InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Wat is Gezond Afvallen?

Wat is Gezond Afvallen?

Wat is Gezond Afvallen? Veel mensen willen gezond afvallen maar weten niet precies wat dit inhoudt. Hier lees je meer over op een gezonde manier gewicht verliezen. Een gezondere levensstijl creëren is de beste manier om gezond af te vallen. Kleine veranderingen in jouw levensstijl kunnen erg positief werken bij het gewicht verliezen waardoor gezond afvallen gemakkelijker is dan je denkt.

Wat is Jouw Ideale Gewicht?

Misschien is het jou ook overkomen dat de dokter bij jouw laatste bezoek jou adviseerde om toch maar wat af te vallen. Het ideale gewicht is afhankelijk van meerdere factoren en is voor iedereen weer verschillend.

Het ideale gewicht is o.a. afhankelijk van

  • leeftijd
  • geslacht
  • lichaamsbouw
  • mate van gezondheid

Er zijn vele diëten waarbij snel gewicht verliezen het doel is. Maar jouw doel zou niet snel gewicht verliezen moeten zijn maar gezond gewicht verliezen. De realiteit is dat er geen snelle manier is van gezond afvallen en zeker niet als je ook op gewicht wilt blijven. De beste manier van gezond afvallen is de combinatie van gezondere voeding en meer bewegen. Hierdoor zul je gewicht verliezen en toch jouw spiermassa op peil houden.

Hoe kun je Gezond Afvallen

Langzaam Afvallen

Een heel belangrijk aspect van gezond afvallen is dat het gewicht verliezen langzaam gaat. Er zijn echter wel situaties waarin je door het advies van de dokter snel gewicht moet verliezen. Dit gebeurt dan ook onder strikte begeleiding van de dokter. Als er geen bijzondere situatie is wordt meestal aangeraden om niet meer dan één kilo per week af te vallen.

Kleine Veranderingen in Jouw Levensstijl

Simpele veranderingen in jouw levensstijl kunnen enorm helpen om gezond af te vallen. Door gewoon meer fruit en groenten te eten samen met meer graanproducten en door wat kleinere porties te gebruiken zet je al een hele grote stap in de richting van een gezondere levensstijl. Als je ook nog zorgt voor wat meer lichaamsbeweging zul je jezelf niet alleen veel beter en fitter voelen maar zul je ook gezond afvallen. Gewoon lopen wordt heel vaak aangeraden omdat dit gemakkelijk is, je hebt er geen speciale uitrusting voor nodig en je kunt het overal doen.

Gezond Afvallen door Minder Tussendoortjes

Mensen die gewend zijn te snoepen tussen de maaltijden door zullen dit moeten minderen of stoppen. Meestal zijn dit ongezonde tussendoortjes die je heel gemakkelijk zou kunnen vervangen door een stuk fruit. Op deze manier kun je al heel snel 300 tot 500 calorieën per dag minder tot je nemen waardoor je alleen hierdoor al een halve tot een hele kilo per week zult afvallen.

Zoals je ziet zijn het allemaal simpele stappen om een gezondere levensstijl voor jezelf te creëren. Het vergt zeker veel zelfdiscipline maar als je jouw doel, jouw ideale gewicht, steeds voor ogen houdt dan moet het toch zeker lukken.

Lees verder

© 2008 - 2018 Wubbo, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Wat is Gezond Afvallen?"

Reactie

Simone, 13-09-2010 14:01 #1
Hee!

Ik heb ergens gelezen dat als je de vinger in je keel doet, dat je sneller van afvalt
En dat je ergens pillen kan kopen waar je ook dunner van word.
Waar kan ik dat halen?

Gr. Simone

Infoteur: Wubbo
Laatste update: 21-10-2008
Subrubriek: Dieet
Special: Gezond afvallen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!