InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Gewichtsverlies met Hoodia gordonii?

Gewichtsverlies met Hoodia gordonii?

Gewichtsverlies met Hoodia gordonii? De feestdagen komen er weer aan. De moeilijkste dagen om niet aan te komen. En met dat in het achterhoofd, gaan toch veel mensen op zoek naar een manier om gewicht kwijt te raken, hetzij om er mooi uit te zien voor de feestdagen, hetzij om de extra pondjes die je aan kunt komen tijdens de feestdagen kwijt te raken. En als je dan op het internet rondsurft en ontmoedigd raakt door alle diëten waar je veel voor moet doen, dan zou de gedachte aan een afslank middel ook in je op kunnen komen. En valt je oog steeds vaker op het woord Hoodia gordonii.

Wat is dat nu, Hoodia gordonii.

De Hoodia gordonii een plant die voorkomt in de Kalahari woestijn in Zuid Afrika. Het is een kleine stevige vetplant, die wel wat lijkt op een cactus. (Het is géén cactus!) Van oudsher werd deze plant door de Bosjesmannen en de San gebruikt, om hun honger te stillen tijdens de jacht.

Eigenschappen

De Bosjesmannen kwamer er namelijk achter, dat deze plant het hongergevoel onderdrukt zonder dat ze misselijk werden van de honger. Het zijn juist deze eigenschappen die gebruikt en onderzocht worden als hulpmiddel bij vermageringsdiëten. Het is namelijk heel aangenaam als je hersenen er van overtuigd zijn dat je voldoende gegeten hebt, want daardoor verdwijnt ook de lust tot eten. Juist door deze effecten is Hoodia gordoni bijzonder populair geworden. Helemaal nadat Oprah Winfrey er aandacht aan schonk tijdens een van haar shows.

Wondermiddel?

Nu is het niet zo, dat doordat je Hoodia gordonii inneemt je meteen kilo’s en kilo’s afvalt. Dit heeft ook te maken met je eetgewoonten, je stofwisseling, de hoeveelheid beweging die je dagelijks hebt, en de manier waarop jou lijf functioneert.

Eetlust

Hoodia gordoni heeft invloed op je eetlust. Zou je één Hoodia gordoni capsule met een glas water innemen voor de maaltijd, dan kan dat ervoor zorgen dat je calorieën inname verminderd met ongeveer een 1000 calorieën per dag. Zou je dit combineren met meer lichaamsbeweging, en alert zijn op je eetgewoonten dan kun je zonder meer gewichtsverlies verwachten.

Kruiden suppelement

Het kruiden supplement Hoodia gordonii is kun je op verschillende plaatsen kopen. Je kunt het online kopen bij een van de vele webwinkels, of bij drogisterijen of natuurvoeding winkels. Hoodia gordonii kun je innemen op de wijze die bij jou past, denk aan shake's, capsules, thee, of poedervorm.

Belangrijk

Belangrijk is alleen wel, dat je let op de samenstelling van het supplement, en dat je alleen een betrouwbaar merk koopt. Laat je dus goed voorlichten de eerste keer dat je besluit om Hoodia gordonii te gebruiken als ondersteuning bij het verliezen van gewicht. Wees alert op de hoeveelheid Hoodia gordonii die voor komt in het product, en op de zuiverheid van de Hoodia gordonii. En nogmaals, Hoodia gordonii is geen wondermiddel. Verwacht dan ook geen wonderen. Wel kan het een effectief ondersteunend middel zijn, wat bijdraagt verminderen van je lichaamsgewicht.
© 2009 - 2017 Sysnet, het auteursrecht van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Hoodia

Reageer op het artikel "Gewichtsverlies met Hoodia gordonii?"

Infoteur: Sysnet
Laatste update: 16-03-2016
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!