InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met New Nordic Chili Burn

Afvallen met New Nordic Chili Burn

Afvallen met New Nordic Chili Burn Chilipeper kan een gunstig effect hebben op de vetverbranding en het is tevens effectief in de strijd tegen het jojo-effect doordat het de stofwisseling alert houdt wanneer het de neiging heeft te verslappen. Dit komt allemaal door de stof capsaïcine, die in chilipepers voorkomt. In het supplement New Nordic Chili Burn wordt het goede van chilipeper gecombineerd met groene thee-extract, een andere stof die bekend staat om haar gunstige effect op de vetverbranding.

New Nordic Chili Burn

Invloed van chilipeper op vetverbranding en het jojo-effect

Van diverse producten wordt geclaimd dat het een stimulerend effect heeft op de vetverbranding. Een van die producten is chilipeper. De chilipeper, ook wel Spaanse peper of rode peper genoemd, bevat de stof capsaïcine. Deze stof maakt dat de peper zo'n scherpe smaak afgeeft waardoor je soms het gevoel kunt hebben dat je tong in brand staat. Onderzoek aan onder andere het Maastricht UMC heeft uitgewezen dat capsaïcine een gunstige bijdrage kan leveren aan diëten en het kan helpen bij het voorkomen van het jojo-effect, waarbij men na het afvallen ook snel weer aankomt.

Het jojo-effect wordt veroorzaakt doordat het lichaam tijdens een dieet een zuiniger patroon aanneemt. Er komen minder calorieën binnen en dus is er minder om te verbranden. Ben je 'klaar' met je dieet en gaat je calorie-inname weer omhoog, dan trekt je lichaam zich daar niet direct iets van aan. Het blijft aanvankelijk in de zuinige modus en gaat de nieuwe, grotere hoeveelheid aan calorieën niet direct met erg veel enthousiasme te lijf. Om die reden komen de kilo's er vervolgens dus weer extra hard aan.

Omdat capsaïcine de vetverbranding stimuleert kun je met de inname van een chilipeper-supplement dit effect voorkomen. Het houdt je metabolisme bij de les en zorgt dat het niet verslapt tijdens het diëten - waardoor dit dus meer effect heeft - en voorkomt bovendien dat je lichaam na het diëten weer verslapt waardoor al je inspanningen voor niks blijken te zijn geweest.

Ingrediënten van New Nordic Chili Burn

New Nordic Chili Burn van New Nordic dat chilipeper combineert met een aantal andere stoffen die de stofwisseling en vetverbranding kunnen stimuleren. Het belangrijkste andere ingrediënt is groene thee-extract (Cameliae sinensis L). Daarnaast bevat het supplement enkele mineralen (magnesiumoxide en chroompicolinaat) en vitaminen (nicotinamide, calcium panthothenaat, cyanocobalamine, peridoxine hydrochloride, riboflavine en thiamine mononitraat).

Het product is niet geschikt voor mensen met een lactose-intolerantie! Daarnaast wordt zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven aangeraden eerst met een arts te overleggen alvorens het supplement te gaan gebruiken.

Hoe vaak moet je New Nordic Chili Burn gebruiken?

Aangeraden wordt om de eerste twee weken, twee maal daags twee tabletten te nemen. Hierna kun je de dosis afbouwen naar twee maal per dag één tablet. Een doosje bevat 60 tabletten, waardoor je hiermee twee en een halve week kunt doen wanneer je het voor de eerste keer gebruikt. Blijf je het langer gebruiken dan doe je een maand met een verpakking.

Ervaringen met New Nordic Chili Burn

Het meten van de ervaringen met New Nordic Chili Burn gebeurt vooral langs de weg van reviews op dieet-websites. Over de betrouwbaarheid van deze reviews valt echter moeilijk iets te zeggen. De reviews zijn echter overwegend positief. Zo krijgt het product op de website Gezondheidaanhuis.nl 4.7 uit 5 sterren en bij DeTuinen.nl 3 uit 5 sterren. Minder positief zijn de beoordelaars op Bol.com, die het product slechts 2 uit 5 sterren geven (geraadpleegd in januari 2018).

Het beste kun je het waarschijnlijk zelf proberen. Het is verkrijgbaar vanaf € 17,99 per verpakking van 60 tabletten (2018).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
WK voetbal 1962Chili was in 1962 het gastland voor de 7e versie van het WK. Aan de voorronden deden 51 landen mee, waarvan er uiteindel…
Thaise Penang Curry Pasta en Thaise rundvleescurryDe Thaise keuken kent verschillende pasta’s voor curry. De Penang curry paste wordt gedeeltelijk gemaakt van gedroogde i…
Scoville schaal: de heetste pepers ter wereldScoville schaal: de heetste pepers ter wereldHou je van pittig eten? Hoe erg je ook van pikant houdt, de pepers die bovenaan de Scoville schaal staan wil je waarschi…
Vijf simpele sausjes voor bij het avondetenVijf simpele sausjes voor bij het avondetenIn Nederland zijn we niet gewend zelf sausjes te maken bij het eten. Vroeger werd voornamelijk jus gebruikt om het avond…
Chili, een langwerpig land aan de westkust van Zuid-AmerikaChili, een langwerpig land aan de westkust van Zuid-AmerikaChili ligt in Zuid-Amerika en grenst aan Bolivia, Peru en Argentinië. Ook grenst Chili aan de Grote Oceaan en het Andesg…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Hans, Pixabay
  • http://www.ergogenics.org/afvallen-met-capsiaat.html
  • http://www.medicalfacts.nl/2013/07/25/de-stof-capsaicine-in-chilipeper-stimuleert-vetverbranding-tijdens-dieet/
  • http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0067786

Reageer op het artikel "Afvallen met New Nordic Chili Burn"

Reactie

Jolanda, 22-02-2018 20:11 #1
Ik ben in de overgang, en wordt dus helaas voller. Ik slik het nu, heb al 50 stuks op van de 60 2 x per dag, zie nog geen resultaat klopt dat wel? Gr Jolanda

Infoteur: Dessal
Laatste update: 29-01-2018
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!