InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: Natuurlijke make-up

Beauty: Natuurlijke make-up

Beauty: Natuurlijke make-up We zijn ook als het om make-up gaat steeds meer begin met de natuur te betrekken bij de totstandkoming van cosmetica. Op zich een prima ontwikkeling, want wat we uit de natuur kunnen halen, hoeven we niet chemisch te produceren. Nu nog de dierproeven helemaal de deur uit en we zijn goed bezig. Een nieuwe trend is de edelsteen die verwerkt wordt in cosmeticaproducten.

Trends

Trends beheersen het modebeeld en hoewel de eigen stijlen het straatbeeld steeds meer beheersen, krijgt de industrie het toch nog voor elkaar nieuwe of vernieuwde producten in de markt te zetten. Onder het motto dat het natuurlijk is, boren we nieuwe doelgroepen aan en dat is goed voor de industrie. Immers, de groep mensen die de trends volgen is nog steeds groot. Al of niet opgenomen in de eigen stijl, maken de mensen er een nieuw geheel van. Prima ontwikkeling, maar wat is er zoal nieuw?

Edelstenen

De cosmetica van nu bevat extracten van edelstenen en dit is verwerkt in allerlei cosmetica producten. Variërend van nagellak, tot lippenstift, oogschaduw en poeder.

Producten met edelsteenextracten

Op het gezicht wordt zowel de oogschaduw, de lippenstift als de poeder voorzien van extracten van edelstenen.

Oogschaduw

De ogen worden met deze oogschaduw niet strak opgemaakt, maar de ietwat als smokey eyes opgemaakte ogen zijn was losjes voorzien van oogschaduw. Het donkere wat je normaal bij smokey eyes ziet wordt vervangen door wat meer natuurlijke kleuren. Denk hierbij aan goud- of zilvertinten, het zacht blauw/paarse lavendel en de zachte bruintinten.

Vergeet de wenkbrauwen niet mee te nemen, want de wenkbrauwen zijn voller dan ooit. Van nature of bijgetekend (of uiteraard getatoeëerd, maar realiseer je dan dat je er enkele jaren aan vast zit). Wel vol maar licht van kleur? Dan zijn de wenkbrauwen vaak onopvallend aanwezig. Verf ze zelf of laat de professional dit doen en je kunt er zomaar een tijdje tegen zonder extra werk.

Tenslotte is een diepbruine mascara geschikt om het oog verder af te maken. Zet alleen de uiteinden van de wimpers aan voor een zacht effect.

Lippenstift

Ook de lippenstift heeft een zachtere uitstraling maar dan voor de feestjes. Denk hierbij aan de goudtinten die het gezicht zacht maken. Daarbij mogen de ogen dan wel iets sterker aangezet worden, aar ook met mooie bruintinten. Voor overdag mogen de knalkleuren hard roze en rood wel, zeker een aanrader voor de winter. Maar beperk dan de oogmake up.

Gezichtshuid

De poeder is losjes en de kleuren zijn erg natuurlijk. Neem een niet te donkere tint en ga uit van een tint lichter dan je huidskleur. Sommige poeders hebben een glittertje en dit is op de konen voor de avonduren prima, maar overdrijf niet. Je gezicht kan er pafferig door lijken.

Nagels

De nagels mogen bij de cosmetica niet vergeten worden. Hoewel de french manicure even uit de mode is, is de natuurlijke nagel dit niet. Zachte natuurlijke beige tinten, een beetje oudroze of echt zandkleur. Maar natuurlijk mag de nagel ook voorzien worden van alleen glans. Wil je het toch iets frivoler doe er dan een bescheiden glittertje overheen. Deze nagellak is te koop met blanke lak ineen of apart als glittertje om over de blanke nagellak aan te brengen. Extra voordeel is dat deze nagellak de nagels ook nog versterkt.

Merken die deze nieuwe producten voeren

Enkele van de merken die deze nieuwe producten voeren, zijn:
  • Chanel
  • Yves Rocher
  • Rituals
  • Pierretoi
  • Priori

Voordeel is tevens dat deze merken in verschillende prijsklasse actief zijn en de kans dat er voor ieder wat wils is, erg groot is.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Beauty: Smokey EyesBeauty: Smokey EyesSmokey eyes kunnen het hele jaar uit het modebeeld zijn, maar met kerst of andere feestelijkheden lijken ze standaard ie…
Oog make-up tips, hoe maak je smokey eyes?Experimenteer eens met smokey eyes, dit is een intense oog make-up die je ogen een verleidelijk en zwoele uitstraling ge…
Make-up: De perfecte smokey-eyeMake-up: De perfecte smokey-eyeEen smokey-eye make-up is tijdloos. Deze make-up is ook meteen een moeilijkere om uit te voeren. In dit artikel staat st…

Reageer op het artikel "Beauty: Natuurlijke make-up"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 12-10-2011
Subrubriek: Beauty
Special: Uiterlijke verzorging
Schrijf mee!