InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Cosmetische behandeling billen

Cosmetische behandeling billen

Niet iedereen bezit de volle en ronde billen als Jennifer Lopez. Toch dromen vele over deze prachtige billen. Een nieuwe techniek op het gebied van cosmetische behandeling is de boobjab, waar macrolane diep in de billen geïnjecteerd wordt zodat de billen net wat ronder en voller zijn. Welke cosmetische behandelingen zijn er nog meer voor de billen? Hoe kan je striae en cellulite cosmetisch goed behandelen? Zijn bilimplanten een goede optie voor volle billen?

Volle en ronde billen? Boobjab!

Wie vollere billen (of borsten) wil zoals Jennifer Lopez (zie foto), is er sinds kort een tijdelijke oplossing dat boobjab heet. Ideaal voor iedereen die niet onder het mes wil, maar toch volle en ronde billen als Jennifer Lopez wil hebben. De dikke vloeistof Macrolane wordt diep in de billen (of in de borsten) geïnjecteerd en maakt dat je billen net wat voller en net wat ronder zijn, een boobjab. De behandeling duurt slechts een half uur en is op de plaatselijke verdoving na niet pijnlijk.

Jaar na het geïnjecteerde macrolane in de billen

Gemiddeld na een jaar, nadat het macrolane diep in de billen is geïnjecteerd, begint het lichaam het macrolane langzaam af te breken. Dat betekent dat na ongeveer anderhalf jaar na de boobjab behandeling je tot je oorspronkelijke maten bent geslonken. De behandeling kan herhaald worden tegen een gereduceerd tarief.

Macrolane behandeling, welke klinieken?

In Nederland is de macrolane behandeling relatief nieuw. Ervaren klinieken in cosmetische behandelingen in Scheveningen en Amsterdam voeren de boobjab behandeling uit.

Striae of cellulite op de billen: dermo-electroporatie

Tegenwoordig zijn er vele (nieuwe) methodes ontwikkeld om zonder mes, maar met:
  • Laserlicht,
  • Warmte en
  • Massages
de huid van de billen te verstevigen en striae en cellulite aan te pakken. De Dermo-electroporatie techniek worden stoffen als:
  • Collageen,
  • Elastine en
  • Botox
diep onder de huid van de billen aangebracht.

Tijdelijke behandeling striae en cellulite

Behandeling tegen striae en behandeling tegen cellulite, waar geen mes aan te pas komt, zoals:
  • Dermo-electroporatie,
  • Endermologie,
  • Contourwrap,
  • Mesofirmness,
  • Radiofrequente golven
Geldt: dat het effect van tijdelijke aard is en de behandeling tegen striae en de behandeling tegen cellulite herhaald moet worden.

Thermage: strakkere en stevige billen

Als je heel veel gewicht kwijt bent geraakt, neem je misschien in overweging om via cosmetische ingrepen en plastische chirurgie, het overtollige huid weg te laten snijden. Om je billen weer lekker strak te krijgen, is thermage misschien een goede optie. Thermage is een vrij nieuwe techniek. Met behulp van ultrasound of met radiofrequente golven, wordt de huid van de billen een enorme boost gegeven. Door de afgegeven warmte in de huid van de billen, kom je veel strakker in je vel te zitten.

Bilimplanten: billen vergroten

In Brazilië en Argentinië zijn bilimplanten de normaalste zaak van de wereld, maar in Nederland en België zijn de plastische chirurgen terughoudend. De bilimplanten, om de ultieme Jennifer Lopez look te krijgen, geeft je het gevoel dat je ergens op zit. In Nederland en België wordt het volgende gedacht over bilimplanten:
  • De billen komen vanzelf al mooier uit als de gebieden erom heen (buik en benen) worden behandeld met liposuctie of buikwandcorrectie.
  • De billen kunnen gelift worden,
  • De billen kunnen tijdens een lipofill gevuld worden met lichaamseigen vet.

