Tonijn en Water Dieet

Tonijn en Water Dieet Ben je toe aan een pittig dieet voor resultaat op de korte termijn? Dit dieet wordt gebruikt door professionele bodybuilders in voorbereiding op de competitie. Je hebt er een ijzeren wil voor nodig maar het werkt 100% gegarandeerd.

Het werkt als volgt:

  • Normaal wordt dit dieet 3 dagen gevolgd.
  • Neem 6 gelijke porties tonijn. Eén elke 2,5 – 3 uur.
  • Drink zoveel water als mogelijk is. Minimaal 3-4 liters. Water vult de maag en zorgt ervoor dat je geen last krijgt van een hongerig gevoel. Er geldt geen limiet.
  • Neem minimaal 2 keer per dag vitamines. Dit is belangrijk omdat je via dit dieet weinig vitaminen binnen krijgt.
  • Je hebt minstens 3 gram of proteïne nodig per kilogram gewicht. Tonijn is hiervoor uitstekend geschikt omdat het 26 gram proteïne bevat per 100 gram tonijn. Gebruik de volgende formule om de hoeveelheid te berekenen:

(lichaamsgewicht * 3 * 100) / (6 * 26) = lichaamsgewicht * 300 / 156 = 1 portie tonijn (in gram)

Startersadvies

Denk niet dat het een eenvoudige taak is, maar des te zwaarder het is, des te beter is de beloning. Beginners kunnen het beste met het dieet beginnen op vrijdag avond, na afloop van de werkweek, en het vervolgens 2 dagen volhouden. Dit omdat het moeilijk is om de regelmatige voedsel inname te regelen gedurende een normale werkdag omdat er dan meestal 4 uur wordt gewerkt voor dat er een pauze plaats vindt. Bovendien is een tweedaags dieet niet zo zwaar als een driedaags- of vierdaags dieet. Dit is voor alle starters van het dieet aan te raden. Indien je het dieet 2 dagen vol kunt houden, prima, dan kun je het eventueel met één twee dagen verlengen.

Houdt je sterk, en pas op voor verboden voedsel. Je energie niveau zal zakken gedurende de eerste 1 ½ dag. Je kunt je zo zwak voelen als je je nog nooit gevoeld hebt. Dit is het moment dat je geest zo hard moet zijn als staal en je vol moet houden! Je lichaam zal zich spoedig aanpassen en de kracht zal terug komen.

Je kunt het dieet het beste elke 2 a 3 weken volbrengen. Het zorgt er voor dat het teveel aan vet wat zich gedurende deze periode heeft opgebouwd verbrand wordt. Het is een fantastische manier om 365 dagen per jaar in vorm te blijven.
Gerelateerde artikelen
Tonijn recepten - BlikTonijn recepten - BlikTonijn recepten en tips om dit goedkope maar oh zo lekkere visje op tafel te presenteren. Met een simpel blik tonijn kan…
Slank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één weekSlank de zomer in, snel vijf kilo afvallen in één weekHet is een droom van velen, snel afvallen en slank de zomer in. Hierdoor zou het fijn zijn om snel vijf kilo af te valle…

Hoe raak je effectief het vet om je middel kwijt?Hoe raak je effectief het vet om je middel kwijt?Bierbuikje, zwembandje, liefdes handvaten. Hoe het ook genoemd wordt, het vet wat rond hobbelt om je middel is niet pret…
Diëten met meer kans van slagen voor de toekomstEr zijn diëten in alle soorten en maten, duur en goedkoop, complex of simpel. Het effect is bij de ene optimaal en bij d…

Reageer op het artikel "Tonijn en Water Dieet"

Reacties

Remy, 20-03-2016 23:03 #7
Ik heb het 7 dagen gedaan en 5 kilo kwijt.

Exile, 25-01-2014 22:49 #6
Heb dit dieet al eens gevolgd voor 2 dagen, ik was 3 kg kwijt. Dit dieet is enorm zwaar en je zult op de 2de dag walgen van tonijn dus is doorzettingsvermogen een grote troef hier.

Pjk, 28-05-2013 17:17 #5
Kleine correctie, appels bevatten degelijk wel kcal en zitten vol natuurlijke suikers, dus ook koolhydraten

Rowan, 11-12-2012 22:52 #4
Je mag nooit zoveel water drinken, aanvullend op Matrijn, teveel water kan leiden tot watervergiftiging. Dit is een uiterst gevaarlijke situatie. Drink 2-3 liter water op een dag, verspreid over een dag. Een appel is ook goed. Deze bevat geen vet kcal koolhydraten ect. maar is toch lekker, verfrissend en zoet. Dit helpt tegen de behoefte aan suiker.

Martijn, 14-05-2012 21:13 #3
"Drink zoveel water als mogelijk is. Minimaal 3-4 liters. Water vult de maag en zorgt ervoor dat je geen last krijgt van een hongerig gevoel. Er geldt geen limiet."

Zéér slecht advies. Drink nooit zo veel water. Zelfs tijdens het sporten zijn dit soort hoeveelheden water drinken een zeer zware last voor het hart. Te veel water drinken kan zout tekort en hartaanvallen veroorzaken.

Anna, 23-04-2012 18:28 #2
En hoeveel val ik dan af in 3 dagen?

Mia, 09-05-2009 19:38 #1
Heeft iemand dit dieet al geprobeerd? En zo ja hoeveel ben je afgevallen?

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 11-06-2008
Subrubriek: Dieet
Reacties: 7
Medische informatie…
Schrijf mee!