InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Voedingsmiddelen die je helpen afslanken

Voedingsmiddelen die je helpen afslanken

Voedingsmiddelen die je helpen afslanken Afvallen heeft meer van doen dan enkel meer gaan bewegen en minder gaan eten. Afslanken is juist vaak een harde strijd omdat men te weinig gaat eten. Sommigen nemen een speciaal dieet. Helaas kosten speciale dieetproducten, zoals we die kennen, vaak heel wat geld. En dat terwijl er voldoende voedingsmiddelen terug komen in elk dieet. Wat te weinig mensen weten is dat er voedingsmiddelen zijn die je helpen met afslanken.

Bekende en gezonde voedingsmiddelen combineren

Wanneer je onderstaande voedingsmiddelen combineert kan je steeds opnieuw heerlijke gerechten gaan maken. Deze voedingsmiddelen staan er tevens om bekend dat ze je helpen af te slanken. Niet alleen geven ze je veel vitaminen en mineralen, ze zijn ook nog een lekker!

Courgette

Een courgette is heel veelzijdig te gebruiken in de keuken. Je kunt ze gebakken eten maar ook in de spaghetti of als roerbakgroente. De courgette is rijk aan vocht en vitaminen maar arm aan koolhydraten. Ze vullen wel enorm waardoor ze je echt helpen tijdens het afslanken.

Bouillonsoep

Bouillonsoep is ideaal te gebruiken om de flauwe momenten op te vullen. Je dient uiteraard wel te gaan voor een lichte versie. Het geeft je energie en houdt tevens je vochtgehalte op peil. Bouillon is onmisbaar in een goed dieet.

Asperges

Asperges zijn prima vervangers voor pasta en granen. De asperges hebben veel gezonden vitaminen in zich en voorzien je lichaam daarnaast van vocht. Ze zijn zeer arm aan koolhydraten en daardoor gezonde groenten voor je lichaam tijdens het afslanken.

Bessen

Bessen hebben ontzettende goede kenmerken. Ze bevatten zeer veel antioxidanten en zorgen, ook tijdens het afslanken, voor een gezonde en mooie huid. Bessen vullen goed en zijn rijk aan vitaminen. Een ideaal voedingsmiddel als tussendoortje.

Zalm

Vette vissoorten zijn juist erg gezond tijdens het afslanken. Zalm bevat oliën die je lichaam nodig heeft om het cardiovasculair systeem te onderhouden. Helaas denken veel mensen die afslanken dat vette vis een slecht voedingsmiddel is.

Kip en Kalkoen

Als je bij kip en kalkoen het vel verwijderd heb je een goed aanbod aan gezonde voedingsmiddelen. Wit vlees is gezond en onmisbaar voor het lichaam. Tijdens het afslanken is wit vlees, zoals kip en kalkoen, dus een zeer gezond alternatief.

Wild vlees

Wild vlees staat bekend als gezond omdat het om een magere variant gaat. Daarnaast is het een bron van gezonde eiwitten die het lichaam nodig heeft om energie te leveren.

Wijn

Zoals iedereen wel weet is wijn zeer gezond. Het best kan je overigens voor rode wijn gaan. Drink wel altijd met mate en het liefst niet meer dan een glas per dag. Het helpt voor een goede bloedsomloop.

Tomaat

Tomaat is zo veelzijdig, je kunt het zo gek niet bedenken of tomaat past erin. Sauzen, soepen of salades, de tomaat kan je overal voor gebruiken. Tomaten zijn rijk aan antioxidanten en een bron van goede vitaminen en vocht.

De groene groenten en sla

Tijdens het afslanken heb je dit voedingsmiddel echt nodig. Groene groenten en sla vullen enorm en zijn daarnaast een goede bron van allerhande vitaminen maar ook mineralen. Ook mensen die niet bezig zijn met afslanken zouden deze vaker moeten eten.

Voedingsmiddelen die helpen afslanken: Tot slot

Zorg ervoor dat je met de bovenstaande producten gaat variëren. Wanneer je dagelijks drie van deze producten tot je neemt, steeds in een andere variant, heb je alle nodige voedingsmiddelen binnen. Al de bovenstaande producten zijn arm aan calorieën en toch echt zeer gezond voor je lichaam. Je kan naast deze producten tevens gebruik maken van alle soorten noten. Een broodmaaltijd maak je liever met volkoren brood en een licht beleg. Afslanken hoeft geen probleem te zijn. Met deze voedingsmiddelen kan afslanken juist leuk en lekker worden!

Lees verder

© 2010 - 2019 Steffie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Waarom Lichaamsbeweging essentieel is als je wilt AfslankenWaarom Lichaamsbeweging essentieel is als je wilt AfslankenLichaamsbeweging is enorm belangrijk als je wilt afslanken. Door regelmatig oefeningen te doen zul je afslanken en zul j…

Reageer op het artikel "Voedingsmiddelen die je helpen afslanken"

Infoteur: Steffie
Gepubliceerd: 05-10-2010
Subrubriek: Dieet
Special: Afvallen
Medische informatie…
Schrijf mee!