InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Het streep-je-slank dieet

Het streep-je-slank dieet

Het streep-je-slank dieet In Nederland is het al bekend onder vele vrouwen; het streep-je-slank dieet, opgezet door het tijdschrift Margriet. Door iedere dag, bij alles wat je eet een bepaald aantal vakjes van het totale aantal vakjes wat je per dag hebt af te strepen zou je af gaan vallen.

De regels van het streep-je-slank dieet

Als je begint met het streep-je-slank dieet kun je dit op internet doen of met behulp van een boekje. Dit boekje koop je in de winkel en kun je overal mee naar toe nemen.

Alles wat je eet wordt in dit boekje onderverdeelt in 1 van de volgende categorieën;
  • 1. Aardappelen, brood, pasta, peulvruchten en rijst,
  • 2. Smeersels, soepen en sauzen,
  • 3. Zuivel en zo,
  • 4. Vlees, vis, gevogelte, ei en kaas,
  • 5. Groente en fruit,
  • 6a. Extraatjes.

Iedere dag heb je voor elke groep een bepaald aantal vakjes. Voorin het boekje staat voor ieder product aangegeven hoeveel vakjes in welke groep je af moet strepen. Kun je een product niet vinden, dan kijk je op de verpakking en deel je het aantal kilocalorieën per 100 gram door 10, dan heb je het aantal punten per 100 gram.

Het verschilt per vakje hoeveel punten je beschikbaar hebt per dag;
  • Groep 1. 45 vakjes,
  • Groep 2. 20 vakjes,
  • Groep 3. 15 vakjes,
  • Groep 4. 20 vakjes,
  • Groep 5. 15 vakjes,
  • Groep 6a. 15 vakjes.

Smokkelen

Als je een lekkere kippenbout wilt eten, die 25 punten telt, heb je niet genoeg aan de 20 vakjes die groep 4 telt. Dan is het de regel dat je 20 vakjes in groep 4 afstreept en de overige 5 vakjes moet je in groep 6a, de extraatjes groep, afstrepen.

Gezond drinken en goed afvallen

Om goed af te vallen is het belangrijk dat je veel drinkt. En dan geen frisdrank, nee, koffie, thee of water. Op iedere dag staan 8 glaasjes getekend, zodat je door kunt strepen hoeveel je hebt gehad. Frisdranken, lightdranken en alcoholische dranken vallen onder groep 6a.

Groep 6b; op gewicht blijven

De oplettende lezer is het vast al opgevallen dat groep 6a er is, dan zal er ook wel een groep 6b zijn. In tegenstelling tot groep 1 tot en met 6a, die blauwe vakjes hebben, zijn de vakjes voor groep 6b wit. Ben je eenmaal afgevallen en wil je op gewicht blijven? Dan mag je de 70 vakjes tellende groep 6b er bij nemen, en dus meer eten.

Ervaringen van vele Margriet lezeressen die dit dieet gebruikt hebben vertelt ons dat dit dieet echt werkt, mensen vallen kilo’s af, meestal minstens 1 kilo in de week.
Gerelateerde artikelen
Online afvallen; de beste websites op een rij!Online afvallen; de beste websites op een rij!Wie wel een steuntje in de rug kan gebruiken in de strijd tegen de kilo's, kan tegenwoordig op het internet terecht. Ver…
Slank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één weekSlank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één weekHet is een droom van velen, snel afvallen en slank de zomer in. Hierdoor zou het fijn zijn om snel vijf kilo af te valle…
Lukt afvallen niet?Lukt afvallen niet?Graag willen afvallen, maar lukt afvallen niet? Ben jij afgevallen, maar komen de kilo´s weer terug? Ga jij eten zodra j…
Afvallen met SBS6 en Dr FrankAfvallen met SBS6 en Dr FrankVeel Nederlanders leven dagelijks in strijd met hun overtollige kilo's. Het SBS 6 speelt daarop in met het programma De…

Reageer op het artikel "Het streep-je-slank dieet"

Reacties

Lisette, 25-09-2016 09:14 #3
Ik heb nog een oud boekje liggen, en ben weer begonnen! Maar het is best verouderd en zou een nieuw boekje willen bestellen! Maat waar kan dat?

Joke Meyer, 13-05-2013 13:50 #2
Ik heb jaren geleden het streep je slank boekje gebruikt. 8 kilo afgevallen. Wie weet waar dit dagboekje te koop is?

Jannie Golverdingen van Malssen, 10-01-2008 12:04 #1
Ik ben vandaag pas begonnen en ik ben nog een beetje aan het zoeken heb iemand nog tips voor mij. En hoeveel inhoud heb een glas water wat aan klikt.

Groetjes Jannie :-) Reactie infoteur, 10-01-2008
Hoi Janny,

1 zo'n glas water is een standaart glas van 0,2 liter.

Groetjes Lobke

Infoteur: Lobke
Laatste update: 24-11-2008
Subrubriek: Dieet
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!