Hoe raak je effectief het vet om je middel kwijt?

Hoe raak je effectief het vet om je middel kwijt? Bierbuikje, zwembandje, liefdes handvaten. Hoe het ook genoemd wordt, het vet wat rond hobbelt om je middel is niet prettig. Niet alleen ziet het er onaantrekkelijk uit, het kan ook schadelijk zijn voor de gezondheid. Extra vet rondom je buik kan de kans op hart ziekten doen toenemen. Ondanks alle pillen drankjes en programma’s, blijven velen zitten met het probleem hoe het vet effectief weg te krijgen. Het eerste wat men zich moet realiseren voor wat betreft het effectief kwijt raken van het vet rondom de buik is, dat er niet zoiets is als een magische pil. Voor het kwijt raken van het overtollige vet zijn drie dingen nodig, welke niet komen van het slikken van pillen of het tot je nemen van vies smakende drankjes. Ook verdwijnen de zwembandjes niet van sit ups of push ups. Hiermee gaat het niet lukken, dus verspil er de tijd niet aan.

Blijft de vraag: Hoe dit vet effectief te lijf te gaan? Hier volgt een veilige en praktische mannier om het vet kwijt te raken.

Gezonde maaltijden

Let op het woord dieet wordt hier niet gebruikt. Dat is omdat we dieet associëren met visioenen van worteltjes en selderij en meer van dat. Het woord dieet geeft nachtmerries van depressie en honger, en dat is niet het beeld wat we voor ogen hebben als we proberen permanent van het overtollige vet af te raken. Omdat we het woord dieet hier niet gebruiken, betekend dat natuurlijk niet dat we ons maar vol mogen proppen met junk food. Gezonde maaltijden bevatten proteïne, veel groentes, volle granen en fruit. Probeer zoveel mogelijk voeding tot je te nemen welke dicht bij de natuurlijke oorsprong staat.

Cardiovasculaire Oefeningen

Regelmatige cardiovasculaire oefeningen reduceren het lichaamsvet. Waar te beginnen? Lopen is een goede oefening! Trek je schoenen aan en zet je in beweging gedurende minimaal 30 minuten per dag. Het doet er niet toe hoe hard of hoe ver je loopt in het begin, het belangrijkste is dat je het lichaam op een regelmatige basis gebruikt. Als je niet van lopen houdt ga dan fietsen, rollerskaten, joggen, of rennen. Doe de bewegingsoefeningen welke je het beste liggen.

Gewichtheffen

Ja, je leest het correct! Als je je afvraagt wat gewichtheffen te doen heeft met het kwijt raken van je lichaamsvet, lees dan verder. Regelmatig gewichtheffen heeft een aantal positieve effecten voor diegenen die proberen om het lichaamsvet te reduceren. Spieren verbranden extra energie, en dus calorieën. Des te meer spieren je met je meedraagt op je lichaam, des te meer calorieën je verbrand in een 24 uurs periode wat zich laat vertalen naar extra vetverbranding kracht. Spieren nemen ongeveer een derde minder plaats in dan vet. Spieren zorgen er tevens voor dat je de dagelijkse activiteiten effectiever uitvoert.

Het aanleren hoe effectief het vet rondom de buik te reduceren, is geen ingewikkelde taak. De drie basis principes om je overtollige vet kwijt te raken zijn gezonde maaltijden, cardiovasculaire oefeningen en gewichtheffen op een regelmatige basis. Denk eraan, je raakt het overtollige vet niet kwijt als een donderslag bij heldere hemel en het verdwijnt ook niet na één dag, maar je kunt het overtollige vet reduceren indien je er wat moeite voor wilt doen.
Gerelateerde artikelen
Hoe kom ik aan die bierbuik?Hoe kom ik aan die bierbuik?Veel mannen ontwikkelen naarmate ze ouder worden de zogenaamde "bierbuik". Vet hoopt zich op rond je middel en een vooru…
Kan je vermageren zonder dieet?Kan je vermageren zonder dieet?Wie zonder dieet wil vermageren kan kiezen uit meerdere methoden, variërend van dieetpillen tot eetlustremmers, liposuct…
Vuistregel voor gezond afvallen - disciplineVuistregel voor gezond afvallen - disciplineDiscipline is de belangrijkste vuistregel voor gezond afvallen. Gezond afslanken door middel van goede kan maanden tot j…
Snel afslanken met het proteïnedieetSnel afslanken met het proteïnedieetAls je een hongerige persoon bent is het proteïnedieet of eiwitdieet de ideale manier van afslanken. Je kan een kant en…

Afslanken met het koolsoepdieetHet koolsoepdieet staat vooral gekend om zijn vochtafdrijvende en afslankende eigenschappen. Uw lichaam wordt gereinigd…
Tonijn en Water DieetTonijn en Water DieetBen je toe aan een pittig dieet voor resultaat op de korte termijn? Dit dieet wordt gebruikt door professionele bodybuil…

Reageer op het artikel "Hoe raak je effectief het vet om je middel kwijt?"

Reacties

Ilse Molenhof, 20-08-2013 14:49 #4
Ik ben 12 jaar ben 1.58 en weeg 47.6 kg en ben nogal dik ookal ben ik niet zwaar
ik ben wanhopig en zoek naar een oplossing
mijn ouders zijn net gescheiden en ik wil ze er niet mee lastig vallen
ik heb er zelfs al over gedacht om te gaan braken maar heb het snel weer uit mijn hoofd gezet
jk weet niet wat ik nu moet doen Reactie infoteur, 22-08-2013
Ilse,

Praat eens met de huisarts. Hij/Zij zal dit niet met je ouders bespreken, als je daarom vraagt.

Succes

Georgie, 02-08-2011 14:29 #3
Ook ik ben 67 jaar, meet 1m70 (al 4 cm gekrompen) en weeg 80 kg. Ik heb geen buikvet en nauwelijks maagvet maar het zit hem vooral in de flanken en de rug. Wat doe ik eraan.

Costaric (infoteur), 09-01-2009 15:31 #2
Probeer een combinatie van oefeningen en een uitgebalnceerd dieet. Bezoek zonodig een diëtiste. Succes!

J. Heemskerk, 08-01-2009 16:58 #1
Geachte lezer, Ik ben 67 jaar en weeg 84 kilo. Volgens mij is afvallen voor iedereen anders. Ik bedoel dit mijn maag komt naar buiten en dat heb ik nooit gehad. Ik loop 3 keer in de week een uur op de loopband in de sportschool. Ik weeg minder en mijn buikomvang is minder geworden maar volgens mij krijg je dat nooit weg of je moet zo extreem trainen dat je het niet meer leuk vindt.

Infoteur: Costaric
Laatste update: 10-03-2012
Subrubriek: Dieet
Reacties: 4
Medische informatie…
Schrijf mee!