InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Glitter nagels, stippeltjes nagels en meer!

Glitter nagels, stippeltjes nagels en meer!

Glitter nagels, stippeltjes nagels en meer! Tegenwoordig zie je steeds meer originele dingen verschijnen op de markt kwa nagellak en tools. Creëer zo een geheel eigen en originele stijl. Iedereen kent natuurlijk wel nagellak, tegenwoordig is het er in tientallen kleuren en van heel veel verschillende merken. Een aantal merken wil toch steeds vernieuwen en brengen dus ook steeds nieuwe artikelen op de markt, hieronder ga ik nog een aantal tips geven voor originele nagels.

Zelf glitternagellak maken

Zoals je wellicht weet zijn er verschillende soorten glitternagellak te koop, maar het is ook leuk en vooral erg mooi om het zelf te maken. Je hebt hiervoor 2 dingen nodig en dat is een potje losse glitters en een transparante nagellak. Je maakt eerst het potje met de glitters open, daarna ga je je nagels lakken met de transparante lak. Zodra dat erop zit doop je je nagel in het potje met glitters, doordat de nagellak nog nat is blijven de glitters eraan plakken. Sla nu zachtjes met je nagel op de rand van het potje, nu vallen de overtollige glitters eraf. Zoals je ziet heb je nu al mooie glitternagels. Maar omdat het natuurlijk wel de bedoeling is dat het een tijdje erop blijft zitten, ga je er nogmaals met de transparante nagellak overheen. Je kan ook een transparante base coat gebruiken.

Nagels met stipjes

De allernieuwste trend is stipjes op je nagels. Hierin kan je eindeloos variëren. Je hebt hiervoor twee of meerdere kleuren nagellak nodig en een zogeheten dotting tool, deze kan je bij de Kruidvat kopen van het merk Catrice of Essence.
Je brengt eerst een basislaag aan, dit kan je doen met een nagellak kleur naar keuze. Dan kies je welke kleur stipjes je wilt hebben, je kan kiezen voor 1 kleur, maar het kunnen er ook meerdere zijn. Dip je dotting tool in de nagellak, zorg dat er niet te veel op zit en zet dan een stipje op je nagel. Herhaal dit tot het gewenste resulaat. Als je meerdere kleuren gebruikt zorg dan wel dat je het puntje elke keer schoonmaakt.

Essence Nail Art

Sinds kort is het nagellakschap van Essence een stuk uitgebreider. Ze hebben een aantal erg leuke dingen voor heel weinig geld. Zo kan je lekker aan de slag en heb je straks ook mooie originele nagels.

Freestyle & Tip Painter

Deze is verkrijgbaar in 7 kleuren! Het is een flesje met glittertjes en een lange, dunne kwast. Je kan hiermee leuke decoraties aanbrengen of de tipjes van je nagels lakken.

Nail Art Pens

Dit is een soort stift met een hele dunne punt. Hij is verkrijgbaar is in 6 kleuren. Je kan hiermee leuke decoraties maken om je nagels nog meer te personaliseren. Gebruik een topcoat voor en beter resultaat.

Nail Art Stickers

Dit zijn kleine stickertjes die je op je nagel kunt plakken. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren en dessins. Voor het beste resultaat is het aan te raden ook hier een topcoat overheen te doen.

Nail Art Jewels & Stylist

Dit is een doosje met verschillende kristalletjes erin. Je kan je nagels extra mooi maken door deze kristalletjes op je nagels te plakken. Dit kan je doen met de bijgeleverde lijm. Het handigst in om de Nail Art Stylist hiervoor te gebruiken. Dit is een soort pincet met een magnetische tip waardoor je de kristalletjes makkelijk kan aanbrengen.

Special Effect Topper

Dit lakje is verkrijgbaar in zes verschillende soorten. Zo heb je onder andere een holografische versie, maar ook goud, zilver en meerkleurig. Heel erg leuk voor bijvoorbeeld een feestje of als je op wil vallen.
Gerelateerde artikelen
Alles over nagellakAlles over nagellakEen leven zonder nagellak, bestaat dat nog? Tegenwoordig heeft bijna iedereen nagellak op, je kunt het zo gek niet beden…
Krant-nagels, super gave en originele manier van nailartEen nieuwe en populaire trend onder de nail arts is Newspaper Nail Art, oftewel krantnagels! Probeer het nu en en ga ori…
Nagels lakken en Nail ArtNagels lakken en Nail ArtVroeger moest je al heel wat in huis hebben om een paar kunstige nagels te voorschijn te toveren, maar tegenwoordig kan…
Nail Art, hét boek voor de creatieve nail artistrecensieNail Art, hét boek voor de creatieve nail artistMisschien is het nog wel leuker om te doen dan om te dragen: kunstwerkjes op je nagels. Hoe gek kun je het maken! In het…
Konad Nail Art, simpel en snel prachtige design nagelsDroom jij ook van mooi versierde nagels, maar vind je naar een nagelsalon gaan te duur? Dan is misschien Konad Nail Art…

Reageer op het artikel "Glitter nagels, stippeltjes nagels en meer!"

Infoteur: Linda1986
Laatste update: 13-07-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!