InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met Herbalife: zinvol of niet?

Afvallen met Herbalife: zinvol of niet?

Afvallen met Herbalife: zinvol of niet? Diëten, welke volwassene heeft het nog niet geprobeerd? Duizenden dieetboeken zijn er al op de markt gebracht met telkens opnieuw nieuwe trends en tips. Toch blijft diëten bij velen slechts een goed voornemen. Afvallen met Herbalife heeft echter zijn succes reeds bewezen, maar toch blijven velen sceptisch. Het feit dat je maaltijden vervangt door shakes roept vele vragen op. Is het wel gezond en kan je enkel met deze shakes je dag vol energie doorbrengen? Uiteraard zijn er voor- en tegenstanders van deze dieethype. Echter een gezonde voeding, samen met genoeg beweging, zijn de beste bouwstenen voor een succesvol dieet.

Hoe werkt afvallen met Herbalife?

Om af te vallen met Herbalife dien je twee fasen te doorlopen. De eerste fase wordt ook wel de afslankfase genoemd. In deze periode ga je twee maaltijden vervangen door een Herbalife-shake. Daarnaast eet je nog één maaltijd je normale voeding. Aanvullend op deze shakes neem je nog een aantal tabletten in om de stoffen in de shakes maximaal op te nemen. Eenmaal je op streefgewicht bent, dan volgt er een stabilisatiefase. Deze fase is bedoeld om je gewicht - na het afvallen - te behouden om een jojo-effect te vermijden. In deze fase vervang je nog slechts één maaltijd door een shake en eet je terug de andere twee maaltijden je normale voeding.

Het succes van een Herbalife-dieet

De maaltijdvervangers van Herbalife bevatten in principe alle essentiële voedingsstoffen die het lichaam nodig heeft om te functioneren. Alle noodzakelijke vitaminen, mineralen, eiwitten, vezels en sporenelementen zijn aanwezig. Door deze voedingsstoffen verhoog je je eigen weerstand en voel je je fit en energiek. Heel belangrijk is het gebruiksgemak van de shakes. Deze zijn heel gemakkelijk te bereiden en bovendien smaken ze lekker. Het is daarom dat het programma gemakkelijk te volgen is en eenvoudig in te lassen is in het drukke levenspatroon. Naast deze voordelen zijn er heel veel persoonlijke begeleiders die ervaringen delen en waaraan je vragen kan stellen. Producten van Herbalife kan je blijven gebruiken omdat ze op basis van natuurlijke en plantaardige ingrediënten zijn.

Vier nadelen van de shakes van Herbalife

Vermijd het jojo-effect

Een nadeel van de Herbalife-shakes is dat het een jojo-effect dieet zou zijn. Sommigen spreken zelfs van een crashdieet omdat je bijna geen calorieën mag innemen (1000 à 1200 calorieën). Tegenstanders beweren dat je het dieet op de lange termijn nooit zal volhouden en je op je oude voedingspatroon terugvalt. Deze sceptici geloven eerder in het principe van: “gezond afvallen is veranderen van eet- en bewegingsgewoonten!”

Extra vitaminen slikken

Volgens Herbalife kan een shake een volledige maaltijd vervangen. Sceptici zeggen dat dit helemaal niet kan. Het is onzin en om gezond en fit te blijven dien je extra vitaminen te slikken.

Bron: Pixel1, PixabayBron: Pixel1, Pixabay
De roep naar echt voedsel
Eten is genieten! Toch heb je dit gevoel niet met de maaltijdvervangers. Andere mensen rondom jou genieten heel hard van hun lekker stukje vlees met groenten terwijl jij het moet stellen met een shake. Een of twee maaltijden laten vallen voor je shake, zal op termijn de drang naar echt voedsel doen toenemen.

Herbalife is duur

Herbalife is absoluut niet goedkoop. Een shakebus kan al gauw 40 tot 50 euro kosten. Indien het voor jou echt helpt en je houdt het vol, dan kan het zijn prijs waard zijn. Anders wordt je dieet uiteraard heel duur.

