InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Stackers of fatburners: Een goede manier van afvallen?

Stackers of fatburners: Een goede manier van afvallen?

Stackers of fatburners: Een goede manier van afvallen? Afvallen is niet altijd even makkelijk. Wanneer afvallen op de gewone manier niet lukt, gaan sommige mensen over op Stackers of fatburners. Een Stacker is een afvalmiddel gemaakt van plantenextracten. Dat klinkt op zich niet heel verkeerd, het is immers een natuurlijk product. Het extract van de Ephedra kan echter gevaarlijke bijwerkingen hebben. Ephedra is al een tijdje verboden, maar Stackers zijn als voedingssupplementen nog steeds toegestaan in Nederland. Is afvallen met Stackers verstandig?

Wat zijn Stackers?

Zoals in de inleiding al genoemd is een Stacker of een fatburner een middel om af te slanken. Een Stacker werkt als een vetverbrander. Omdat het geen geneesmiddel is, mag het in Nederland zonder recept verkocht worden. Het wordt daarom een voedingssupplement genoemd. Deze naam kan vaak bedriegend overkomen, want er wordt meestal geen kwaad gezien in het gebruiken van een voedingssupplement. Stackers worden veel gebruikt als een methode om af te vallen. Ook wordt het veel gebruikt in de sportwereld.

Hoe werken Stackers of fatburners?

Een Stacker heeft invloed op het proces van thermogenisis. Thermogenisis is de afbraak van lichaamsvet. Dit gebeurt door een verhoging van je stofwisseling. Allereerst zullen Stackers je opgeslagen vetvoorraad verbranden om je energie voor de verhoogde stofwisseling te geven. Daarna zullen de vetten afgebroken worden. Ook zal het voorkomen dat bestaande vetvoorraden vergroot worden.

Zijn Stackers of fatburners gevaarlijk?

Stackers kunnen gevaarlijk zijn, zeker bij een verkeerd gebruik. Het kan zorgen voor ernstige bijwerkingen. Doordat je stofwisseling verhoogd wordt, kan dit zorgen voor een erg opgejaagd gevoel. Ook een sterk verhoogde hartslag, hoge bloeddruk, nervositeit, flauwvallen en geheugenverlies horen bij deze bijwerkingen. Ook kan het zorgen voor een soort verslaving aan het product. Wanneer je ermee stopt kan dit zorgen voor hoofdpijn, misselijkheid, verlaagde alertheid en depressiviteit.

Stackers met Ephedra

Vroeger bevatten de Stackers het ingrediënt Ephedra. De Ephedra werd vroeger al in de Chinese geneeskunst gebruikt als traditioneel geneesmiddel die de stofwisseling verhoogd. Enkele jaren geleden werd echter het gebruik van Ephedra in Stackers verboden. Het werd een geneesmiddel, en geneesmiddelen mogen niet als voedingssupplementen verkocht worden. Sindsdien is daarom de samenstelling van de Stackers drastisch veranderd. Sinds Ephedra verboden is zijn er veel producten op de markt gekomen die claimen dat ze het best zijn. Omdat er zoveel keuze is bestaat het gevaar dat er onnodig veel geld uit wordt gegeven aan product die niet werken.

Welke ingrediënten bevat de beste Stacker?

Het is alvorens het aanschaffen van Stackers erg handig te weten welke ingrediënten wel of niet effectief zijn bij het verbranden van vet. Vele labaratoriumonderzoeken naar vetverbranders hebben aangetoond welke ingrediënten het best werken bij een Stacker of fatburners. De volgende ingrediënten zijn effectief of niet effectief bij het verbranden van vet:

Effectief ingrediëntNiet effectief ingrediënt
Coleus forskohlii (coleus)HCA (Garcinia cambogia, hydroxycitric acid)
Groene thee (Camellia sinensis)Guggul Lipid (Guggalsterone)
CLA (conjugated linoleic acid)5-http (5-hydroxy tryptophan)
Guarana (Paullinia cupana)Pyruvate (calcium pyruvate)
Citrus Aurantium (bitter orange, synephrine)Carnitine(L-carnitine)
Yerba Maté (maté, Ilex paraguariensis)Chitosan (chitin)
7-KETO (3-acetyl-7-oxo-dehydroepiandrosterone)

Werken de Stackers/fatburners echt?

