InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Liposculptuur, weg met die vetrolletjes!

Liposculptuur, weg met die vetrolletjes!

Liposculptuur, weg met die vetrolletjes! Beweeg je veel en eet je gezond, maar raak je toch die bepaalde 'vetrolletjes' op die ene lokatie niet kwijt? Dan is liposculptuur misschien de oplossing. Liposculptuur houdt in dat met behulp van dunne zuignaalden onder plaatselijke verdoving of narcose, vet wordt weggezogen op vooraf bepaalde plekken van je lichaam. Zo krijg je toch het figuur waar je altijd van gedroomd hebt.

De ingreep

Liposculptuur betekend letterlijk: het vormgeven van vet door het wegzuigen van vetcellen. Het doel van deze ingreep is het creëren van een mooiere vorm van bijvoorbeeld je buik, benen of billen. Liposculptuur is in feite een nieuwe en verbeterde vorm van liposuctie. Er wordt bijvoorbeeld met fijnere naalden gewerkt waardoor de littekens kleiner worden.

De chirurg zal op enkele plaatsen de huid verdoven met kleine injectie om daar vervolgens kleine sneetjes van enkele milimeters in te maken. Hierna injecteerd de arts een vloeistof op de te behandelen plaats. Deze vloeistof zorgt voor verdoving, tijdelijke vernauwing van de bloedvaten en het losmaken van het vet. Sommige mensen ervarenn het inbrengen van de vloeistof als licht pijnlijk.

Narcose

Grotere ingrepen gebeuren onder narcose, maar kleine oppervlakten zoals de knieën of de buik kunnen onder plaatselijke verdoving worden behandeld.

Herstel

Het duurt vier tot zes weken voordat je weer helemaal goed kunt functioneren. Eerst zal de plek waar vet is weggezogen blauw, opgezwollen en pijnlijk zijn. Omdat de huis los is geweest en moet herstellen krijg je een elastische broek of gordel die steun geeft. Deze moet ongeveer 6 weken gedragen worden.

Risico's

Net als bij elke operatie zijn er risico's als infectie, nabloeding, lelijke littekens, trombose of een vekeerde reactie op de narcose. Er kan een ongelijk oppervlak onstaan als de arts de operatie niet vaak uitvoert en te veel of te weinig vet weghaalt. Je huid kan er dan bobbelig uit zien.

Resultaat

Het resultaat is in principe blijvend als de arts genoeg vetcellen weghaalt, want na je puberteit maak je geen nieuwe vetcellen meer aan. Wel is het verstandig om te zorgen dat je gewicht stabiel blijft, want als je op een andere plaats wel aankomt kunnen er rare en/of scheve verhoudingen onstaan.

Kosten

Afhankelijk van de plek lopen de kosten uiteen van €1900 voor de hals tot €4200 voor de achterkant van de billen plus de bovenbenen tot aan de knie
© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Liposculptuur, weg met die vetrolletjes!"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 15-04-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!