Gewicht winnen met Herbalife

Herbalife is er niet alleen om gewicht te verliezen. Er bestaan ook Herbalife-producten om gewicht bij te komen. Ondergewicht is ook heel vaak een oorzaak van onregelmatig en slecht eten, waardoor bepaalde levensfuncties verstoord kunnen geraken. Herbalife kan het lichaam ten volle ondersteunen en zelfs helpen met aankomen. Toch wordt Herbalife meer ingezet om overgewicht te bestrijden.

Werken als Herbalife-distributeur

Indien je gek bent op de Herbalife-producten en je overtuigd bent van hun werking, dan is het misschien iets voor jou om Herbalife-distributeur te worden. Je kan hiervoor contact opnemen met andere verdelers om te weten hoe het systeem in zijn werk gaat. Als distributeur ontvang je een bepaald commissieloon op de producten die je aan de man brengt bij andere personen. Je kan van thuis uit werken, het is te combineren met het gezinsleven, je kiest zelf je werkuren en je werkt samen in een team van vrienden. Dit zijn enkele van de voordelen die Herbalife-distributeurs aanhalen.

Herbalife, één van de vele hypes?

Herbalife is een dieethype, net zoals er andere dieethypes zijn zoals Weightwatchers en Superfoods. Aan elke hype komt vroeg of laat een eind. Toch dient gezegd te worden dat het Herbalife-dieet fors geïntegreerd is in de maatschappij. Herbalife heeft reeds zijn succes bewezen en vele personen hebben er al heel wat kilootjes mee kwijtgespeeld. Het gevaar is echter dat men de shakes snel beu geraakt en men zal kiezen voor echt voedsel. Ook zou de kostprijs op termijn te hoog kunnen uitvallen. Een nog betere keuze zou zijn om het leefpatroon te gaan veranderen. Een gezonde en gevarieerde voeding, gecombineerd met veel beweging, is op heel lange termijn het beste dieet dat men zich kan voorstellen. En bovenal zal dit ook het meest goedkope dieet zijn.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Hoe krijg je een gezondere leefstijl?Het is weliswaar een onderzoek van een belanghebbende partij, namelijk Herbalife. Maar toch zijn de uitkomsten interessa…
Hibiscus of Chinese roos geeft in augustus bloemenHibiscus of Chinese roos geeft in augustus bloemenIn veel tuinen bloeit in augustus de hibiscus met mooie kleuren. We zien ze in paars of in rood met wit. Ook in de vrije…
Overgewicht en dieetOvergewicht is een van de grootste gezondheidsproblemen in de westerse landen. Om van overgewicht af te komen bestaan er…
Overgewicht door slecht ontbijtOvergewicht door slecht ontbijtWat je overdag eet, geeft jouw lichaam die dag energie en bouwstoffen. Alles wat overblijft, wordt de nacht daarop gebru…
Even wat kilo’s kwijt!Even wat kilo’s kwijt!Wat roepen dat veel mensen, zeker zo met de warme dagen in het vooruitzicht. En toch is dat niet zo eenvoudig, of wellic…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: PublicDomainPictures, Pixabay
  • Herbaonline.be, https://www.herbaonline.be/, 2 september 2015
  • Consumentenbond.nl, http://www.consumentenbond.nl/dieet/extra/herbalife/, 2 september 2015
  • Gewoongezond.be, http://www.gewoongezond.be/, 2 september 2015
  • Gezondheidsnet.nl, http://www.gezondheidsnet.nl/overgewicht-en-afvallen/afvallen-volgens-herbalife, 2 september 2015
  • Afbeelding bron 1: PublicDomainPictures, Pixabay
  • Afbeelding bron 2: Pixel1, Pixabay

Reageer op het artikel "Afvallen met Herbalife: zinvol of niet?"

Infoteur: Auteurjr
Laatste update: 03-03-2018
Subrubriek: Dieet
Special: Dieetadvies
Medische informatie…
Schrijf mee!