InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met SBS6 en Dr Frank

Afvallen met SBS6 en Dr Frank

Afvallen met SBS6 en Dr Frank Veel Nederlanders leven dagelijks in strijd met hun overtollige kilo's. Het SBS 6 speelt daarop in met het programma De Afvallers XXL. 72 Deelnemers gaan onderbegeleiding van Dieetgoeroe Dr. Frank de strijd tegen het overgewicht aan. Ook de kijker thuis kan anoniem deelnemen en succesvol afvallen onder begeleiding van Dr. Frank. In de eerste aflevering van De Afvallers XXL op 5 januari 2011 werden de deelnemers aan de kijkers voorgesteld. De deelnemers werden gewogen en er werd door Dr. Frank een streefgewicht vastgesteld. Vanaf 23 maart 2011 zal het programma weer wekelijks op de buis verschijnen, op woensdagavond om 20.30 uur. Tijdens deze uitzendingen ziet u hoe de deelnemers zich staande houden in hun strijd tegen het overgewicht. De deelnemers beleven spannende momenten als zij opnieuw worden gewogen. Het tv programma van SBS 6, De Afvallers XXL wordt gepresenteerd door Marlayne Sahupala.

Marlayne Sahupala

Marlayne Sahupala is vooral bekend door het presenteren van het nieuwsprogramma Hart van Nederland van SBS 6. Daarnaast heeft zij bekendheid verworven door haar deelname aan het Eurovisie Songfestival van 1999. Met het liedje 'One good reason', wist zij de gedeelde achtste plaats te behalen van het liedjesfestijn dat daar jaar in Jeruzalem werd gehouden.

De presentatrice van het tweede seizoen van De Afvallers XXL in 2011 weet zelf als geen ander wat overgewicht met je kan doen. Vooral in haar puberteit leed Marlayne Sahupala onder haar overgewicht. Toen zij als achtergrond zangeres werd gevraagd in het koor van Rene Froger ging zij definitief de strijd aan met haar overtollige kilo`s. Nu heeft de presentatrice die in 2011 haar 40 verjaardagvierde het ideale figuur voor vele vrouwen. Toch speelt eten en lijnen nog altijd een belangrijke rol in haar leven. Juist daarom kan de Marlayne Sahupale zich zo goed inleven in de deelnemers van De Afvallers XXL.

Dr. Frank

Het dieet van Dr Frank wordt door velen gezien als de vervanging voor Sonja Bakker, dat door steeds meer deskundigen als crashdieet wordt beschouwd. Dr. Frank is als internist en vasculair geneeskundige aan de ziekenhuisgroep Twente verbonden. Daarnaast is hij verbonden aan Previtas, een kliniek en heeft zich gespecialiseerd in mensen met overgewicht. Het Dr. Frank dieet is gebaseerd op een koolhydraatarm, eiwit verrijkt dieet. Het dieet is ontwikkeld op basis van jarenlang wetenschappelijk onderzoek dat is verricht door Dr. Frank. In 2010 publiceerde in januari 2010 zijn ondertussen zeer beroemde boe'; Gezond Slank met Dr. Frank. Na het succes van zijn eerste boek schreef Dr. Frank ook zijn tweede boek; Gezond Slank met Dr. Frank 2. Hierin geeft Dr. Frank ook tips en adviezen om na het afvallen op gewicht te blijven.

Wilt u ook afvallen?

Ook u als kijker van het tv programma, De Afvallers XXL kunt met behulp van Dr. Frank afvallen. Het tv programma heeft een bijbehorend multimediale platform online gezet. Hier zijn gratis tips, adviezen en recepten te vinden. Hiermee kunt u ook de strijd aangaan tegen de overtollige kilo's en de weg vinden naar een gezondere levensstijl. Bij interesse kunt u zich aanmelden op het platform.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • www.SBS6.nl
  • www.afvallenmetnederland.nl
  • Algemeen Dablad, zaterdag 19 maart 2011

Reageer op het artikel "Afvallen met SBS6 en Dr Frank"

Infoteur: Tekstschrijvert
Laatste update: 18-01-2016
Subrubriek: Dieet
Special: Lichaam en geest
Medische informatie…
Schrijf mee!