InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afslanken met het koolsoepdieet

Afslanken met het koolsoepdieet

Het koolsoepdieet staat vooral gekend om zijn vochtafdrijvende en afslankende eigenschappen. Uw lichaam wordt gereinigd van zijn toxines en u verliest vrij veel overtollig water wat resulteert in een zeer snel verlies van kilo’s. Ook uw cellulite wordt er minder van.

Koolsoep

Ingrediënten

  • 6 uien
  • 4 teentjes knoflook
  • 2 blikjes gepelde tomaten
  • 1 witte kool
  • 2 groene paprika’s
  • 1 steeltje selder
  • 6 wortelen
  • Olijfolie
  • 3 liter water

Bereiding

  • Snij de uien en knoflook in kleine stukjes en fruit in een beetje olijfolie.
  • Hak de witte kool, de paprika’s, de selder en de wortelen fijn en voeg ze bij de ui en de knoflook.
  • Doe hier ook de 2 blikjes gepelde tomaten bij.
  • Leng aan met drie liter water en breng aan de kook.

Tip: Weersta aan de verleiding om zout of bouillonblokjes toe te voegen aan de soep. Deze zorgen er immers voor dat je water gaat ophouden en het effect van de soep teniet wordt gedaan.

Afslanksoep

In de drogisterij en in de natuurvoedingswinkel kunt u ook kant-en-klare koolsoep kopen (bijvoorbeeld Afslanksoep van Phar-GMS). Deze mag u zeker ter vervanging gebruiken indien u een dagje minder tijd hebt, maar probeer in de mate van het mogelijke verse koolsoep te nuttigen. Ook op de markt: koolsoep-slankcapsules.

Programma

Dag 1
koolsoep + vruchten (behalve bananen)
Dag 2
koolsoep + groenten
Dag 3
koolsoep + vruchten + groene groenten
Dag 4
koolsoep + 1 banaan + afgeroomde melk
Dag 5
koolsoep + rundvlees + tomaten
Dag 6
koolsoep + volkoren rijst + groenten + vruchtensap

Voordelen van het koolsoepdieet

  • Zeer goedkoop
  • Snel resultaat
  • Geen honger, want u kunt zoveel soep eten als u op kunt
  • Reinigend effect op het lichaam
  • Positief effect op cellulite

Nadelen van het koolsoepdieet

  • Risico op tekorten en dus kans op vermoeidheid en slapte.
  • Als uw lichaam sterk vervuild is, kan u de eerste dagen last hebben van hoofdpijn en zelfs koorts. Dit wil zeggen dat de koolsoep zijn werk doet.

Tip

Zones met cellulite worden tijdens het koolsoepdieet het beste behandeld met rolmassages zodat hardnekkige, kleverige cellulite kan worden losgemaakt om zo gemakkelijker door het dieet te worden afgevoerd. Deze massages kunt u zelf doen of u kunt ervoor naar de schoonheidsspecialiste (Lipomassage, Endermologie). Ook een lymfedrainage is op dit moment goed op zijn plaats.

Meer weten

Het Magische Koolsoepdieet. Met professioneel advies van artsen en culinaire ideeën van meesterkoks.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Koolsoepdieet: Val vier tot zeven kilo af in een weekKoolsoepdieet: Val vier tot zeven kilo af in een weekHet klinkt bijna onmogelijk: vier tot zeven kilo afvallen in een week tijd. Het kan ook best lastig zijn, zo'n dieet. Ze…
Voedingsmiddelen die je helpen afslankenVoedingsmiddelen die je helpen afslankenAfvallen heeft meer van doen dan enkel meer gaan bewegen en minder gaan eten. Afslanken is juist vaak een harde strijd o…
Waarom Lichaamsbeweging essentieel is als je wilt AfslankenWaarom Lichaamsbeweging essentieel is als je wilt AfslankenLichaamsbeweging is enorm belangrijk als je wilt afslanken. Door regelmatig oefeningen te doen zul je afslanken en zul j…

Reageer op het artikel "Afslanken met het koolsoepdieet"

Reacties

Walter S., 03-03-2013 17:47 #3
Ik wilde alleen gezonder eten en het effect was 4 kilo minder in een week. Geen koffie, geen suiker, ontbijt met fruit later 3 tot 4 ons roerbakgroenteen om de dag een beetje vlees of vis. Dan noch twee volkoren boterhammen.en alles zonder suiker en zout. Lekker hoor.

gr, walter

Jojanneke, 13-09-2010 12:37 #2
Is het toegestaan om gedroogd fruit te gebruiken tijdens het koolsoepdieet?

Annemieke, 02-07-2008 00:18 #1
Welke groenten mag je zoal bij dit dieet eten Reactie infoteur, 05-07-2008
Beste Annemieke,

Bij dit dieet mag je alle soorten groenten eten. Het beste is echter om die groenten eruit te kiezen die vet en cellulite bestrijden, zoals peterselie, aubergines, broccoli, selder, prei, sla, andijvie, komkommer, Spaanse pepers, venkel en asperges.

Groenten die rijk zijn aan koolhydraten kan je beter vermijden omdat koolhydraten snel in vet worden omgezet. Groenten die veel koolhydraten bevatten zijn o.a. mais, erwten, sugar snaps, linzen, bonen en kikkererwten.

Infoteur: Avalon
Laatste update: 09-08-2008
Subrubriek: Dieet
Special: Soep
Reacties: 3
Medische informatie…
Schrijf mee!