InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Hoe je snel kunt afvallen

Hoe je snel kunt afvallen

Iedereen die wat gewicht kwijt wil, wil dit graag zo snel mogelijk en met ze weinig mogelijk moeite. Er zijn een aantal mogelijkheden om snel gewicht te verliezen.

Snel afvallen

Natuurlijk wil je zo snel mogelijk van dat extra gewicht af, dit is een logisch gevoel. En natuurlijk is het ook best mogelijk om snel gewicht te verliezen. Wel is belangrijk dat je weet dat snel gewicht verliezen niet gezond is en ook kan leiden tot het jojo effect. Het jojoj effect betekent dat je verloren gewicht er snel weer bijkomt en vaak met wat extra gewicht! Daarbij verlies je ook veel spierweefsel in plaats van vetweefsel. Juist spierweefsel is belangrijk voor de verbranding, hoe meer spierweefsel hoe meer calorien je verbrand!

De mogelijkheden

Als je dan toch snel gewicht wilt verliezen heb je de volgende opties:
  • je kunt een crash dieet volgen zoals het ziekenhuisdieet of gewoon heeeel weinig eten
  • je kunt een koolhydraatarm dieet volgen
  • minder eten en veel gaan bewegen

Een crash dieet

Bij een crash dieet krijg je heel weinig calorien binnen en val je dus af. Vaak mag je amper wat eten en eet je heel eentonig. Het nadeel van een crash dieet is dat je als je klaar bent en weer normaal gaat eten je heel snel weer zal aankomen. Vaak verlies je ook veel vocht. Je zult wel snel gewicht verliezen en als je maar een paar kilo kwijt moet, kan dit een optie zijn.

Een koolhydraatarm dieet

Koolhydraat arme dieten zijn tegenwoordig erg populair, je valt snel af en hoeft geen honger te leiden. Atkins en south beach zijn bekende koolhydraat arme dieten. Ook het eiwit dieet en dr frank zijn koolhydraat arme dieten. Bij een koolhydraat arm dieet krijg je weinig koolhydraten en veel eiwitten en vetten binnen. Eiwitten en vetten vullen goed waardoor je geen honger zult hebben. De hoeveelheid koolhydraten is dusdanig dat je lichaam binnenkrijgt wat hij nodig heeft. De verbranding van koolhydraten wordt omgezet naar vet verbranding waardoor je vet zult verbranden. Het voordeel van dit dieet is dat je snel zult afvallen,geen honger en geen spier verlies zult hebben. Het nadeel is dat je veel producten niet of nauwelijks mag eten en eigenlijk voor het beste resultaat altijd koolhydraat arm moet eten. Ook kan je in het begin lichamelijke klachten krijgen als hoofdpijn. Toch is dit een goed dieet voor snel gewichtsverlies.

Minder eten en veel bewegen

De gezondste optie is minder eten en veel gaan bewegen. Door minder te eten krijg je minder calorien binnen en door veel te bewegen verbrand je ook nog eens meer calorien. Natuurlijk wordt het minder gezond als je amper eet, maar als je gezond en meerdere keren op een dag kleine porties eet en flink beweegt, zul je snel gewicht gaan verliezen!
© 2012 - 2017 Laura, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe je snel kunt afvallen"

Infoteur: Laura
Gepubliceerd: 09-01-2012
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!