InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Collageen lichttherapie voor een jonge en stralende huid

Collageen lichttherapie voor een jonge en stralende huid

Collageen lichttherapie zorgt voor een huidverjonging, doet rimpels verminderen en voorkomen, lichte lijntjes verdwijnen en het is ook goed voor het herstel van littekens en andere wondjes. Door middel van een speciale zonnebank kun je je hele lichaam een behandeling geven. Afhankelijk van de toepassing heeft de collageen lichttherapie diverse goede effecten. Het zorgt ervoor dat de stofwisseling wordt geactiveerd en de huid wordt ontgift, zo verbetert de structuur van de huid. Dit resultaat is al zichtbaar na zo'n tien behandelingen. Na twintig behandelingen verdwijnen de onzuiverheden van uw huid en neemt het vochtigheidsgehalte toe. Na dertig behandelingen krijgt de huid meer elasticiteit door versteviging van de collageenstructuur. Fijne lijntjes en rimpel worden dan opgevuld en de huid ziet er mooier en jonger uit. Voor een blijvend resultaat is het aan te bevelen om wekelijks een sessie van de collageen lichttherapie te volgen.

Wat is collageen lichttherapie?

Collageen lichttherapie is een zeer effectieve behandeling om het huidverouderingsproces tegen te gaan. De behandeling bevordert de opbouw van collageen en elastine, dit zorgt voor een gezonde en strakkere huid. Bij collageen lichttherapie wordt geen gebruik gemaakt van lasers en UV-straling. Het is een pure vorm van licht door middel van zachte rode lichtgolven. De behandelingen zijn ontspannend. Door de lichttherapie wordt de huid gestimuleerd en herstelt de huid zich. Om het op te bouwen is het raadzaam om drie keer per week een sessie te volgen van twintig minuten. Indien je het gewenste resultaat hebt bereikt kun je het afbouwen naar eenmaal per week twintig minuten.

De voordelen van collageen lichttherapie

  • Het helpt lijntjes en rimpels tegen te gaan, voornamelijk rond de ogen en lippen, maar ook op het voorhoofd en decolleté.
  • Er treedt verbetering op qua elasticiteit, stevigheid en soepelheid.
  • Vermindering van acne.
  • Helpt wondjes sneller helen.
  • Helpt littekens verminderen of zelfs verdwijnen.
  • Voorkomt en verminderd cellulitis.
  • Hydratatie de huid.
  • Activatie van collageen.
  • Maakt de huid stralend, jong en strak.
  • Geen bijwerkingen, pijnloos en ontspannend.

Onderzoek bewijst

In 2008 is er door Kliniek Piano in Zwitserland onderzoek gedaan over een periode van drie maanden. Dit onderzoek is gedaan onder 51 proefpersonen en heeft de volgende resulaten verkregen.
  • 97% van de gebruikers heeft over hele lichaam een stevigere en elastische huid.
  • 89% van de gebruikers ervaart zeer goede lifting-effecten in gezicht, hals en decolleté.
  • 68% van de gebruikers erkent een duidelijke vitalisering van de hele huidstructuur.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Collageen lichttherapie voor een jonge en stralende huid"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 24-07-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!