De meeste goede Stackers werken echt. Vooral in het begin kun je veel gewicht verliezen. Het effect van Stackers kan wel na een tijdje uitgewerkt zijn, omdat je lichaam gewend raakt aan de vernieuwde omstandigheden. Afvallen met een Stacker werkt dus wel, de vraag is hoe en voor hoe lang.

Is afvallen met Stackers aan te raden?

Het grote probleem van veel mensen die Stackers gebruiken, is dat ze vaak uit gemakzucht geen goed leefpatroon volgen. Doordat ze niet gezond eten en sporten, gebeurt het vaak dat de werking van de Stackers van korte duur is. Het zogenaamde jojo-effect treedt dan op. Wanneer iemand stopt met de Stackers zal diegene namelijk snel weer aankomen, omdat nog steeds het slechte leefpatroon gevolgd wordt. De gezondste manier om af te vallen is daarom nog altijd sporten en het volgen van een goed eetpatroon. In combinatie met een voedingssupplement is dit een goede manier. Alleen het gebruik van Stackers is dus geen goede oplossing.
© 2009 - 2019 Papillon, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Stackers: de afslankpil die werktStackers: de afslankpil die werktStackers zijn afslankpillen die al jaren op de markt zijn er in verschillende versies te koop zijn. De reden dat ze al z…
Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk?Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk?Stackers worden gebruikt om het lichaam te stimuleren vet te verbranden en om zo te kunnen afvallen. Wat zijn stackers p…
Snel afvallen met Fast Diet afslankcapsules: Kilo's per weekSnel afvallen met Fast Diet afslankcapsules: Kilo's per weekDe nieuwste afslankcapsule combineert alle voordelen van bekende pillen zoals Stackers, Lipo-6 en Ergolean, zonder de na…
Afvalpillen: werking, ervaring, stackersAfvalpillen: werking, ervaring, stackersAfvalpillen en stackers: ze helpen bij het verliezen van lichaamsgewicht. Veel mensen vragen zich af of een afvalpil all…
Hoe kun je afvallen met afslankthee?Hoe kun je afvallen met afslankthee?Kun je afvallen met afslankthee? Is het echt zo’n wondermiddel als constant wordt beweerd? Hoe werkt het afvallen met af…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Stevepb, Pixabay
  • Expert-Reviewed Fat-Loss Supplements Real Solutions Mag

Reageer op het artikel "Stackers of fatburners: Een goede manier van afvallen?"

Reacties

Kiki, 27-12-2015 14:53 #11
Ik heb fatburners gebruikt. Deze nam ik elke dag, sporten 4x per week maar nam deze fatburners ook de dagen dat ik niet sporten. Ben in 3 maanden 15kg afgevallen. Mooi zou je denken… Niks is minder. Ik ben ermee gestopt omdat ik merkte dat ik er heftig op reageerde en mijn lichaam het nodig had om te functioneren. Nu inmiddels 6maanden verder en enorme bijwerkingen, duizelig, misselijk, hoofdpijn, zere borsten, droge mond, afgevlakte emoties die erg schommelen. Voor ik begon met de fatburners had ik hier totaal geen last van. Dus pas op met dergelijke producten.

Jhon, 19-12-2015 17:37 #10
Ik gebruik nu al 3 maanden stackers en ben in totaal zo'n 17kg afgevallen.
Maar ik moet er ook wel bijzeggen dat ik men eetgewoontes totaal omgegooid heb, geen cola meer, geen snoepen, geen diepvriesmaaltijden, altijd 2/3 van men eten is verse groenten en men vleesgebruik verminderd naar 175gr per dag.
Ik verlies nu nog zo'n halve kg per week, van 107 naar 90kg en wil naar +-85kg gaan.
De stackers alleen hebben geholpen in het begin en ik neem het niet alle dagen maar als ik me wat futloos voel neem ik er 1 of 2 en heb ik de energie terug. Ook werken die stackers wel een beetje als hongerstillers.
Dus de stackers vindt ik echt aan te raden voor iemand die aan een dieet wil starten om de eerste resultaten te krijgen die je aanmoedigen en voor de rest habgt het af of je echt wil vermageren of eigenlijk niet.
Ik wilde echt wel vermageren want zelf na 3 verdiepingen op de trap lopen was ik er toen een kwartier kapot van. Nu dat terug weg is moet ik zeggen dat ik nu alle dagen men gewicht controlleer en als ik over men gewicht zou gaan, start ik onmiddelijk een klein minidieet om nooit meer een groot dieet te moeten doen.
En het gezonde eten is ook lekkerder dus die gewoont blijft vanaf nu.

