefst wil je dat je huid altijd gaaf en strak blijft, maar op een dag is het zover, de eerste rimpel dient zich aan…
Melatonine en (huid)verouderingMelatonine en (huid)verouderingMelatonine heeft veel voordelen. Dat melatonine gunstig werkt bij slapeloosheid, is algemeen bekend. Dankzij melatonine,…
Bronnen en referenties
  • Natural anti-wrinkle remedies
  • Best anti-wrinkle facial treatments
  • Perricone Facelift Diet (Dr. Perricone)

Reageer op het artikel "Anti-rimpel behandelingen: Minder en minder diepe rimpels"

Reacties

Brechje, 20-02-2016 14:22 #2
Heb een hele goede natuurlijke anti rimpel crème gevonden die zowel als dag- en nacht crème gebruikt kan worden. Het is van Colourwell, de crème trekt goed in de huid en de geur is erg aangenaam

Fran, 23-09-2015 19:18 #1
Slapen op een zijden kussensloop schijnt ook goed te zijn als anti rimpel behandeling, doordat zijde aminozuren bevat hydrateert het de huid. Ook voorkomt de gladheid rimpels Wellicht help het!

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 10-01-2012
Subrubriek: Beauty
Special: Anti-aging
Reacties: 2
Schrijf mee!