InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk?

Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk?

Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk? Stackers worden gebruikt om het lichaam te stimuleren vet te verbranden en om zo te kunnen afvallen. Wat zijn stackers precies, wat doen ze en zijn ze wel gezond?

Wat zijn stackers

Een stacker is een soort voedingssupplement die het lichaam aanzet tot een snellere verbranding van vet. De bestanddelen van stackers zorgen ervoor dat je meer vet verliest en zodoende sneller een slank en gespierd lichaam krijgt. Stackers dienen te worden gebruikt als ondersteuning bij het sporten. Samen met bewegen zorgt het gebruik van stackers ervoor dat het lichaam sneller vet verbrandt. Gebruikers van stackers ervaren vaak ook dat hun energie aanmerkelijk toeneemt en dat zij het sporten langer volhouden. Daarnaast neemt het hongergevoel aanzienlijk af, waardoor men minder eet en sneller vet verbrandt. Hierdoor zal men sneller afvallen.

Welke stoffen zitten in stackers?

Verschillende soorten stackers kunnen verschillende stoffen bevatten. Dit zijn stoffen zoals groene thee, guarana en cafeïne. In het verleden bevatten stackers de stof ephedra. Inmiddels mogen stackers met deze stof niet meer in Nederland verkocht worden i.v.m. het risico op hartklachten met zelfs overlijden als gevolg. De stackers met ephedra zijn nog wel in het illegale circuit of in het buitenland verkrijgbaar. Het is echt sterk af te raden om deze stackers te gebruiken.

Zijn de nu verkrijgbare stackers gezond?

Over het wel of niet gezond zijn van stackers lopen de meningen uiteen. De één heeft na het gebruik van stackers inderdaad meer energie en een verminderd hongergevoel. Anderen krijgen echter te maken met een gevoel van gejaagdheid, hartkloppingen, vermoeidheid en een algeheel gevoel van onwel zijn. Een stacker is een voedingssupplement die je niet zomaar moet gaan nemen. Wanneer je er niet bij sport zal toename van energie niet of nauwelijks merkbaar zijn. Daarnaast zijn er mensen die helemaal niet afvallen en/of geen verminderd hongergevoel hebben na het gebruik van stackers. Wanneer je gevoelig bent voor cafeïne, dan moet je zeker niet beginnen aan het gebruik van stackers. Het gebruik van stackers is vanwege de vele bijwerkingen geen aanrader. Beter is een gezond leefpatroon en voldoende beweging. Je zal dan vanzelf het aantal kilo's dat je kwijt wilt afvallen.

Kan ik stackers gebruiken?

Wanneer je toch stackers wilt gaan proberen dan is er een aantal aspecten waar je zeer goed op moet letten:
  • Ben je gevoelig voor cafeïne? Krijg je slapeloze nachten of hartkloppingen na het gebruik van cafeïne, dan zijn stackers niets voor jou. Het gebruik van stackers zal ervoor zorgen dat je je gejaagd en beroerd gaat voelen. Je hart kan zo snel gaan kloppen dat je hier naar van wordt.
  • Ben je onder de 18 jaar: stackers niet gebruiken! Je lichaam is nog niet volgroeid en nog niet in staat de stackers goed te verwerken.
  • Heb je hartklachten: geen stackers gebruiken! Door de stimulerende werking die stackers op de hartslag kunnen hebben, zijn stackers gevaarlijk voor hartpatiënten.
  • Heb je schildklierproblemen: geen stackers gebruiken! Bij een snel werkende schildklier zullen stackers deze nog sneller doen gaan werken, dit is gevaarlijk voor je gezondheid.
  • Heb je last van andere medische klachten, raadpleeg eerst je huisarts alvorens je stackers gaat gebruiken. Start nooit zomaar met het slikken van stackers.
  • Het spreekt eigenlijk voor zich: stackers niet gebruiken tijdens de zwangerschap of de borstvoedingsperiode.
  • Neem stackers nooit korter dan 6 uur voor het naar bed gaan in. Na het gebruik van stackers kort voor het naar bed gaan, zul je grote moeite hebben in slaap te komen.

