InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Nagellak: Crack nagellak

Nagellak: Crack nagellak

Nagellak: Crack nagellak Het versieren van uw nagels met nagellak is al erg lang bekend. U kunt alle kleuren nagellak kopen van de regenboog, en zelfs nog veel meer. Ook kennen we verschillende standaard patronen in de nagelwereld zoals French Manicure, het witte randje langs de bovenkant van de nagel. Hier komt nog een nieuwe standaard bij: Crack nagels.

Nagels versieren

Het versieren van nagels is al jaren oud. Dit begon met standaard kleurtjes, vooral rood en roze. Tegenwoordig zijn alle kleuren nagellak te koop. De nagels kleuren mee met de mode van de vrouw. Voor mensen die niet gezegend zijn met mooie lange nagels zijn er tegenwoordig ook talloze nepnagels te koop. Mooie versierde nagels hebben kan dus bij elke vrouw.

Crack nagels

Tegenwoordig (2012) zien we een nieuwe hype onder de nagelversieringen, namelijk de cracknagels. Deze nagellak wordt zo genoemd omdat de nagellak “crackt”. De lak scheurt op vele plaatsen op de nagels voorzichtig open zodat de lak die eronder is aangebracht zichtbaar wordt. Puzzelen met satéprikkers is dus niet meer nodig.

Hoe brengt u cracknagellak op?

U begint met de basislak, de base coat. Nadat u deze goed heeft laten drogen kiest u een mooie kleur ondergrond voor de cracklak uit. In veel gevallen is zwart de mooiste ondergrond voor de crack nagellak. Dit is echter wel alleen het geval als u een gekleurde cracklak heeft. Bij donkere cracklaks is het verstandiger om juist te kiezen voor een felle kleur onderlak. Zo wordt het contrast het grootst.

Als u de basislak, dus de lak na de base coat, heeft opgesmeerd en deze goed is gedroogd mag u de cracknagellak gaan lakken. De basislak moet echt goed droog zijn om een mooi resultaat te krijgen. Het slimste is om deze lak een uur te laten drogen om er zeker van te zijn dat deze goed droog is. De cracknagellak moet in een vloeiende beweging worden aangebracht. Een tweede laag over deze lak geeft geen mooi resultaat.

Als u de cracknagellak op brengt ziet u nog niets van de cracklak. Als de lak begint te drogen komen hier langzaam scheuren in. Als de cracknagellak is gedroogd kunt u hier nog een doorzichtige topcoat over smeren, dit is niet noodzakelijk.

Contrasten

De cracknagels komen het mooiste uit wanneer de contrasten tussen de twee kleuren het grootste zijn. Denk hier bijvoorbeeld aan zwart en wit, geel en zwart, rood en wit, zwart en rood. Bij twee kleuren die op elkaar lijken zal de cracknagellak nauwelijks opvallen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nail-gloss.blogspot.com/2011/09/notd-babybluecrack.html

Reageer op het artikel "Nagellak: Crack nagellak"

Infoteur: Dobel
Gepubliceerd: 03-04-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!