InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Borstvergroting

Borstvergroting

Borstvergroting Bijna iedere vrouw heeft wel iets te klagen over haar borsten. De één vind ze te groot, de ander te slap, maar de meeste vrouwen vinden hun borsten te klein of niet mooi van vorm. Dat is ook de reden waarom veel vrouwen een borstvergroting in overweging nemen. Maar wat houdt het nou precies in, zo'n borstvergroting?

De ingreep

De ingreep is afhankelijk van de stand van de borsten. Als de borsten op de juiste hoogt zitten, wordt er een kleine snede gemaakt in de okselplooi en wordt de prothese daar ingebracht. Als de borsten iets gezakt zijn, wordt er een snede gemaakt in de huidplooi onder de borst en de prothese in gebracht.

Prothesen

Er zijn drie soorten prothesen, siliconenprothesen, hydrogelprothesen en zoutwaterprothesen. De grootte wordt uiteindelijk samen met de patiënt bepaald.

Narcose

Tijdens een operatie als deze is de kans op bloedingen altijd aanwezig en om geen risico's te nemen wordt deze operatie altijd uitgevoerd onder narcose.

Herstel

De eerste week na de operatie mag je nog weinig doen, zo mag je nog niet douchen of autorijden. Na 4 weken mag je weer voorzichtig tillen of sporten en na 6 weken ben je weer volledig genezen.

Risico's

Aan een borstvergroting zijn wel een aantal risico's verbonden, maar deze komen niet vaak voor. Het kan gebeuren dat door bijvoorbeeld een ongeluk, de prothesen stuk gaan en gaan lekken. Dan moeten ze worden verwijderd. Ook kan er kapselvorming onstaan, dat houdt in dat er zich een laag hard bindweefsel om de prothesen sluit. Dit kan soms alleen via een operatie verwijderd worden.

Resultaat

Als er zich geen problemen voordoen, kun je tien tot vijftien jaar met je nieuwe borsten vooruit. Daarna moeten de prothesen worden vervangen, omdat de kans bestaat dat ze poreus worden. Bovendien moet je regelmatig op controles, zodat de cosmetisch chirurg in de gaten kan houden of alles goed gaat.

Kosten

Voor beide borsten betaal je voor kwalitatief goed prothesen bij een in Nederland erkende chirurg rond de 4750,- voor beide borsten.
© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Borstvergroting"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 14-04-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!