InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpels verdwijnen zonder botox; collageen lichttherapie

Rimpels verdwijnen zonder botox; collageen lichttherapie

U wilt van uw rimpels af? Maar u heeft het niet zo op naalden? Liever geen inspuiting van spierverslappend Botuline-toxine? Maar wat dan? De wonder crèmes? Zoals? Er is nu eindelijk een echt werkend alternatief. Niet smeren, niet spuiten. Collageen Lichttherapie. U ligt op een soort zonnebank, en zonder inspuiten of smeren wordt uw huid weer vitaal en veerkrachtig, puur door het licht van deze speciale lampen. Rimpels verminderen of verdwijnen, elasticiteit van de huid komt terug.

Botox

De bacterie Clostridium botulinum, Botuline-toxine in de volksmond bekend als Botox. Het wondermiddel dat rimpels laat verdwijnen. Rimpels zijn plooien in de huid, veroorzaakt door willekeurige en onwillekeurige aanspanningen van spiertjes onder de huid. Het idee is dat je iets in die spiertjes spuit dat ze ontspant. Botuline-toxine blokkeert de prikkeloverdracht van zenuwen naar spieren, dat zorgt dat de werking van de spieren afneemt of helemaal stil komt te liggen. Het resultaat is verbluffend. De ontspanning in het gelaat is niet alleen zichtbaar, door minder rimpels, maar ook voelbaar. Het bereikte effect houdt enkele maanden aan. Dan is een nieuwe behandeling nodig.

De behandeling

Deze behandeling, het inspuiten van Botox, wordt in diverse privé klinieken uitgevoerd. Ook wordt het bij mensen thuis gedaan op zogenaamde "Botox party's". De gastvrouw stelt haar huis beschikbaar, en nodigt vrienden en bekenden uit om een Botox behandeling te ondergaan. Ze ontvangt hiervoor commissie, vaak in de vorm van een korting op haar eigen behandeling. Het staat ter discussie of een (para)medische ingreep wel zo'n goede combinatie is met een feestje,alcohol en plezier.

Geen Botox?

Goed, dus u hebt het niet zo op dat inspuiten. Maar wat dan? De wonder crèmes? Zoals?
Er is een enorme strijd in cosmetica land om u, de klant, te laten geloven dat DEZE crème nu echt doet wat al die andere crèmes daarvoor wel beloofden maar niet deden. Reclames met spannende grafieken en prachtige modellen en vooral ook moeilijke benamingen van nieuwe ingrediënten. De prijs liegt er ook vaak niet om, dus wat is wijsheid? Hoe maakt u de keuze?

Vraag het een vriendin!

In deze digitale tijd vragen we het gewoon een vriendin. En dat kan ook een vriendin op het internet zijn. De verschillende forums besteden veel aandacht aan deze producten, en op deze manier vind u snel informatie over uw beoogde aankoop. Even uw productnaam, bijvoorbeeld "Freeze 24/7" met de toevoeging "reactie "of "ervaring" in de zoekmachine en u kunt lezen wat anderen vinden.

Collageen Lichttherapie

U ligt op een soort zonnebank, en zonder inspuiten of smeren wordt uw huid weer vitaal en veerkrachtig, puur door het licht van deze speciale lampen. Science fiction? Nee, het kan. Op meerdere plaatsen in Nederland kunt u voor collageen lichttherapie terecht. Voor het hele lichaam, op een Collageen lichtbank (lijkt op een zonnebank) Ook kunt u een gezicht Collagen Light Box aanschaffen voor rond de 300 euro.

Hoe werkt dat dan?

Als het verouderingsproces begint, verschijnen rimpels, ouderdomsvlekken, cellulitis en wordt de huid droog. De oorzaak is dat je moeilijker natuurlijk collageen opbouwt. Collagenen zijn huidverstevigende eiwitten, die als belangrijk bestanddeel van ons bindweefsel voor vorm en elasticiteit zorgen. De collageen depots, opslagplaatsen in de huid, verharden als je ouder wordt. Toch kunnen deze depots opnieuw geactiveerd worden. Het rode collageen licht met een golflengte van 620 nm dringt door tot een diepte van 10 mm onder het huidoppervlak en beïnvloed de cel activiteit.In tegenstelling tot Botox is dit geen snelle actie. Na vier weken zijn de eerste resultaten van de behandeling zichtbaar. Voor het optimale resultaat volgt men een kuur van ca. 10 tot 12 weken. Rimpels en huid vlekken verminderen of verdwijnen, elasticiteit van de huid komt terug. De huid wordt weer voelbaar soepel.
© 2010 - 2018 Enna-online, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Collageen lichttherapie voor een jonge en stralende huidCollageen lichttherapie zorgt voor een huidverjonging, doet rimpels verminderen en voorkomen, lichte lijntjes verdwijnen…
Wat is collageen?Wat is collageen?Collageen is een eiwit dat wordt aangemaakt door fibroblasten. Naarmate de huid ouder wordt raakt de aanmaak van collage…
Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Huidveroudering is niet te voorkomen, wel te vertragen. Begin daarom vroeg met smeren en let op waar je je huid aan bloo…
Rimpels vervagen met collageen marshmallowsCollageen Marshmallows zijn snoepjes. Het zijn echter geen gewone snoepjes, want deze marshmallows beloven onze rimpels…
Botox: de anti-rimpelbehandeling van HollywoodDankzij Hollywood-sterren heeft Botox de laatste jaren aan populariteit gewonnen. Omdat het een betaalbare, snelle en pi…
Bronnen en referenties
  • www.huidinfo.nl Seecret foto www.enna-online.nl www.google.nl

Reageer op het artikel "Rimpels verdwijnen zonder botox; collageen lichttherapie"

Infoteur: Enna-online
Gepubliceerd: 19-11-2010
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!