Conclusie

Stackers kun je proberen te gebruiken, wanneer je een goede gezondheid hebt. Begin voorzichtig met één capsule en bouw dit langzaam op. Kijk hoe je je erbij voelt. Pas als je zeker weet dat je geen vervelende effecten ervaart kun je het gebruik opbouwen. Gebruik nooit meer dan 3 capsules per dag. Wanneer je vervelende bijwerkingen bij jezelf bemerkt, meteen stoppen met het gebruik van stackers. Gebruik stackers alleen wanneer je ook sport. Overtuig je ervan dat de stackers die je neemt géén ephedra bevatten.
Gerelateerde artikelen
Stackers of fatburners: Een goede manier van afvallen?Stackers of fatburners: Een goede manier van afvallen?Afvallen is niet altijd even makkelijk. Wanneer afvallen op de gewone manier niet lukt, gaan sommige mensen over op Stac…
Afvalpillen: werking, ervaring, stackersAfvalpillen: werking, ervaring, stackersAfvalpillen en stackers: ze helpen bij het verliezen van lichaamsgewicht. Veel mensen vragen zich af of een afvalpil all…
Snel afvallen met Fast Diet afslankcapsules: Kilo's per weekSnel afvallen met Fast Diet afslankcapsules: Kilo's per weekDe nieuwste afslankcapsule combineert alle voordelen van bekende pillen zoals Stackers, Lipo-6 en Ergolean, zonder de na…
Reductil of Sibutramine, hoe werkt dit vermageringsmiddel?Reductil of Sibutramine, hoe werkt dit vermageringsmiddel?Reductil bevat de stof sibutramine. Reductil is een vermageringsmiddel, ook wel een middel om af te slanken genoemd. Het…
Slapend afvallenAls je wilt afvallen dan kost dit extra energie. Afvallen gaat niet vanzelf. Een gezond eetpatroon is altijd een goede b…

Reageer op het artikel "Wat zijn stackers en zijn ze gevaarlijk?"

Reacties

Vital, 21-07-2017 19:48 #7
Gebruik ze al jaren als ik voor de zomer net die laatste kilo's kwijt wil. Niets aan de hand, gaat prima en werken in combi met sport super. Denk dat de dochter van Monique gewoon een zwak gestel heeft.

Ron, 11-10-2014 18:48 #6
Stackers kan je redelijk veilig gebruiken. Zoals het artikel al vertelt heeft het een dosis van 200 mg cafeïne en als je daar gevoelig voor bent niet gebruiken. Je haart gaat inderdaad sneller, het geeft je een enorme energie rush. Gebruik hem niet na 18:00 (afhankelijk van je bedtijd uiteraard) want het werkt zeker nog 5 uur door.

Verder bestaan stackers voornamelijk uit natuurlijke bestanddelen zoals groene thee, peper e.d. Voornamelijk de cafeïne die het voor sommige mensen niet mogelijk maakt. Gebruik niet meer dan 2 potjes achter elkaar om gewenning te voorkomen. Stop na 2 potjes zeker 2 maanden maar blijf wel door trainen.

Even een kanttekening, Het is geen wondermiddel. Ga niet op de bank liggen met een zak chips en fles sinaas of cola dan heeft het geen enkele nut. Ga er wel bij bewegen en anders eten, dan zal het afvallen sneller gaan bij gebruik van stacker.

Ga op dieet en zorg dat je goed eet. Het gaat niet om de calorieën maar om hetgeen waar de calorieën vandaan komen. b.v. een snicker heeft net zoveel calorieën als 200 gram broccoli maar de snicker heeft alleen maar suiker calorieën en broccoli voor het grote deel eiwit calorieën.

Dus eet gewoonte aanpassen, meer bewegen dan zijn stackers een hele goede aanvulling om af te vallen, Ze geven net dat kleine steuntje in de rug.

Sandra, 14-03-2013 21:45 #5
Ik ben 13 en in wil graag stackers gebruiken/proberen. Bijv 1 om de dag, zou dat kunnen of krijg ik dan miss een hartaanval ofs?

Wendy, 05-03-2013 09:36 #4
Heb stackers 4 gebruikt maar na een aantal weken heb ik last gekregen van hartkloppingen en een gejaagd gevoel. Ben meteen gestopt.

Stephan, 22-08-2012 10:55 #3
Kan ik stackers gebruiken terwijl ik naar school ga? (ben 21)

Monique, 19-01-2012 10:55 #2
Stackers niet gevaarlijk? Mijn dochter is per ambulance afgevoerd na het gebruik van stackers. Zij is in elkaar geklapt en 5 minuten buiten bewustzijn geweest.Toen ze bij begon te komen kreeg ze last van spasmen die leken op een zwaar epileptische aanval. In het ziekenhuis bleek haar bloeddruk gevaarlijk hoog te zijn en moest zij aan de monitor, in de loop van de avond namen de spasmen af en werd haar bloeddruk lager en werd zij weer aanspreekbaar. Zij is ontslagen met het advies nooit die rommel meer te gebruiken.
Volgens de dokter is het mede omdat zij zo gezond is goed afgelopen. Dus stackers niet gevaarlijk?

Richard, 21-01-2011 10:13 #1
Volg bij het gebruik van stacker altijd onze onderstaande algemene adviezen op:

Lees altijd voor gebruik nauwkeurig de gebruiksaanwijzing
U mag de aanbevolen dosering uit de gebruiksaanwijzing nooit overschrijden
Als u medische aandoeningen heeft en/of onder behandeling van een arts staat en/of geneesmiddelen gebruikt, raadpleeg dan altijd eerst uw behandelend arts voor u start met het gebruik van een voedingssupplement of sportvoeding
Houdt stackers altijd buiten bereik van kinderen
Een voedingssupplement is geen vervanging, maar een aanvulling voor een gevarieerde voeding

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 29-06-2009
Subrubriek: Dieet
Reacties: 7
Medische informatie…
Schrijf mee!