Daniel, 14-04-2015 19:12 #9
Wat ik niet begrijp is dat er diverse mensen hier benoemen dat ze de stackers al 2 maanden gebruiken of Ellen zelfs 2 jaar, vergeet niet de gebruikshandleiding te lezen mensen. Stackers mag je maximaal 1 maand gebruiken, daarna went je lichaam eraan en hebben ze totaal geen werking meer. Naar de eerste maand moet je er zeker een half jaar me stoppen voordat je weer gaat beginnen. Zodat je lichaam weer het gevoel krijgt dat het een totaal nieuw product is dus je weer werking zult ondervinden. daarnaast is een goed gebalanceerd dieet zeer belangrijk.

Remco, 03-11-2014 12:26 #8
Sinds deze week ben ik begonnen met Stackers 4 (gekocht bij De Tuinen).

Wat ik raar vind, is dat op het potje staat vermeld dat je max. 1 capsule mag gebruiken. Op de site van De Tuinen staat dat je 3 keer daags 1 capsule mag hebben.

Wat moet ik nu aanhouden?

Loraine, 30-10-2014 10:33 #7
Ik ben nu precies 2 maanden bezig met stacker 4 icm sporten en gezond eten, ben inmiddels al 8 kg kwijt, met 1 pil per dag. Ik merk dat als ik er 2 neem het net te heftige bijwerkingen zijn voor mij. In het begin had ik een beetje last van bijwerkingen zoals misselijk en een trillerig gevoel, dit was na een week helemaal weg. Ik ben zeer te spreken over dit product!

Melanie, 18-09-2014 12:31 #6
Ik gebruik nu een paar weken de stacker 4, ben er zeer tevreden over. Het sporten en de energie ervoor zijn super fijn. Van afvallen heb ik nog niet veel gemerkt, kan ook door het sporten komen. Al met al kan ik zeggen dat het gebruik alleen aan te raden is in combinatie met sport, anders word je veel te hyper en kan je de energie niet kwijt.

Ellen, 26-06-2014 11:43 #5
Ik heb ruim 2 jaar stackers gebruikt en ik kan je eerlijk zeggen: afvallen NEE! extra energie wordt je lichaam erg snel imuun voor en na geruime tijd werd ik steeds negatiever, bozer en veranderde ik persoonlijk heel erg. Na stoppen merkte ik al gauw weer een hele positieve verandering, minder opgefokt, geen kort lontje en weer wat leuker en liever voor mijn omgeving. Mijn advies: gebruik die rommel niet, het is niet goed voor je lichaam! afvallen doe je alleen door minder te eten en meer te bewegen. ben je moe, ga eerder naar bed. haal alles puur natuur uit je lichaam. kan je het niet, dan is er iets mis en daar heb je dokters voor.

Carola, 16-02-2014 22:17 #4
Ik heb vroeger Stackers met Ephedra gebruikt en ik vond het super werken. Het vet vloog er af, volgens mij zijn er nooit meer fatburners op de markt gekomen met dezelfde werking. Even zijn er producten op de markt geweest met geranuimolie als ingrediënt die ook een zeer goede thermogene werking leken te hebben (Tested Burner was zo'n product). Helaas is geranuimolie net als Ephedra verboden hier in Europa. Erg jammer want ik vind het nog steeds een gemis. Met sport en Ephedra heb ik geweldige resultaten in het verleden geboekt.

Tom, 21-06-2013 11:17 #3
Zijn stackers het zelfde als fatburners of zijn het 2 verschillende producten?

Siny Smit, 24-07-2011 23:10 #2
Ik heb altijd stackers 2 gebruikt en voelde me daar heel goed bij. Een maand of 2 heb ik een beroerte gehad in mijn kleine hersencellen waar ik redelijk uit ben gekomen. Nu is mijn vraag mag ik de stackers weer gaan gebruiken zonder dat ik risico loop op een herhaling van een beroerte?
MVG

A. Pluim, 22-03-2011 20:25 #1
Dus stackers kan wel zolang je maar wel traint en gezond eet?
Als je wilt stoppen met de stackers moet je dat dan afbouwen?

Infoteur: Papillon
Laatste update: 20-09-2013
Subrubriek: Dieet
Reacties: 11
Medische informatie…
Schrijf mee!