InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Lukt afvallen niet?

Lukt afvallen niet?

Lukt afvallen niet? Graag willen afvallen, maar lukt afvallen niet? Ben jij afgevallen, maar komen de kilo´s weer terug? Ga jij eten zodra je een doffe pijn voelt opkomen? Gebruik jij voedsel om ongemakkelijke gevoelens uit de weg te gaan? Het oorspronkelijke probleem die de pijn veroorzaakt blijft onopgelost, als je door gaat met eten. Door je problemen te negeren, blijf je naar voedsel grijpen.

Weten wie je bent

Je moet weten wie je bent eer je in staat bent fysiek te veranderen. Je moet weten welke valkuilen jij hebt die je tegenhouden gewicht te verliezen. Weten wie je bent is de basis van het afvallen. Zonder te weten wie je bent heb je geen fundering om op te bouwen. Blijvend gewicht verliezen zal niet lukken. Dit is de reden waarom zoveel mensen moeite hebben om gewicht te verliezen.

Blijvend slank

Je bent afgevallen, maar de kilo´s komen weer terug. Waarom kan je niet blijvend slank blijven? Waarom ben je niet in staat om blijvend fysiek te veranderen? Omdat:
  • Je niet weet wie je bent,
  • Je niet weet wat je wilt,
  • Je gelooft dat gewichtsverlies het antwoord is op al je problemen en omdat
  • Je ongelukkig bent.
Zolang je te maken hebt met bovenstaande, zal het moeilijk zijn om blijvend slank te blijven.

Acceptatie

Houd jij van jezelf? Accepteer jij jezelf zoals je bent? Accepteer jij jezelf ondanks de extra kilo´s? Houd jij van jezelf ondanks dat je dikker bent geworden? Houd jij nu evenveel van jezelf als op het moment dat je die 10 kilo kwijt bent? Houd jij nu evenveel van jezelf als op het moment dat jij je afslank doel hebt bereikt?

Voedsel

Ga jij eten zodra je een doffe pijn voelt opkomen? Gebruik jij voedsel om ongemakkelijke gevoelens weg te werken? Besef je dat je voedsel kan gebruiken om voor het moment het nare gevoel weg te werken, maar dat het probleem onopgelost blijft? Het oorspronkelijke probleem dat de doffe pijn veroorzaakt blijft onopgelost. Door je problemen te blijven ontkennen, blijf je naar voedsel grijpen. Door je problemen te blijven ontkennen zal je tijdens het afvallen en afslanken grote moeilijkheden tegenkomen: afvallen lukt niet!

Innerlijke balans

Als eten voor jou de belangrijkste manier is om met pijn om te gaan, is het tijd om aan je innerlijke balans te gaan werken. Als eten voor jou de belangrijkste manier is om met tegenslag om te gaan, is het tijd om zelfbewuster te worden. Als eten voor jou de belangrijkste manier is om met stress om te gaan, is het tijd om jezelf te gaan accepteren. Zelfbewustzijn opbouwen kan een heel moeilijk proces zijn. Als je het vervelend vind om met moeilijke en pijnlijke zaken te worden geconfronteerd, is het verstandig om het zelfbewustzijn op te bouwen met een professioneel.
Gerelateerde artikelen
Afvallen: motivatie en doelen voor afslankenAfvallen: motivatie en doelen voor afslankenAfvallen of afslanken begint met persoonlijke motivatie: waarom wil je afvallen? Door concrete en realistische doelen te…
Effectief afslanken, afslanktips die werken!Effectief afslanken, afslanktips die werken!Verrassend simpele afslanktips die werken, allen wetenschappelijk getest. Geen strenge en moeilijk te volgen dieten, maa…
Afvallen: tips voor afslanken zonder dieet: voedingAfvallen: tips voor afslanken zonder dieet: voedingAfvallen of afslanken kan een behoorlijke opgave zijn. Meestal is het erg moeilijk om je aan een dieet te houden en veel…
Afvallen met Caralluma van LumaslimCaralluma fimbriata, een soort cactus, is een product dat gebruikt wordt om af te vallen door hongergevoel en eetlust te…
Bronnen en referenties
  • http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/lifestyle/67552-slim-afvallen-is-te-leren.html
  • http://mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen/69123-persoonlijke-vaardigheden-zelfvertrouwen-opbouwen.html
  • http://roberta.infoteur.nl/specials/zelfvertrouwen.html

Reageer op het artikel "Lukt afvallen niet?"

Infoteur: Roberta
Laatste update: 17-10-2011
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!