InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > F2 Dieet, een gezonde manier van afvallen

F2 Dieet, een gezonde manier van afvallen

Afvallen... vaak voor mensen een groot probleem. Men moet een vast patroon van eten en bewegen vaak drastisch veranderen en dat is niet altijd even gemakkelijk. Vaak komt het dan op wilskracht en discipline aan. Voor de één is dat makkelijker dan de andere. Ook dit heeft te maken met het levenspatroon van de persoon. Dit dieet, het F2 dieet, is een verantwoord dieet met lekkere en gezonde recepten die het proberen gerust waard zijn.

Wat is F2 dieet?

F2 dieet is een weer een zoveelste vorm om af te vallen. Na een heleboel alternatieven is de F2 dieet een serieuze en verantwoorde manier om overtollige kilo's te verliezen. Men mag namelijk de gewone dagelijkse producten eten. Uiteraard moeten er wel wat op speciale dingetjes gelet worden, maar dit dieet is absoluut geen straf. Auteur Audrey Eyton heeft dit boek vol geschreven met goed te volgen en te maken recepten. Het is verkrijgbaar bij vrijwel elke boekwinkels of internetsites.

Hoe werkt de F2 Dieet?

Een F2 dieet volgen kan nooit geen kwaad. Ook al zou u niet tot nauwelijks willen afvallen, omdat het niet bepaald nodig is, dan is deze manier van eten een gezonde en bewuste manier. Via dit dieet krijgt u namelijk allerlei gezonde voedingstoffen binnen, omdat het puur en alleen gericht is op een gezonde voeding. Het betreft namelijk allemaal recepten met groenten, fruit, granen en veel vezels. Al deze onderdelen hebben samen een goede uitwerking op de gesteldheid van uw lichaam. Het ideale van deze ingredienten die u nodig bent voor het bereiden van de recepten is dat het geen vreemde producten zijn. Ze zijn namelijk verkrijgbaar in elke supermarkt.

Het lijkt op zich een logische en bekende manier. Iedereen weet dat gezond eten goed is voor het lichaam en geest, maar toch is dit een nieuwe manier van afvallen dit komt omdat er namelijk informatie bij wordt gebruikt van onderzoeksresultaten en dus een wetenschappelijk tintje heeft. Dit maakt het dieet, in combinatie met de vet- en calorieëntabel verantwoord, om te gebruiken. Het tabel wordt is meegeleverd in het boek.

De positieve punten van dit dieet zijn de volgende:
  • Overtollig vet verdwijnt snel, doordat plantaardige vetten worden gebruikt in plaats van dierlijke vetten.
  • Het gevoel van trek is niet aanwezig, omdat men wel de hoeveelheid benodigde calorieën binnen krijgt.
  • Er onstaat een grotere en betere weerstand.
  • De spijsvertering wordt actiever en zorgt ervoor dat 'foute' afvalstoffen sneller het lichaam verlaten.
  • De fitheid van de persoon wordt groter wat zorgt voor betere prestaties.

Conclusie

Wanneer u dit dieet goed volgt zult u merken dat het een levensstijl betreft. Het jojo-effect zal verdwijnen door de ideale balans die u dan heeft tussen eten en bewegen. Hiervoor zult u uw benodigde calorieën moeten weten om zo ook erachter te komen wat u ongeveer moet eten voor de perfecte balans. Dit dieet schijnt beter en sneller te werken dan andere dieetvormen en onlangs zijn er in Engeland al meer dan 100.000 exemplaren van verkocht.
© 2009 - 2018 Martinq79, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afvallen met Stepaday - zo werkt het!Afvallen met Stepaday - zo werkt het!Aan het begin van 2012 komt Sanoma Media met een nieuw afvalprogramma voor mensen die graag een aantal kilo's kwijt will…
Het streep-je-slank dieetHet streep-je-slank dieetIn Nederland is het al bekend onder vele vrouwen; het streep-je-slank dieet, opgezet door het tijdschrift Margriet. Door…
Bronnen en referenties
  • www.gewicht-verliezen.nl

Reageer op het artikel "F2 Dieet, een gezonde manier van afvallen"

Infoteur: Martinq79
Gepubliceerd: 22-06-2009
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!