InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Populaire cosmetische ingrepen

Populaire cosmetische ingrepen

Populaire cosmetische ingrepen De wereld van de cosmetische ingrepen blijft het goed doen en aan de hand van de getallen zou je zeggen dat iedereen er eeuwig jong uit probeert te zien. Naast het verfraaien worden de cosmetische ingrepen ook steeds meer toegepast indien een lichaamsdeel verminkt is geraakt of wordt er een aangeboren ‘defect’ mee aangepakt.

Welke arts?

Regelmatig duiken de wanpraktijken van cosmetisch artsen op in de media. Hoewel ze steeds beter aangepakt worden, is het nog steeds niet altijd duidelijk. De cosmetisch arts is geen beschermd beroep en iedereen die arts is, mag dus cosmetisch arts genoemd worden. Daarmee niet gezegd dat ze allemaal slecht zijn. De plastisch chirurg is de specialist, maar ook daar zitten artsen tussen die het niet zo nauw nemen en slechts voor het geld actief zijn.

Referenties

Dat maakt het niet eenvoudig om een keuze te maken, als je eenmaal besloten hebt, een ingreep te laten doen. Referenties doen het over het algemeen het beste. De arts naar (bijna) keuze heeft altijd wel enkele klanten die heel tevreden zijn na een ingreep en hierover gecontact mogen worden als referentie. Soms kan je ook op internet allerlei meldingen over een arts zien en laat de arts minimaal aangesloten zijn bij de beroepsvereniging in verband met de geschillencommissie. Je weet maar nooit.

Populaire ingrepen

Hoe dan ook, de cosmetische ingrepen zijn niet meer weg te denken uit deze wereld. Toch hangt er, ondanks aanzienlijke concurrentie, nog een aardig prijskaartje aan en de zorgverzekeraars kijken heel serieus of je voor vergoeding in aanmerking komt. De meeste mensen betalen het dus zelf. Dat zegt ook iets over het belang wat men hecht aan een mooi uiterlijk … en daar is niets mis mee. Enkele bekende ingrepen met het prijskaartje.

Botox

Botox kennen we allemaal en wordt veelvuldig toegepast en hoewel het er relatief simpel uitziet, kan het ook daar nog wel eens mis gaan. Ook hier zorgvuldigheid toepassen bij het selecteren van de arts.
Er zijn al artsen die voor 100,- euro per weg te halen frons werken (en daarmee niet gezegd dat ze niet goed zijn, meestal zijn het de kleinere praktijken die geen enorme reclamecampagnes hebben). Maar gemiddeld kom je al snel op 130,- tot 150,- euro uit.

Voor de oksels is het een ander verhaal, dit heeft te maken met overmatig zweten. Beide oksels ‘bewerken’ kost tussen de 500,- en 600,- euro.

Couperose laseren

De kleine adertjes die een hele plakkaat kunnen vormen in het gezicht, zijn over het algemeen nogal ontsierend. Dat kan reden zijn ze weg te laten halen. Er is een apparaat op de markt die de adertjes prima weg krijgt, maar dit gaat meestal niet in één behandeling. Ga voor een gemiddeld plekje in het gezicht uit van zo’n 100,- euro per keer.

Ooglidcorrectie

Deze ingreep is erg populair, maar ook erg lastig. Je oogopslag is erg belangrijk en kan – indien de behandeling niet goed wordt uitgevoerd – aanzienlijk veranderen. Soms moet er ook spier- of vetweefsel weggehaald worden en een goede plastisch chirurg neemt dit meteen mee in de behandeling. De prijzen lopen ook erg uiteen van zo’n 750,- oplopend tot 1500,- euro.

Borstvergroting

Nog zo’n populaire ingreep en ook hiervoor geldt, oriënteer je goed. Welke materialen worden gebruikt (siliconen, zoutwater of hydrogel bijvoorbeeld), hoe wordt de prothese geplaatst (hoe natuurlijk ziet het eruit) ect. De prijzen lopen sterk uiteen van 2800,- oplopend tot 4500,- euro.

Liposuctie

Liposuctie is zo populair omdat het menig man of vrouw gemakkelijk maakt om plaatselijk het vet te verliezen, wat ze met sporten niet weg hebben gekregen. En eerlijk, er zijn inderdaad wel wat plaatsen die erg moeilijk met sporten aan te pakken zijn. Liposuctie is handig en, afhankelijk van wat je laat doen, ben je er gemiddeld binnen enkele weken klaar mee. Let wel op in welke periode je het laat doen. Je moet vaak een tijdje met speciale warme en rekbare materialen onder je kleding lopen. In de warme zomermaanden is dat zeker geen pretje. De kosten zijn moeilijk te geven, want waar de heupen gemiddeld 1400,- euro kosten en de bovenbenen (per deel) zo’n 1500,- euro, loopt het op voor een uitgebreide buikwandcorrectie tot zo’n 6.000,- euro.

Skinbooster

De skinbooster wordt wel eens uitgelegd als een soort botox, maar deze skinbooster (restylane vital) is geen normale filler. Het wordt net onder de huid gespoten en blijft een beetje sponsachtig onder de huid zitten en daarmee blijft de frisse blik langer behouden. Kosten liggen rond de 300,- euro.

Tot slot

En dit is nog maar een gedeelte, wel een aantal heel populaire, van de behandelingen die we zeer frequent toe laten passen. Sommige zijn voor het leven en de fillers roepen je zo ongeveer ieder half jaar terug. Zolang de voorbereiding maar goed is en je weet waar je aan begint, heb je enkele enorm belangrijke stappen reeds gezet.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Wat kost een cosmetische operatie?Bij plastische chirurgie denken wij vaak aan vrouwen die hun uiterlijk verder willen verfraaien zonder enige noodzaak, h…
PIP implantatenPIP implantatenVeel mensen vinden dat er iets aan het uiterlijk van het lichaam moet veranderen. Voor deze veranderingen gaan de meeste…
Plastische chirurgie: trends en cijfersPlastische chirurgie: trends en cijfersWie plastische chirurgie zegt, denkt aan cosmetische ingrepen. Dat is niet terecht. Volgens recent onderzoek van de Nede…
Cosmetische chirurgie voor mannenCosmetische chirurgie voor mannenAls manicure’s, kuuroordbehandelingen, en haarsalons, wordt de cosmetische chirurgie vaak gezien als iets voor vrouwen.…
Tieners en plastische chirurgieJe hoort en ziet het de laatste tijd steeds meer. Plastische chirurgie. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is. A…

Reageer op het artikel "Populaire cosmetische ingrepen"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 17-04-2012
Subrubriek: Beauty
Special: Huidverzorging
Schrijf mee!