InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Natuurlijk mooi met Honing

Natuurlijk mooi met Honing

Natuurlijk mooi met Honing Honing is een veelzijdig product: je kan het als zoetmiddel gebruiken, het heeft een licht antisceptische werking en bevat veel mineralen zoals kalium, calcium, magnesium, fosforzuur, ijzer, mangaan en koper. Honing bevat ook suikers, was en mineralen waardoor het zeer geschikt is als beautymiddel. Hier vind je enkele snelle en gemakkelijke beautyrecepten met honing.

Huid

Droge plekken-lotion

Meng een theelepel honing met een theelepel plantaardige olie en een paar druppels citroensap. Wrijf droge plekken zoals ellebogen en hielen er mee in. Laat het mengsel tien minuten intrekken en spoel af met warm water.

Kloven

Ook kloven kan je behandelen door ze in te smeren met honing. De honing zal de huid verzachten en dankzij zijn antiseptische werking zullen de kloven binnen enkele dagen verdwenen zijn.

Gezicht

Lippen

Om superzachte lippen te krijgen, hoef je slechts twee dingen te doen: scrubben en hydrateren.
  • Om je lippen te scrubben, maak je een papje van suiker en honing dat je met zachte draaibewegingen op je lippen smeert. Afspoelen met lauwwarm water.
  • Ook om je lippen te hydrateren, kan je gebruik maken van honing. Meng wat hydraterende crème met een theelepel honing en breng het mengsel aan voor het slapengaan. Je lippen zullen bij het wakker worden superzacht aanvoelen.

Lippenbalsem

Verwarm één theelepel bijenwas au bain marie. Zodra de bijenwas is gesmolten, voeg je twee theelepels amandelolie en één theelepel honing toe. Meng totdat je een gladde pasta hebt. Haal de mengkom van het vuur en blijf omroeren totdat het mengsel begint te stollen. Je kan nu een potje of een stick vullen met het mengsel.

Gezichtsreiniger

Neem een theelepel honing en voeg wat melkpoeder toe. Goed mengen en het mengsel gebruiken om je gezicht te wassen. Goed naspoelen met lauwwarm water.

Scrub

Meng een theelepel honing, wat gemalen gepelde amandelen en enkele druppels citroensap. Breng het mengsel aan op je gezicht en maak zachte draaiende bewegingen. Deze scrub is geschikt voor alle huidtypes.

Verstevigend gezichtsmasker

Meng een theelepel honing, een eiwit, een theelepel glycerine en wat bloem tot een pasta. Smeer je gezicht en hals in en laat het masker tien minuutjes intrekken. Spoel af met warm water.

Haar

Glazende lokken-lotion

Laat een theelepel honing oplossen in 250ml warm water. Nadat je je haar hebt gewassen, wrijf je het mengsel door je haar. Je hoeft de lotion niet uit te spoelen.

Meer beauty

Meer verzorging met natuurlijke producten vind je in deze specials:
Gerelateerde artikelen
Hoe kom je af van droge schrale lippen?Iedereen heeft er weleens last van: Schrale en droge lippen. Hoe kom je eraan en hoe kom je er van af?
Verzorging van je lippenOok het verzorgen van je lippen is erg belangrijk. Toch vergeten we dit vaak. Raar eigenlijk want je lippen gebruik je a…
Heerlijke maskersHeerlijke maskersVerwen jezelf eens in de zoveel tijd met een heerlijk masker. Je kunt ze kant-en-klaar kopen in de winkel, maar je kunt…
Beauty: gezichtsmaskersBeauty: gezichtsmaskersJe huid af en toe verwennen is helemaal niet erg. Naast de dagelijkse reiniging kan je huid ook wel wat extra’s gebruike…
Vitamine gezichtmaskersDe vitaminen A, B en E worden het meest verwerkt in gezichtsmaskers, heerlijk om uw huid eens extra te verwennen.
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Moritz320, Pixabay
  • Modeschoonheid Zeepmakersgilde

Reageer op het artikel "Natuurlijk mooi met Honing"

Infoteur: Lilkim
Laatste update: 28-02-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!