InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tips tegen rugvet (vetrollen op de rug)

Tips tegen rugvet (vetrollen op de rug)

Tips tegen rugvet (vetrollen op de rug) Vetrollen op je rug die door kleding heen zichtbaar zijn - veel vrouwen kennen het. Dat leuke jurkje zit bijvoorbeeld ineens niet zo leuk als je je omdraait. Het is lastig om van rugvet af te komen, maar zeker niet onmogelijk. Dus wat kun je zelf doen om rugvet effectief aan te pakken? Hieronder vind je een aantal oplossingen. Vetrollen op de rug zijn vaak een doorn in het oog van veel vrouwen. Soms zijn de vetrollen door kleding heen te zien, waardoor vrouwen zich erg onzeker kunnen voelen. Er zijn een aantal oplossingen om rugvet effectief tegen te gaan.

Trainen

Eén van de manieren om rugvet aan te pakken is te gaan trainen. Cardiotraining verhoogt de hartslag en verbrandt vet. Een goede cardiotraining is bijvoorbeeld aerobics. Combineer cardio met krachttraining als bankdrukken, chest flies en dead lifts (gewichtheffen). Het is aan te raden deze krachtoefeningen minstens drie keer per week, in sets van 15 keer, te doen.

Hoewel trainen en gezond eten uiteraard altijd aan te bevelen is, lukt het in sommige gevallen niet om het rugvet voldoende kwijt te raken. Gelukkig zijn er nog een aantal mogelijkheden.

Cool Sculpting

Cool Sculpting is het nieuwste alternatief voor liposuctie. De behandeling werkt door middel van het bevriezen van de vetcellen, waardoor vet op specifieke lichaamsdelen kan worden aangepakt. Het klinkt misschien eng, maar Cool Sculpting is een pijnloze behandeling. Er is geen operatie of herstelperiode nodig.

De vetrollen worden gekoeld, waardoor je even een hevige kou voelt. Toch is de behandeling vrij comfortabel, en kun je tijdens de 60 minuten dat deze duurt, gerust wat lezen of werken op je laptop. De vetcellen sterven af, en worden door het lichaam via de natuurlijk weg afgevoerd.

Er zijn 1 tot 3 behandelingen nodig, afhankelijk van hoeveel vet je er plaatselijk aanwezig is. Nadeel aan een Cool Sculpting-behandeling is dat het vrij prijzig is. is

Shapewear

Shapewear is corrigerende onderkleding. Met de juiste shapewear kun je rugvet goed camoufleren, en zorgen dat kleding weer glad zit. Shapewear stroomlijnt je lichaam, en werkt vetkussentjes weg.

Er zijn verschillende soorten shapewear te koop, van gehele bodyshapers tot tops. Voor rugvet is een corrigerende tanktop een goede oplossing.

Juiste BH

Misschien is het niet het eerste waar je aan denkt, maar een BH kan ook veel invloed hebben op hoeveel rugvet te zien is. Een slecht-zittende BH benadrukt juist de vetrollen, dus is het belangrijk een perfect passende BH aan te schaffen.

Het is handig om je te laten adviseren als je een BH gaat kopen. Zorg dat de BH vervaardigd is van goed ondersteunend materiaal, vooral niet te strak zit, en wat dikkere bandjes heeft. De band op de rug dient gelijk, of zelfs iets lager, dan je buste te zitten. Bij veel vrouwen zit deze namelijk te hoog op de rug, wat verkeerde plekken platdrukt en uitstulpingen accentueert.

Vetrollen op de rug zijn een veelvoorkomend probleem. Afhankelijk van wat je zelf prettig vindt, zijn bovenstaande methodes goede oplossingen om rugvet effectief aan te pakken.
© 2012 - 2019 Ashrivers, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Afvallen: motivatie en doelen voor afslankenAfvallen: motivatie en doelen voor afslankenAfvallen of afslanken begint met persoonlijke motivatie: waarom wil je afvallen? Door concrete en realistische doelen te…
Anatomie hersenen: hersenschorsElke dag doen mensen dingen zoals praten, denken, luisteren, plannen en kijken. Terwijl dit wordt gedaan, vindt er een c…
Bronnen en referenties
  • www.livestrong.com
  • www.doctoroz.com

Reageer op het artikel "Tips tegen rugvet (vetrollen op de rug)"

Infoteur: Ashrivers
Gepubliceerd: 11-02-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!