InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Uitgroei van je haar verbergen

Uitgroei van je haar verbergen

Uitgroei van je haar verbergen Haren verven is erg populair, het nadeel is dat je na een aantal weken alweer de uitgroei ziet. Hoe kan je je uitgroei dan het beste verbergen? Haar groeit gemiddeld zo´n 1 centimeter per maand. Hoe snel je haar groeit is natuurlijk per persoon afhankelijk, maar als je je haar verft moet je het zeker na twee maanden weer bijwerken. Bij blond haar is uitgroei niet heel erg lelijk, het moet natuurlijk niet te ver zijn uitgegroeid. De uitgroei bij blond haar geeft meer diepte in het kapsel. Echter bij mensen met origineel blond haar en die het donkerder verven is het eigenlijk niet echt heel mooi. Smaken zijn natuurlijk persoonlijk, mocht je het kappersbezoek nog even willen uitstellen dan volgen hier enkele tips hoe je je uitgroei kunt verbergen.

De tips

  • Een strakke scheiding is niet geschikt, evenals je haar strak in een staart, hierdoor kan je je uitgroei nog beter zien.
  • Creëer volume in je haar, dan valt de uitgroei een stuk minder snel op.
  • Je haar opsteken.
  • Probeer ook haarlak, gel en dergelijke producten te vermijden, door die producten valt je uitgroei ook sneller op.
  • Draag een hoedje, petje, haarband of iets dergelijks in je haar, dit bedekt de uitgroei van je haar.
  • Een droogshampoo kan ook weleens helpen, dit maak je haar schoner en minder vet, net alsof je je haar net gewassen hebt. Droogshampoo is verkrijgbaar in verschillende kleuren en sommige bedekken zelfs de uitgroei tijdelijk.
  • Mascara voor in je haar, dat bestaat ook, niet in heel veel kleuren verkrijgbaar, maar dit kan ook prima werken.
  • Je haar stiften, Er zijn speciale uitgroei stiften op de markt, daar kan je je uitgroei ook mee kleuren.
  • Er zijn ook speciale haarverf setjes voor uitgroei bij de drogist te koop. Dan kan je snel thuis even je uitgroei bijwerken, al kan je dan misschien toch beter naar de kapper gaan omdat je het dan toch gaat verven.
  • Wat ook bestaat is een mousse van Henna, die breng je op je uitgroei aan. Deze mousse is ook verkrijgbaar in verschillende kleuren.
  • Brunettes en roodharigen kunnen zelfs foundation gebruiken, probeer wel de juiste kleur te kiezen. Dit smeer je lichtjes op je haar.
  • Een tip die veel wordt gebruikt in de televisiewereld is je uitgroei verbergen met oogschaduw. Kies ook hier een neutrale bijpassende kleur en breng voorzichtig aan op je uitgroei.

Als je je haar weer terug wilt in je eigen kleur

Er zijn ook mensen die hun haar geverfd hebben en dat zat zijn. Ze willen dan weer hun eigen haarkleur. Op een gegeven moment kan je die uitgroei niet meer verbergen. Als je bij de kapper je eigen haarkleur zou laten verven, is de kans groot dat dat niet lukt, dat daar een kleurverschil ontstaat. Er bestaan ook nog producten die je haar ontkleuren, maar de werking daarvan is ook niet altijd wat het moet doen. De beste optie is om highlights in je haar te laten verven, dan valt het verschil minder op. Voor mensen met heel lang haar is het misschien een optie om een heel stuk van het haar af te knippen, dan ben je ook eerder van je uitgroei af.
Gerelateerde artikelen
Kun je je haar verven als je zwanger bent?Kun je je haar verven als je zwanger bent?Veel vrouwen houden van een ander kleurtje in hun haar, maar wat nou als je zwanger bent. Is het dan wel handig om je ha…
Je haar verven of een kleurspoeling?Je haar verven of een kleurspoeling?Zin in een andere kleur haar? Je kunt kiezen voor een kleurspoeling of verf. Als je je haar verft is de kleur blijvend,…
Je haar zwart vervenJe haar zwart vervenHoe verf je je haar zwart? Beroemde vrouwen als Kim Kardashian en tv-sterretje Snooky, hebben een rage ingezet. Steeds m…
Tips als je je haar zelf gaat verven. Hoe ga je te werk?Tips als je je haar zelf gaat verven. Hoe ga je te werk?Zelf je haar verven is een stuk goedkoper dan het bij de kapper laten doen. Als je het zelf doet moet je wel met een aan…
Donker haar blonderen? Zo lukt hetDonker haar blonderen? Zo lukt hetDonker haar blonderen heeft als nadeel dat je het eerst moet ontkleuren of blonderen. Het is niet mogelijk om zwart, bru…

Reageer op het artikel "Uitgroei van je haar verbergen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 20-07-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!