InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > 10 tips voor shocking lips

10 tips voor shocking lips

10 tips voor shocking lips Voor welke make-up je ook gaat. Je lippen en ogen zijn een van de belangrijkste elementen in je gezicht! Daarom hier de 10 tips voor shocking lips: Make-up is een beproefd recept voor meer zelf vertrouwen. Zo kun je er met een goed aangebrachte foundation heerlijk uitgeslapen uitzien. En strategisch aangebrachte blush en highlighter kunnen jukbeenderen tevoorschijn toveren waar je u tegen zegt. Kortom, make-up verdoezelt en brengt je sterke punten naar voren, waardoor je je nog lekkerder voelt. Maar soms is make-up gewoon voor de lol: van lippen in knal kleuren word je zelf ook vrolijk. Je zag het al bij shows van Prada, Dior Marc by Marc Jacobs en Dior. De modellen hadden monden die bijna overliepen van de shocking oranje, fuschia en roze lipstick. Fris, zomers, onalledaags en daarom zo aantrekkelijk. Deze lipkleuren zijn net zo intens als radicaal rood maar staan nog gewaagder.

Test fase

Je lippen hebben niet de zelfde kleur en structuur als de rest van je huid. Lipstick op je mond testen is de enige manier om het werkelijke effect te zien.

Met zorg

Het effect van felle lipstick gaat verloren als je lippen droog zijn. "Wrijf met een vochtige washandje over je mond om velletjes te verwijderen en voorzie je lippen van een laagje vette balsem. Zodra die is ingetrokken, dep je je mond met een tissue, waarna je je lipstick aanbrengt."

Witte tanden

Oranje tinten laten je gebit snel geel lijken. Zijn je tanden niet parelwit,dan werkt een kleur die meer naar roze neigt waarschijnlijk beter.

Potlood lijntje

Omlijn je eerst je mond met een lippotlood en vul in. De droge textuur van een potlood voorkomt dat de lipstick uitloopt.

Niet te perfect

Door een gewaagde kleur heel strak in te vullen, krijg je een retro effect. Meer van nu is het om je lipstick rechtstreeks op je mond aan te brengen. Dep vervolgens met je vinger over je lippen om harde lijnen te verzachten.

Go glossy

Breng over je lippenstift wat gloss aan. Dep het in het midden van je bovenlip en duw je lippen op elkaar. Hiermee voorkom je dat de gloss uitloopt en daarbij de lipstick meeneemt.

Vlekkeloos

Je lipstick keuze heeft effect op je teint, die het effen kan zijn, door middel van lichte foundation. Felle lipstick kan namelijk roodheid en oneffenheden benadrukken.

Met mate

Ook bij deze look geld de bekende 'regel': houd de rest van je make-up simpel. Oftewel: hoogstens wat mascara op de ogen, zodat je mond de enige blikvanger word.

Beetje blush

Een beetje blush op je jukbeenderen brengt je gezicht in balans. Perzik roze blush staat mooi bij een oranje mond, zacht roze doet het goed bij shocking pink.

Tot slot

Geen zin meer in een roze gebit? Stop een vinger in je mond, sluit je lippen en trek je vinger er weer uit. Hiermee verwijder je lippenstift van de binnenkant van je lippen en voorkom je dat die afgeeft op je tanden.
© 2010 - 2019 Glam, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Make-up tips: je lippen maquillerenHoe ga je best te werk bij het aanbrengen van lippenstift? En welke soorten lippenstift zijn er zoal te vinden?
Make-up: mooie lippenMake-up: mooie lippenIedereen wil mooie lippen hebben. Dat kan iedereen krijgen. Maar hoe krijgt u mooie lippen met make-up?
Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Make-up en lippenstift: hoe kies je de geschikte lipstick?Bij het aanbrengen van make-up is het niet altijd makkelijk om de juiste lippenstift te kiezen. Als je een verkeerde keu…
Hoe breng je lippenstift aan?Misschien herken je het wel: de la vol met lippenstift die nooit gebruikt wordt. Vaak omdat de kleur toch niet zo mooi u…
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…

Reageer op het artikel "10 tips voor shocking lips"

Infoteur: Glam
Gepubliceerd: 15-09-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!