InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Diversen > Een gezichtmassage geven

Een gezichtmassage geven

Door een goede massage raakt uw lichaam afvalstoffen kwijt, wordt de doorbloeding van de huid beter en worden spieren weer losser. Een gezichtmassage voorkomt rimpels, houdt uw gezicht soepel en uw (lach)spieren in topconditie. Iedere cultuur heeft wel een eigen vorm van massage. In onze Westerse cultuur bestond er echter tot voor kort maar weinig belangstelling voor, pas nu beginnen de mensen de genezende therapie van het masseren te ontdekken. Massage geeft u een heerlijk ontspannend gevoel en een gezichtmassage kunt u ook gemakkelijk zelf doen. Uw handen zijn hierbij de instrumenten die u gebruikt om uw gezicht door aanrakingen te kalmeren en te ontspannen. Door de massage verbetert de doorbloeding van de huid dat helpt om nieuwe rimpels te voorkomen. Masseer bij voorkeur als uw huid warm is, dus na een bad of douche en gebruik (niet te veel) crème of olie. Haal het haar uit uw gezicht. Zorg dat uw handen schoon zijn en de nagels kort, om verwonding te voorkomen. Ga voor een gezichtmassage gemakkelijk zitten voor een spiegel en zorg dat uw ellebogen goed kunnen steunen.

De hals

Begin bij het masseren van de hals onderaan bij het borstbeen. Breng crème of olie op en met de binnenkant van beide handen in de richting van de kin en de rand van de onderkaak. Herhaal dit een paar keer, zonder dat uw handen van de huid los komen. Eindig met uw handen op de rand van de onderkaak, vlak onder de oren. Knijp nu zachtjes in de rand van de onderkaak met duim en wijsvinger en eindig bij de kin. Herhaal dit vijf keer, als u deze massage veel en vaak doet, kan het een onderkin voorkomen.

De kin

Doe crème of olie op uw kin en klop met de rug van uw handen zachtjes onder uw kin. Doe deze massage om en om met beide handen.

De wangen

Breng crème of olie op beide wangen aan en klop met de drie middelste vingers zachtjes, van de kin naar de wangen. Herhaal het vijf keer. Draai daarna met de middelste vingers opwaartse bewegingen over uw hele gezicht. Duw dan de mondhoeken omhoog in de richting van de ogen en masseer ze daarna zachtjes. Strijk daarna de wangen met de rug van uw handen van de kin naar het oor.

De ogen

Knijp met duim en wijsvinger in uw wenkbrauw begin bij de neus. Wrijf daarna zachtjes onder de ogen met de wijsvinger begin bij de neus en eindig bij de slapen. Wrijf niet te hard want daar krijgt u rimpels van.

Het voorhoofd

Wrijf met alle vingers van de wenkbrauw naar de haarlijn en laat uw handen in zijwaartse richting af glijden. Druk u twee wijsvingers stevig aan de zijkant van de neus, net naast uw wenkbrauwen omhoog en laat ze over uw voorhoofd weg glijden in de richting van de slapen.

U eindigt uw gezichtsmassage door een warme (niet te heet) vochtige doek op uw gezicht te leggen en het overtollige vet van uw gezicht te halen. De warme vochtige doek maakt u heel gemakkelijk door een handdoek vochtig te maken en even in de magnetron te leggen. Haal de olie voorzichtig van het gezicht, als het goed is voelt deze warm en zacht aan.
© 2010 - 2019 Anhi, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een gezichtmassage geven"

Infoteur: Anhi
Gepubliceerd: 20-01-2010
Subrubriek: Diversen
Medische informatie…
Schrijf mee!