Bilimplanten zal in Nederland en in België voorlopig nog een vrij zeldzame behandeling van de billen blijven.

Vetophoping in de billen: liposculptuur

Om al het overtollig vet dat zich door de jaren heeft gevormd in de billen weg te zuigen, wordt er gebruik gemaakt van een techniek dat heet: liposculptuur. Liposuctie is het verwijderen van vetweefsel (lipo) door een zuigtechniek (suctie.)
Liposuctie is tegenwoordig een verzamelnaam geworden waar een aantal behandeling methoden onder vallen. Liposuctie is de meest toegepaste cosmetische ingreep in de wereld. Liposuctie of liposculptuur is een operatie, met alle risico´s van dien!

Liposuctie behandeling voor de billen

Vrijwel elk lichaamsdeel komt in aanmerking voor liposuctie, niet alleen de billen, maar ook:
  • Buik,
  • Benen,
  • Wangen,
  • Kin,
  • Hals,
  • Bovenarmen,
  • Rug
  • Onderbenen (die na de ingreep zeer gevoelig kunnen zijn!)

Echter, de liposuctie toegepast op de BBB-zone (buik, billen en benen) staat op absolute nummer een qua buik, benen en billen behandeling.

Mooiste liposuctie resultaat

Het mooiste resultaat na een liposuctie in de billen bereik je door:
  • Dat de huid van de billen nog redelijk elastisch is,
  • Je op streefgewicht bent of bijna op je streefgewicht zit,
  • Je gezond bent,
  • Een reëel verwachtingspatroon hebt,
  • Beseft dat je 6 a 12 weken na de ingreep pas het mooiste resultaat ziet.

Nadenken over plastische chirurgie of cosmetische behandeling

Het besluit om je te laten opereren is vaak al ingrijpend genoeg. Ook om een cosmetische ingreep te laten uitvoeren zal niet voor iedereen een gemakkelijke beslissing zijn. Het eerste contact met een plastische chirurg is daarom behalve bepalend ook zeer belangrijk. Bespreek met de arts, die aangesloten is aan een vakvereniging, rustig wat je wensen zijn, hoe reëel deze wensen zijn en wat de kosten zijn van een behandeling en wat de eventuele risico´s zijn. Voel je je niet op je gemak, vraag een second opinion aan bij een andere arts in een andere kliniek.

Vakvereniging

Als je besluit tot een cosmetische ingreep, zoals liposuctie, check altijd of de kliniek en de behandelde arts is aangesloten bij een van deze twee vakverenigingen:
  • NVPC: Nederlandse Vereniging voor Plastische Chirurgie,
  • NVEPC: Nederlandse Vereniging voor Esthetische Plastische Chirurgie.

Breng ook altijd je huisarts op de hoogte als je van plan bent een operatie, zoals een liposuctie, te ondergaan.
Gerelateerde artikelen
Plastische chirurgie: trends en cijfersPlastische chirurgie: trends en cijfersWie plastische chirurgie zegt, denkt aan cosmetische ingrepen. Dat is niet terecht. Volgens recent onderzoek van de Nede…
Plastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie: veel meer dan de facelift alleenPlastische chirurgie. Maar al te snel denk je aan facelift en borstvergroting. Maar plastische chirurgie is veel meer da…
Schoonheidsoperatie niet zonder risicoSchoonheidsoperatie niet zonder risicoEen schoonheidsoperatie is een ingreep die bedoeld is als subjectieve verfraaiing van het menselijk lichaam. Een medisch…
Het risico van permanente rimpelvullersDe privékliniek Cosmea pleit voor een algemeen verbod op het gebruik van permanente rimpelvullers. Omdat er bij complica…
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…
Bronnen en referenties
  • http://www.beautyplus.nl/
  • http://www.isaps.nl/
  • http://www.nvpc.nl/

Reageer op het artikel "Cosmetische behandeling billen"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 09-04-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!