InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Heerlijke maskers

Heerlijke maskers

Heerlijke maskers Verwen jezelf eens in de zoveel tijd met een heerlijk masker. Je kunt ze kant-en-klaar kopen in de winkel, maar je kunt ze ook zelf maken. Dat brengt veel plezier en ontspanning met zich mee. Ik enkele maskers zelf uitgeprobeerd, vaak gelachen om het resultaat in de spiegel, en was altijd tevreden met de werking. Let op: Iedereen kan ergens allergisch voor zijn. Probeer het dus altijd uit op een klein stukje van je huid, het liefst 24 uur van te voren.

Een snelle facelift;

Kluts het eiwit van een ei. Voeg hier enkele druppels citroensap aan toe. Breng dit mengsel aan op gezicht en hals, ga dan rustig liggen of zitten. Wanneer het masker indroogt, was je het eraf met lauw water. Dit masker maakt de rimpels minder zichtbaar.

Voor een “lekker” masker I;

Neem en halve komkommer, een paar aardbeien, een eetlepel yoghurt en een theelepel honing. Mix dit in een blender. Breng dit mengsel aan op je gezicht en laat het drogen. Verwijder het met een zachte vochtige doek.

Voor een “lekker” masker II;

Neem een eetlepel zure room, meng dit met een halve geprakte banaan en een eetlepel honing. Breng dit aan op je gezicht en laat het er 10 minuten opzitten. Was het er voorzichtig met een zachte doek af.

Wil je snel een masker voor een fris gevoel;

Neem het sap van een halve citroen, een kop yoghurt, 1 geklopt eiwit en 1.5 theelepel honing. Breng het aan op je gezicht en laat het zitten tot het ingedroogd is. Verwijder het met lauw water.

Een masker voor alle huidtypes om deze te verfrissen;

Pureer een kwart komkommer, 1 geklopt eiwit en 4/5 fijngesneden pepermuntbladeren. Voeg water toe en klop totdat het goed gemixt is. Breng het aan op je gezicht en laat het 20 minuten zitten. Was het daarna af met warm water.

Voor een mooie huid;

Neem een halve gepureerde banaan, twee eetlepels melkpoeder, 2 eetlepels rozenwater en mix dit totdat je een gladde pasta hebt. Laat het twintig minuten zitten. Was het af met warm water en je ziet er weer gezond uit.

Wil je van je puistjes af;

Maak een masker van de volgende ingrediënten; 2 eetlepel sandelhoutpoeder, 2 druppels knoflookolie, 1 eiwit en twee eetlepels rozenwater en meng dit goed. Breng het masker aan en laat het zitten totdat het helemaal ingedroogd is. Was het af met lauw water en dep je huid droog.

Beauty;

Klop een eierdooier en meng dit met een theelepel olijfolie. Breng dit aan op het gezicht en laat het 15 minuten zitten. Verwijder het masker dan met een dot watten (of wattenschijfje) gedrenkt in lauwe melk. Droge huid wordt hiermee gevoed en tegelijkertijd gehydrateerd

Gladde, smetteloze huid;

Gooi sinaasappelschillen niet weg, maar droog ze in de zon. Maal ze daarna fijn. Nu kun je er een masker van maken. Neem een eetlepel van de fijngemalen sinaasappelschillen en meng deze met water of melk, breng het aan op de huid. Heb je een droge huid, meng het met yoghurt. Wanneer het masker droog is, spoel je het af met water.
© 2008 - 2019 Dee12, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De beste gezichtsmaskerEr zijn tegenwoordig zoveel verschillende soorten gezichtsmaskers verkrijgbaar. Maar hoe weet je nu welke je eigenlijk m…
Je eigen gezichtsmaskers maken, voor alle huidtypen!Je kan naar een dure schoonheidspecialist gaan of prijzige maskers kopen bij een luxe drogist, maar het kan ook allemaal…
Wat is jouw huidtype en de juiste verzorging daarvan?Wat is jouw huidtype en de juiste verzorging daarvan?Er bestaan verschillende huidtypes. Welk huidtype heb jij? Kom erachter en gebruik de juiste producten voor jouw huid. Z…
Gezichtsmaskers van chocoladeGezichtsmaskers van chocoladeChocolade is een echt lekkernij en de meeste mensen houden van heerlijke chocoladedesserts. Chocolade wordt vaak bestemp…
Hoe maak je een gezichtsmasker tegen een vette huid?Hoe maak je een gezichtsmasker tegen een vette huid?Heb je last van een vette huid? In de winkel staan genoeg verschillende producten die je daarbij kunnen helpen, maar er…
Bronnen en referenties
  • Ikzelf, vrienden, familie etc.

Reageer op het artikel "Heerlijke maskers"

Infoteur: Dee12
Gepubliceerd: 21-02-2008
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!